Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg spiser det jeg vil!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-05, 21:05   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg spiser det jeg vil!

Denne uken har alt gått galt.. jeg har ikke gått opp så mye i vekt men jeg føler meg jævlig.. kroppen har det greit.. skyldfølesen som er verst.

ble litt inspirert av lise sin overskrift

må bare få ut litt fustrasjon..

bare tanken på kjøtt med brokkoli og berné som jeg vanlig vis er kjempe glad i er kvalmene.. jeg orker ikke mer grønnsaker og kjøtt på en stund har rett og slett blirr for mye av det for min del.. orker ikke salat heller..

i dag har jeg spist: 2 grove skiver med servelat og salami, ostehorn med skinke og ost og pølsestappe, litt nøtter, en nektarin og en bocca.. masse mat.. og masse usundt..

men hva skal jeg gjøre? jeg orker ikke mer lavkarbo på enstund.. som lise sier så får man veldig lyst på det man går å tenke på hele tiden.. jeg har gått å tenkt på pizza, potetstappe lasange og ostehorn i 7 månder.. nå måjeg ha det..

kansje jeg klarer å komme meg på bedre veien om noen uker??

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:25   #2
hegaa1
Medlem
 
hegaa1 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 71
hegaa1 har en fantastisk aura rundt seghegaa1 har en fantastisk aura rundt seg

Hei

Må ikke gi opp med en gang. Ingen sa at det skulle være like lett til en hver tid. En idé kan være å sette deg ned og skrive ned nye mål. Mål som kanskje kan være nærmer og letter å nå. Eller finne ut hvorfor du er på dietten. Prate med venner. Finne nye motivasjoner.

Jeg vet selv hvor vanskelig det er. Jeg har ikke en gang funnet meg en diett. Men ned skal jeg. det er min motivasjon. Men følger for tiden ingen diett. Bare følger sunn fornuft og prøver å ikke stappe i meg mat. Lite men ofte. prøver å komme i gang med å trene, men sliter nok med det også. Men jeg gir ikke opp. Og det syns jeg heller ikke du skal.

Stå på. Og lykke til..



hegaa1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:29   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

gir jo ikke akkurat opp med en gang da , siden jeg har dreve på i 7 månder og 26kg og ikke rørt noe særlig karbohydrater på de månden.. hadde 3 eller 4 utskeielse.. som nå gjør at jeg er drit lei bare tanken på lavkabo.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:36   #4
hegaa1
Medlem
 
hegaa1 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 71
hegaa1 har en fantastisk aura rundt seghegaa1 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg syns du har vært kjempe flink. Og kan forstå at man blir lei etter en stund. og jeg lever med den troen jeg da at. en eller to utskeielser er lov.. bare det ikke blir ti. eller at det går så langt at man mister kontrollen på utskeielsene. Men du har kommet langt og har vært kjempe flink. Så det er lov å miste motet litt. bare du ikke mister det helt...




hegaa1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:37   #5
Tone-Lise
Juniormedlem
 
Tone-Lise sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 12
Tone-Lise er på en erverdig vei

synes du har vært kjempe flink Du fortjener en liten pause. Men husk at den ikke må vare for lenge. Som regel vil du da dette inn i en vond sirkel som det ikke er lett å komme ut av.

Er nokså ny i dette gamet, men har slanket meg hundre ganger før på andre dietter.

Husk at dette skal være en livsstils endring . Har du prøvd å lese litt kokebøker, kanskje prøve noen ny retter.

Tone-Lise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:45   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av helene

men hva skal jeg gjøre? jeg orker ikke mer lavkarbo på enstund.. som lise sier så får man veldig lyst på det man går å tenke på hele tiden.. jeg har gått å tenkt på pizza, potetstappe lasange og ostehorn i 7 månder.. nå måjeg ha det..

Men du, fikk du med deg hovedpoenget? Liskom... der jeg beskrev hvordan snu tankene?

To spørsmål til deg:

Hvorfor spiser du lavkarbo i utgangspunktet?
(og hvorfor tenker du at dersom du har dårlig matlyst så trenger du karbo... )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:45   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kanskje du kan tenke på matvarer som ikke gjør deg kvalm, til måltider? Eh, dårlig setning, men.. Jeg skjønner hva du mener. Under mine induksjoner har jeg blitt kvalm ved bare tanken på stekt egg og bacon..

Hva med litt lettere måltider? Cottage cheese med kanel og søtstoff, f.eks? Eller fiberrik med ost?

Lykke til - du klarer dette!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:51   #8
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

Men du, fikk du med deg hovedpoenget? Liskom... der jeg beskrev hvordan snu tankene?

