Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

X antall kilo til påske

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Sponsede koblinger:

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-02-16, 20:54   #376
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 29
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: X antall kilo til påske

Ned 200g.

Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Sponsede koblinger:

Gammel 27-02-16, 01:15   #377
Turid42
Medlem

Medlem siden: Jan 2014
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Descision, her.

Håper det er greit at jeg slenger meg med her, selv om det er kort tid igjen til påske! Jeg startet 2. Feb, og har til nå gått ned 3,5 kg. Jeg har tilgang på en annen vekt enn min egen, så jeg vet ikke helt antall kg jeg står på nå. Men har fulgt med på vekten her jeg er, og den hadde stillstand forrige uke. Begynte da å måle meg i tillegg. Er hjemme igjen på onsdag, så blir spennende å se hva som har skjedd siden startvekt!
Målet til påske er ytterligere 2 kg, altså total nedgang på 5,5 kg siden jeg startet.

Hei, vet ikke om noen har sagt ordentlig velkommen til deg, så jeg gjør det nå

Nedgangen din ser veldig bra ut, men synes du er smart som også måler deg. Veldig mange ser seg blinde på vekta, og lar det styre dagshumøret. Men mens vekta kan fluktuere noe voldsomt avhengig av en hel haug med faktorer, er målebåndet mye mer stabilt. Og ofte er det slik at hvis vekta står stille, så går centimeterne inn - go figure!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 11:07   #378
Descision
Medlem

Medlem siden: Feb 2016
Descision er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Hei, vet ikke om noen har sagt ordentlig velkommen til deg, så jeg gjør det nå

Nedgangen din ser veldig bra ut, men synes du er smart som også måler deg. Veldig mange ser seg blinde på vekta, og lar det styre dagshumøret. Men mens vekta kan fluktuere noe voldsomt avhengig av en hel haug med faktorer, er målebåndet mye mer stabilt. Og ofte er det slik at hvis vekta står stille, så går centimeterne inn - go figure!

Hei, og tusen takk!

Da jeg gikk på ketolyse for noen år siden gikk jeg ned veldig fort, så kjenner så klart at det hadde vært gøy om det gikk like fort denne gangen også Jeg synes også det er lurt å måle, så jeg var dum som ikke målte samtidig med startvekt. Sist var det fysioterapeuten min som tok seg av målingen. Jeg stod stille et par uker på vekta, og da tok hun frem målebåndet igjen. Der hadde det jammen forsvunnet 15 (!!) Cm på midjemålet!

Jeg veier meg på søndagene, og da skal det måles også i samme slengen.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 11:10   #379
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 32
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

500 gram goodbye! 6.6 tilsammen, 9.0 igjen.

Ble 100 gram til ned, så 1.1 kg denne uka. 6.7 tilsammen, 8.9 igjen.

Gammel 28-02-16, 12:33   #380
Descision
Medlem

Medlem siden: Feb 2016
Descision er på en erverdig vei

200 g opp denne uka, men mtp syklus er ikke det verdens undergang. Men har målt, og har gått inn 1 og 2 cm her og der. Har økt brystmål, men husker ikke hvilken bh jeg hadde sist jeg målte..
Det skal sies at jeg har vært svært inaktiv de to siste ukene, det retter nok på seg når jeg kommer hjem til meg selv i løpet av uka, og får rutinen inn igjen. Aktivitetsnivået mitt er veldig variabelt grunnet sykdom, men det skal mye til før at jeg er så her inaktiv i såpass langt periode.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 19:15   #381
Butterfly83
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Ikke gått spesielt bra denne uka, men hadde da gått ned 200 g siden sist jeg veide meg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 23:21   #382
scnuppa80
Medlem

Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
scnuppa80 er ny på veien

4 uker siden jeg kom hjem fra ferie og hadde da gått opp 3 kg ! Har brukt 3 uker på å "karbe" meg ned da jeg ikke orker bivirkningene av å gå for raskt i ketose. Så nå har jeh levd striks denne uka og vekta går endelig riktig vei. Har igjen 4 kg til påske , noe som ikke vil gå men håper på 1,5 kg :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 09:46   #383
Mints
Medlem

