Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kommer ikke i ketose igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-08, 21:06   #1
ketanore
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 21
ketanore er på en erverdig vei
Unhappy

Kommer ikke i ketose igjen

Hei!
jeg begynte på ketolysekuren 1. oktober og den har fungert veldig bra for meg.
Til jul hadde jeg klart og gått ned 20,7 kg i vekt. (skal ned 20 kg til) Så tok jeg "fri" julaften, 1. -og 2. juledag, hvor jeg spiste det magen og øynene begjærte!

Etter dette har jeg prøvd å komme i ketose igjen; begrenset karbene til 10-15 pr. dag, drukket mye vann, spist nok fett, mosjonert, men nå 6 dager etter får jeg fortsatt ikke utslag på ketolyse stixa pluss vekta viser + 1,9 kg.
Er så Fortvilt

Noen som kan hjelpe meg?

ketanore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:36   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kommer ikke i ketose igjen

Det er nok slikt som skjer det. Det er derfor det advares mot å "skeie ut". For noen går det helt fint, de kommer raskt i ketose igjen, MEN

For mange er det veldig vanskelig å komme inn i ketose og inn i rytmen igjen. Men du kommer dit, det tar bare litt lenger tid ! Det kan ta alt fra 24 timer til 14 dager......

Stå på og ikke gi deg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:23   #3
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: kommer ikke i ketose igjen

uff.. gruer meg alt til å gå på vekta i morgen jeg..etter min uke med utskeielse!!! men buksene passer i allefall enda!! jeg har stappet innpå med alt jeg har følt for og ikke følt for å spise virker det som!! Så jeg er selv innstilt på at det tar lang tid før jeg er i ketose igjen i allefall!!

__________________


janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:38   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: kommer ikke i ketose igjen

Hei ketanore! Du har ikke noe samvirking med mensen eller noe?
Pass på at du får nok fett da, hell på. Når jeg ikke kommer i ketosen så hjelper det veldig å ta litt cocosa eller ha godt med majo på morgeneggene...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 02-01-08 kl 10:51.
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:51   #5
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: kommer ikke i ketose igjen

Hei Megvel.. hva mener du med spm ditt; Du har ikke noe samvirking med mensen eller noe?

skjønte ikke den jeg....

__________________


janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:52   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: kommer ikke i ketose igjen

Får skikkelig dårlig utslag på stixen når jeg har mensen. Det var det jeg mente...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 01:52   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: kommer ikke i ketose igjen

pssst det er ikke janine75 som starta tråden ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 08:10   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose igjen

Hei
Siden du går ned i vekt tyder det på ketose? Kan stixen være for gammel / ha vært utsatt for fukt eller varme over 30 grader?.
Kommer du ikke i ketose, kan du 1-2 dager spies meget fet mat, men i liten mengde og doble treningen til en time. det gjør susen.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 10:34   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose igjen

Torkil: Hun hadde gått opp i vekt, ikke ned

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 17:40   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose igjen

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Torkil: Hun hadde gått opp i vekt, ikke ned

Ups det så jeg ikke. da er hun neppe i ketose. Da blir rådene dog de samme når det gjelder mat og mosjon ;-)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no