Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-10, 17:47   #1
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Januarskravletråden til 30+

Hei og godt nytt år folkens!

Håper dere har hatt en fin jul!

Jeg må bare skryte litt av meg selv jeg. Jeg gikk jo opp noen kilo i desember pga altfor mye karbo.. Men veide meg i dag tidlig, og nå vekta jaggu meg bikka under 100 igjen 300 gram til, så er jeg tilbake!

For en utroooolig god følelse det er å se at man har gått NED og ikke OPP i jula...

Så forresten at det var flere av dere som hadde fått utrolig fine julegaver! Hurra!

-Måtte vi alle ha en fantastisk vektnedgang i 2010

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:06   #2
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarskravletråden til 30+

Heisann og godt nyttår!

Her har det vært oppgang i jula, men nå er jeg klar for å sende vekta nedover igjen...

Har hatt en veldig fin jul med mye god mat, koselige folk og kjekke gaver Fikk gavekort og penger som allerede er omsatt i bøker, garn og scrappeutstyr, så her blir det en trivelig vinter!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 19:09   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

3kg vann har jeg pådratt meg etter en uke med masse karber. Men de går n0k av 0gså får jeg starte på resten etter det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 22:00   #4
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Godt nytt år!
Jupp, her begynnte det å gå opp 2.jule dag. Men heldigvis ikke mange kiloene, så jeg er klar for kamp igjen på mandag

Håper dere har fått kost dere i jula, jeg kjenner at det var absolutt behaglig med en pause fra jobben nå! Er snart klar for ny giv

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:56   #5
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januarskravletråden til 30+

Godt nytt år til dere alle
Håper dere har fått ladet batteriene, og ikke minst (for de av oss det gjelder) funnet igjen motivasjonen. Selv er jeg nå klar for en ny runde med fase 1 på Eurodietten, og motivasjonen er igjen på topp. Første dag er i morgen, og de siste dagene i romjulen ble derfor brukt til å sørge for at jeg har alt jeg trenger av grønnsaker. I tillegg har alle rester av "ulovlige" produkter blitt behørig fjernet fra skuffer og skap, så nå er det kun samboerens mat som finnes i kjøleskapet i tillegg til mengder med grønnsaker.

Gleder meg faktisk til å komme i gang igjen, håper på gode resultater fram mot sommeren. Har jo fortsatt en lang vei å gå før jeg er i mål....

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 03:29   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

På mandag ettermiddag er det på an igjen med lavkarbo. Skal måle c-peptid og ta en glukosebelastningstest og Torkil anbefalte at man spiste høykarbo en uke i forkant. Mistenker at jeg er insulinresistent...

Jeg GLEDER meg til å gå tilbake til lavkarbo. Jeg føler meg så utrolig mye bedre på lavkarbo enn på høykarbo. Lavkarbo er virkelig mitt nye liv! Ikke søren om jeg går tilbake til høykarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:30   #7
Reba
Juniormedlem
 
Reba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Midt på
Alder: 44
Innlegg: 14
Reba er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Hei! Hiver meg med her, jeg!
Godt nyttår til alle sammen!

Begynte som smått med omlegging av kostholdet i går, men dårlig planlegging førte til en dårlig avslutning på matfronten. Men pytt sann, ny dag med nye muligheter! *trøstermegselv*

Håper jeg skal klare å riste av meg 40-50 kg, så det er vel bare å stå på! Så får det heller bli litt prøving og feiling i starten...

Reba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:51   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

Velk0mmen så mye Reba! 0g lykke til!

Det kan ta litt tid å k0mme inn i k0sth0ldet, men når du har lært saker 0g ting, så er det så enkelt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:01   #9
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januarskravletråden til 30+

Hei Reba, godt nyttår til deg også
Vi har vel alle hatt våre runder med prøving/feiling, så der er du i godt selskap.
Selv følger jeg eurodietten, og er nå tilbake i fase 1 hvor jeg kun trenger å planlegge hvordan jeg skal tilberede grønnsaker. Produktene i dietten skal selvsagt også tilberedes, men siden jeg kun greier å spise suppene og pasta er dette veldig enkelt

Mitt beste råd (til alle egentlig) er; ikke gi opp selv om du feiler, ta med deg erfaringen og se framover.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 13:15   #10
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Tøft med "bråstart" i nyttårhelgen! Ingen katastrofe, det er bare å gå på igjen. Lykke til

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 13:17   #11
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 43
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Godt nytt år til dere alle sammen!

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 13:26   #12
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 43
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Ups! Tykka på feil knapp

Var veldig spent før jul på hvordan vekta kom til å "oppføre" seg. Må si jeg ble gledelig overrasket Har faktisk gått ned nesten 3 kg!! Og jeg har ikke vør så påpasselig. Ikke har jeg fått vør ute å gått så mye heller. Det har å vør bikkjekaldt ute i nesten hele jula!!

Men på mandag er det tilbake til hverdagen, det skal i grunn bli godt. Komme i gang igjen med både jobb og trening. Mat`n skal i gjennge att i dag. Begynte dagen med en 1/2 boks Cottage Cheese, 1 ss youghurt og en liten håndfull nøtter. Ble veldig mett. Men det kan ha en sammenheng med at jeg ikke har så mye matlyst. Har nemlig fått besøk av "Mr.forkjølelse"...