Mints sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Jeg nærmer meg. Har gått ned 5,3 kg siden januar og har 2,2 kg igjen før jeg når mitt mål med 60 kg til påske. Har vært i ketose hele tiden bortsett fra en dårlig helg i starten av februar og dagene det tok meg å komme inn i ketose igjen. Krysser fingrene for at dette går veien

Sist redigert av Mints : 29-02-16 kl 09:47. Årsak: Trykkleif
Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 21:16   #384
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Talking

I dag tidlige var det veiedag igjen og jeg har spist kake hele forrige uke. Det var dobbelt lag med kake faktisk og dermed dobbelt så mye som jeg vanligst spiser så jeg var derfor litt skeptisk da jeg skulle veie meg.

Vekta viste 86,6 som er 500g ned. Jeg er fornøyd med det.
Jeg stjeler litt fra elikri og sier at der er 1,6 kilo igjen til påske

sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (Eenfeldt) Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 22:03   #385
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Her var det intet nytt å melde i dag. Men jeg hadde sjekk hos helsesøster i dag mtp prevansjon, og da skal de måle og veie og hurramegrundt, og syns det var litt stas at hun roste meg for å ha fått ned vekta såpass siden forrige sjekk. Folka rundt meg roser sjelden for noe some helst, så må innrømme det gjorde dagen min litt lysere

Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 12:26   #386
Nillemortil1
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2015
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Her har det vært mye jobb og mye sykdom, så må innrømme at vektnedgang ikke har vært hoved pri. Har ikke gått på vekta på en stund, men er i ketose. Tror ikke jeg skal veie meg før Om en ukes tid.

Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 21:59   #387
scnuppa80
Medlem

scnuppa80 er ny på veien

Hvor mye spiser dere på en dag? Noen som har oversikt mtp kalorier? Iom at jeg legger alt jeg spiser inn i Myfitnesspal-appen for å passe på karboene så får jeg rimelig god oversikt over mitt inntak. Jeg spiser ca 1500 kcal om dagen og mange mener det er lite. Men jeg har problemer med å spise mere, når jeg føler meg mett...

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 03:46   #388
Butterfly83
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Jeg sliter så fælt med kosten nå. Skeier ut med ett eller annet nesten hver eneste dag. Overrasket over at det kun ble 100 g opp denne uka, men likevel er det altfor mye

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.02: 73.0 (+600 g)
23:02: 73.1 (+100 g)
01.03: 73.2 (+100 g)

Mål til påske: 68.0 kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 08:40   #389
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 32
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Hvor mye spiser dere på en dag? Noen som har oversikt mtp kalorier? Iom at jeg legger alt jeg spiser inn i Myfitnesspal-appen for å passe på karboene så får jeg rimelig god oversikt over mitt inntak. Jeg spiser ca 1500 kcal om dagen og mange mener det er lite. Men jeg har problemer med å spise mere, når jeg føler meg mett...

1500 er sikkert OK. Litt mer hvis du trener hardt eller mye. Men du spiser sikkert når du er sulten og stopper når du er mett, og da trenger du ikke tenke så mye på det.

Gammel 02-03-16, 10:49   #390
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Jeg bruker også MFP flittig, ligger oftest mellom 1200 og 1500kcal. Men jeg er sitter hovedsakelig på rumpa mesteparten av dagen, så forbrenner ikke akkurat mengder her i gården.

Gammel 02-03-16, 11:46   #391
Mints
Medlem

Mints sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Jeg havner på alt mellom 900 og 1700 kalorier. Jeg spiser mer de dagene jeg trener for da er jeg mer sulten. Så lenge du spiser deg mett og ikke går rundt og er sulten ville jeg ikke tenkt så mye over antall kalorier du får i deg. Husk at kroppen din også forsyner seg av kroppsfettet i tillegg til det fettet du spiser

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 13:51   #392
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Jeg vet aldri helt sikkert, men jeg ligger på 1300 for de to hovedmåltidene, men jeg spiser litt kake eller snacks i tillegg på kvelden så jeg ligger vel på 1500kcal jeg og. Jeg bryr meg ikke om det er lite siden jeg er mett og jeg spiser på faste tider.

