Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 18:11   #1
TreningsFrøkna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 10
TreningsFrøkna er på en erverdig vei

Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Hei.

Jeg er ny på lavkarbo.
Startet på fredag, og har ikke gått ned et gram...men men..tålmodigheten har ikke tatt slutt enda..

Men jeg lurer på om jeg spiser riktig.
Frokost : Egg og Bacon.

Lunsj : Litt bacon, litt picnincskinke, egg og løk stekt i en klatt meierismør.

Middag : Svinefilet, gulrøtter, blomkål og brokkoli. Svinefileen surret jeg i litt matfløte...ca 0,5dl.

Drikker funlight saft eller vann.
Har spist et eple mellom frokost og lunsj.

Stekte også en nakkekotelett i litt matfløte og litt meierismør som jeg tenkte å ta til kvelds...

Hvordan ser dette ut?? Er jeg helt ute å kjører??

TreningsFrøkna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunt kosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:16   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke??

Ikke gått ned siden fredag.. dvs 3 dager... hehe snakker om tålmodighet her da du!!! Ville ikke drukket funlight men.. Følger du ikke noe spesielt kosthold eller retning? Ikke lest en bok eller noe? Greit å ha en retning å holde seg til, lese og få vite litt om hva som skjer og hva man bør spise

Og så vet man jo ikke hvor mye du skal ned, har du lite å ta av så kan du jo ikke regne med å rase ned

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:16   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke??

gulrøtter har jo litt karber, og eplet også.. men du skriver jo ikke hvor mye karber du har tenkt å ligge på heller så litt vanskelig å vite.. resten ser vel ok ut

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:38   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av TreningsFrøkna, her.

Hei.

Jeg er ny på lavkarbo.
Startet på fredag, og har ikke gått ned et gram...men men..tålmodigheten har ikke tatt slutt enda..

Men jeg lurer på om jeg spiser riktig.
Frokost : Egg og Bacon.

Lunsj : Litt bacon, litt picnincskinke, egg og løk stekt i en klatt meierismør.

Middag : Svinefilet, gulrøtter, blomkål og brokkoli. Svinefileen surret jeg i litt matfløte...ca 0,5dl.

Drikker funlight saft eller vann.
Har spist et eple mellom frokost og lunsj.

Stekte også en nakkekotelett i litt matfløte og litt meierismør som jeg tenkte å ta til kvelds...

Hvordan ser dette ut?? Er jeg helt ute å kjører??

Gulrøtter, eple og matfløte er ikke akkurat LCHF, og skinke er mager mat, men så lenge du ikke følger en bestemt kostholdsfilosofi er det bare du som kan bestemme hva du kan spise og hvor mange karber du antar du vil ligge på!

Tror du har skjønt dette i store trekk, men...... Har du lest denne?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:09   #5
TreningsFrøkna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 10
TreningsFrøkna er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Tusen takk for svar.

Jeg har ikke tenkt så mye på hva jeg skal følge annet enn lavkarbo..
Kutte drastisk ned på karbene, ikke poteter, pasta osv osv.

Har ikke såist mange gulrøttene, var sånne blanding, men plukket ut mesteparten av gulrøttene.
Skal huske på å ikke spise Eple.

Skal man ikke ha noe matfløte om man vil i ketose? (mulig jeg er helt på bærtur)

Jeg er 108kg, og 168cm. Så skal ned en GOD del...(har aldri fortalt vekten min, men her er man jo ikke alene...)

Har allerede gått ned 22kg via kun trening og sånn relativt sunt kosthold, men har stått stille i 6mnd.

Derfor trenger jeg omlegging og hjelp de isiste 35kg.

Jeg tar gjerne i mot alle råd og tips, og hva jeg virkelig IKKE burde gi meg ut på eventuellt.

TreningsFrøkna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunt kosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:30   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Leste du linken jeg la inn til deg?
Der er det en del osm heter LCHF på 3 minutter. Det er en fin oversikt over hva du kan og ikke kan spise!

Du skal liksom ha de feteste produktene fordi de inneholder minst karbohydrater og mest fett! Ikke noen lettprodukter mao!

Vil nok anbefale deg å velge en retning, Ketolyse, Skaldeman eller Atkins og holde deg til det! Mye lettere å gjøre det riktig når man har en "oppskrift"!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:34   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

du skriver først at du ikke har tenkt på noen spess retning, men bare kutte litt i karboene. så skriver du i neste innlegg at du vil i ketose.

anbefaler deg sterkt som kitt sier å følge en ketogen diett om du skal være i ketose. er ganske viktig å spise riktig da. ellers kan du legge på deg i stede for å ta av deg

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:41   #8
TreningsFrøkna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 10
TreningsFrøkna er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Oki, det er nok det jeg har valgt ja...hehe (unnskyld om jeg virker veldig forvirra..hehe)

Men det er nok ketose, og da er det minst mulig karber vi snakker ikke sant?
Og mest mulig fett? Det er noe som klikker i hodet mitt mtp alt fettet, er så redd ting blir for mye.

TreningsFrøkna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunt kosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:44   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Hva spiste du inntil vekten stoppet opp?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:48   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av TreningsFrøkna, her.

Oki, det er nok det jeg har valgt ja...hehe (unnskyld om jeg virker veldig forvirra..hehe)

Men det er nok ketose, og da er det minst mulig karber vi snakker ikke sant?
Og mest mulig fett? Det er noe som klikker i hodet mitt mtp alt fettet, er så redd ting blir for mye.

Det er litt variasjon fra hvilken retning du velger. Selv følger jeg ketolyse som er en ketogen diett. Da skal jeg ligge på ca 20 kh i døgnet. Disse skal stort sett komme fra meieriprodukter, grønnsaker og litt bær engang i blandt.

En tommelfingerregel mange følger er å ikke bruke produkter som inneholder mer enn 5kh pr 100 gram.

Anbefaler deg å kjøpe boka Slank med ketolysekuren av Dr. Torkil
Den kan også lånes fra biblioteket.
Der har du eksempler på menyforslag, oppskrifter på forskjellige ting. Står også veldig godt og detaljert beskrevet hvordan ketose fungerer på kroppen, hvorfor du skal spise som du gjør osv.

Prøv å les deg opp så godt som mulig. Anbefaler deg å veie maten i førsten, så har du bedre kontroll på karboene.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:49   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke?

Ikke minst mulige karber om du vil være på Ketolyse. For å holde deg i ketose bør du ligge på ca 15 karber i begynnelsen, hverken mer eller mindre!
Og ja, du må nok snu litt på alt du trodde du visste om hvor farlig fett er!

MEN, du bør lese deg opp om den retningen du velger og i hvert fall lese boken Slank med ketolysekuren om du vil prøve deg på Ketolyse! Kan også lånes på biblioteket eller kjøpes i utvalgte Meny- butikker.

Ang fett, er denne tråden Er fett og ketolyse farlig, et bra sted å få skikkelig info!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei. Trenger litt hjelp av dere her :-) glajenta:-) Ketolysekuren 4 12-01-10 18:21
Trenger litt hjelp av dere. susip3ws Ketolysekuren 4 10-09-09 19:02
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 20:27
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 23:35
Jeg trenger litt hjelp fra dere sirkel Induksjonen 7 24-02-08 10:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no