Ønsker alle lykke til videre i kampen mot kiloene, og håper at alle får ett godt nytt diett-år!

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 16:22   #13
borg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
borg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Januarskravletråden til 30+

Godt nytt åt! Ja det skal bli fint å starte på ny frisk med lavkarbo. Kjente på kroppen at det ikke er gra med sukker og søt mat. Jeg mistet litt av motivasjonen da vekta stoppet opp i hele høst. Jeg var til Biopat før jul og hun kunne fortelle at jeg manglet fett i cellene og vitaminer. det begynte å rette seg før julegjestene kom, men har gått opp 3 kg ijulen. Så det skal bli spennende å se om det går bedre nå.

borg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 16:31   #14
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av MatGlad!, her.

Var veldig spent før jul på hvordan vekta kom til å "oppføre" seg. Må si jeg ble gledelig overrasket Har faktisk gått ned nesten 3 kg!!

Fantastisk resultat, dette står det respekt av
Stå på videre!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 02:25   #15
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Tilbake igjen - etter en ALT for lang pause fra lavkarbo kosten jeg var så godt igang med i høst !

Jeg har ikke veid meg på flere uker - men skal få det gjort imorgen , og er ellers motivert for å ta fatt på lavkarbokost igjen !

Godt lavkarbo nytt år folkens !

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 10:41   #16
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Godt år godtfolk!

Det var litt skummelt å gå på vekta igjen etter jul, det var ca 3 kg opp. Reknar med det er vatn, det ser i allefall ut til å skli av igjen desse dagane.

Skal bli godt å få ein rutine igjen. Og no har eg fått mama lupes! Hurraa!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:44   #17
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

hei og riktig godt nytt år

godt og se at jeg ikke er alene om og kose seg i jula... i morgen er det start igjenn,,,,, eller litt i dag også da... regner med at det endte på en 3-4 kg opp men det SKAL av igjenn og mye mer...

men man merker at man ikke liker kroppen på høykarbo.. luft og drit hehe

skal bli godt og føle seg fjong igjenn.. men har kost meg og trengte en pause egentlig å...

lykke til alle sammen stå på!!!!!!!!!!

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:01   #18
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Heisann.
Slenger meg på her jeg. Er en jente på 29 år, med samboer og en hel skokk med unger. Har rundt 40 kg som skal av for å komme på normalvekt. Men jeg er fornøyd om jeg går ned 20 sånn i første omgang. Etter siste svangerskap hadde jeg "plutselig" masse kg som skal bort, før jeg kan ta fatt på mine gamle kilo...
Begynte på ketolyse i beg av november, og har gått ned 5 kg. Akkurat nå har jeg bare gått ned 4, siden de 2 straffekiloene etter EN dags utskeielse (julaften) nekter å forsvinne.

Håper på at det snart løsner igjen. Opplevde ca 3 ukers stillstand like før jul,så løsna det, og nå anger jeg som en hund på at jeg spiste høykarb på julaften...
Enda jeg vet hvordan kroppen min reagerer... GRRR!

Men- spist er spist, og nå ser jeg fremover!

Godt nytt år til dere!

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:19   #19
Tagimpo
Medlem
 
Tagimpo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 55
Tagimpo er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Begynte i går etter et opphold siden sommeren og nå er jeg i Ketose allerede
Denne gangen skal ingenting hindre min meg!
Lykke til alle dere andre også, dette klarer vi!!!

__________________
Ticker blir oppdatert hver mandag



Tagimpo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 22:00   #20
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Heisann hoppsann.

Da er jeg igang igjenog jeg gleder meg til å krangle med kiloene
Julen var ikke så slem mot meg heller, kun 2kg opp, men jeg klager ikke.

Har slengt meg på Frifugel sin utfordring om 10kg før påske, godt å ha noen mål å strekke seg mot.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:42   #21
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av danku01, her.

Begynte på ketolyse i beg av november, og har gått ned 5 kg. Akkurat nå har jeg bare gått ned 4, siden de 2 straffekiloene etter EN dags utskeielse (julaften) nekter å forsvinne.

Håper på at det snart løsner igjen. Opplevde ca 3 ukers stillstand like før jul,så løsna det, og nå anger jeg som en hund på at jeg spiste høykarb på julaften...
Enda jeg vet hvordan kroppen min reagerer... GRRR!

Men- spist er spist, og nå ser jeg fremover!

Det er bare vann, det er umulig å gå opp 2kg fett på én dag. Bare fortsett med lavkarbo, du. Kanskje spise mindre salt, drikke mer og trene litt vil hjelpe?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:40   #22
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

God kveld alle sammen!

Jeg har tent i dag! Er stolt over å ha kommet igang igjen etter en heller laber desember mnd Sitter å lurer på om det skal bli krem eller ikke i kveld....hva tror dere?

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:47   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

Krem høres g0dt ut en iskald januarkveld

Jeg har spist squash carb0nara til middag, det er så g0dt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 21:01   #24
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

squash carb0nara, er noe av den beste middagen jeg har smakt av lavkarbovarianter*nam*

Jupp, krem er meget fristende en kald vinter kveld

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:01   #25
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

tihi, det er meg igjen Får skravle litt med meg selv
Ble ikke krem i går, men i dag har det blitt en liten skål. Krem som ikke er pisket helt stiv, bare neste slik at dt blir softis konsistens ....og litt kakao *koste meg*

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no