Alle måltidene mine er enkle å regne ut. Spiser salat med rent kjøtt og olivenolje til lunch så karbene der er fra 5-10 avhengig av tomat/paprika-andelen.

Middagene mine er somregel forhåndslaget så jeg har stålkontroll på innholdet der, men det varierer jo litt fra måltid til måltid. F.eks. er alle middagene mine de siste 2 ukene vært fra slike bortsett fra helgedager.

Hadde jeg brukt en slik app så ville jeg kompensert ved å øke inntak.

sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (Eenfeldt) Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 15:48   #393
scnuppa80
Medlem

scnuppa80 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

1500 er sikkert OK. Litt mer hvis du trener hardt eller mye. Men du spiser sikkert når du er sulten og stopper når du er mett, og da trenger du ikke tenke så mye på det.

Ja jeg spiser jo når jeg er sulten og stopper når jeg er mett Ser de dagene jeg trener spiser jeg litt mere og de dagene jeg er veldig innaktiv (fridager jeg mest er hjemme) så hender det jeg ikke spiser mer enn 1200kcal. Men da kan jeg jo finne på å sove til kl 12

Gammel 03-03-16, 11:02   #394
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Ned 400g!

Gammel 03-03-16, 11:21   #395
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 38
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg sliter med nye vannkilo etter lavkarbokakedag som eskalerte en ... smule.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 11:33   #396
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg sliter med nye vannkilo etter lavkarbokakedag som eskalerte en ... smule.

Bahdum-tss!

Gammel 03-03-16, 11:42   #397
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Ny veiing. -1,5kg siden 20/1. 8,5kg siden nyttårsaften. Måler ikke cm, men har flyttet beltet inn 1 hull siden 20/1. Har også gått ned 2 tommer i buksene.

Det har vært 3 uker med mange utskeielser, mange fristelser i hus pga 3 bursdagsselskap; har lagt helt på grensen av ketose mange av dagene.

Holder jeg samme tempo som siden sist veiing så rekker jeg akkurat de siste 4kg til påske.

Det har blitt litt sjokolade og fløte hver dag i februar, øvrige måltider har vært ketogene. 30-50g karbohydrat per dag. Jeg har holdt ketosen, men den siste uken har jeg lagt veldig nærmt å være ute (0,5mmol/L). Har ikke hatt tilgang på vekt, så jeg aner ikke hva vekten viser: Buksen sitter løsere, men har jeg følt meg stinn i kroppen de siste 2 ukene.

På den positive siden så kjenner på en nærmest fysiologisk lyst til å begynne med trening. (Trener ikke utover turer og stående arbeidsbord).

Sjokoladen ble spist opp på mandag og jeg har ingen planer om å kjøpe ny; har skjerpet inn dietten så forhåpentligvis er energinivået og kroppen på lag med meg igjen innen neste uke.

Gammel 03-03-16, 12:46   #398
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 38
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Bahdum-tss!

Hehehe!

Jeg har dog ikke rørt søtsaker siden søndag, da. Fortsetter med det til månedsskiftet.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 13:38   #399
scnuppa80
Medlem

scnuppa80 er ny på veien

Det ser ut som jeg har gått ned 1 kg siden forrige veiing ( 1 uke) Er relativt fersk i ketose igjen etter en runde utav.. men stoler ikke helt på badevekta mi, den oppfører seg koko til tider. Kan variere med 5 kilo på flere veiinger etter hverandre. Leste nettopp at digitale badevekter ikke bør stå på varmekabler og det gjør nettopp min ! Så får prøve å flytte den og se hva som skjer

Gammel 04-03-16, 08:08   #400
Akkuratpasse
Medlem

Medlem siden: May 2015
Akkuratpasse er på en erverdig vei

"Bare" ned 0.3kg denne gang. Påskemålet når jeg dessverre ikke, men hei, jeg minsker jo i alle fall.
Selv om det går veeeeeldig sakte denne gang..

Akkuratpasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Sponsede koblinger:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta viser feil antall kilo! stein,saks,papir Generell diskusjon 7 20-07-11 09:47
Antall kilo og ketose? Aryn Spørsmål og svar 7 19-05-09 19:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.