To spørsmål til deg:

Hvorfor spiser du lavkarbo i utgangspunktet?
(og hvorfor tenker du at dersom du har dårlig matlyst så trenger du karbo... )

jeg begynte med lavkarbo fordi jeg vet det er en veldig effektiv måte å gå ned i vekte.

jeg trenger ikke karbo, men det er det som er lettes å få ned.. og det er det jeg har lyst på fortiden.

lavkabomåltider for meg har vert grønnsaker og kjøtt med saus for det meste eller salat og kjøtt.. egg og bacon. disse tingene orker jeg ikke mer..

fleskepannekaker derimot.. nam

Opprinnelig lagt inn av mofe

Kanskje du kan tenke på matvarer som ikke gjør deg kvalm, til måltider? Eh, dårlig setning, men.. Jeg skjønner hva du mener. Under mine induksjoner har jeg blitt kvalm ved bare tanken på stekt egg og bacon..

Hva med litt lettere måltider? Cottage cheese med kanel og søtstoff, f.eks? Eller fiberrik med ost?

cc liker jeg ikke , ikke fiberrik heller, fiber plus spiser jeg bare ikke i dag.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:56   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helene

cc liker jeg ikke , ikke fiberrik heller, fiber plus spiser jeg bare ikke i dag.

Klessedama!!

Men er det andre ting som frister, da?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:58   #10
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

fersken? jeg er gal etter fersken.. det var vel det

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 21:58   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helene

jeg begynte med lavkarbo fordi jeg vet det er en veldig effektiv måte å gå ned i vekte.

jeg trenger ikke karbo,

Er dette de eneste grunnene? Du føler ikke at du blir slankere, penere? mer stabilt humør og blodsukker? Bedre helse? Osv?


Sitat:

men det er det som er lettes å få ned.. og det er det jeg har lyst på fortiden.

Hvorfor er det det du har lyst på for tiden da?

Sitat:

lavkabomåltider for meg har vert grønnsaker og kjøtt med saus for det meste eller salat og kjøtt.. egg og bacon. disse tingene orker jeg ikke mer..

Kansje det er på tide å utvide reptoaret fremfor å spise loff?

Sitat:

fleskepannekaker derimot.. nam

Jammen, er det noe problem da? Der finnes sikkert hundre forskjellige lavkarbovarianter av pannekaker som du kan steke med flesk til. Tror til og med Guro har en langpanne oppskrift med fleks og pannekaker.

Kansje du trenger å legge til litt frukt? Du snakket en tid om at du ville legge til lit forskjellig til kosten din,- husker du hva jeg svarte: ....eh, det høres Lindberg ut.. Les heller på alt hva du KAN spise og legg dette til i kosten din fremfor å spise melpannekaker og loff...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 22:07   #12
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

Er dette de eneste grunnene? Du føler ikke at du blir slankere, penere? mer stabilt humør og blodsukker? Bedre helse? Osv?

humøret var veldig dårlig på slutten veldig ustabilt faktisk. slankere og penere ja , blodsukkeret, ja jo.. blir ikke så sulten.. men det er det eneste. bedre helse trodde jeg var en virkning av at jeg har gått ned i vekt

Sitat:

Hvorfor er det det du har lyst på for tiden da?
Kansje det er på tide å utvide reptoaret fremfor å spise loff?

loff er faktisk første gang jeg har spist i dag.. var lite å velge mellom i kantinen denne uken.. jeg vil egentlig ikke ha loff.. men grovt brød.
jeg liker enormt lite. jeg er kresen på grønnsaker.. glad i kjøtt.. og klarer ikke egg.


Sitat:

Jammen, er det noe problem da? Der finnes sikkert hundre forskjellige lavkarbovarianter av pannekaker som du kan steke med flesk til. Tror til og med Guro har en langpanne oppskrift med fleks og pannekaker.

har prøvd lavkarbo pannekaker.. klarer det ikke.. kresen jeg ja.

Sitat:

Kansje du trenger å legge til litt frukt? Du snakket en tid om at du ville legge til lit forskjellig til kosten din,- husker du hva jeg svarte: ....eh, det høres Lindberg ut.. Les heller på alt hva du KAN spise og legg dette til i kosten din fremfor å spise melpannekaker og loff...


vet ikke hva jeg skal svare her jeg


.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-05, 22:09   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helene

vet ikke hva jeg skal svare her jeg

Du trenger ikke svare noe. Jeg hører du er lei og har bestemt deg, og det står du jo fritt til.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no