Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Babymatdietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 22:35   #101
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Det inneholder masse stivelse, noe jeg ikke anser som sunt og som min kropp ikke har særlig godt av
Det viser bare at vi fungerer ulikt og tåler ulike ting.

pleier å kjøpe de anbefalte med fiber på butikken også. Jeg spiser jo ikke så mye knekkebrød at det gjør noe, men blir ikke oppblåst feks, som jeg blir av brød..(grovt).

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:36   #102
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Klart det er ditt personlige valg, men ofte er valg av slankemetode ganske gjennomtenkt. Du skal spise normal kost pluss babymat, det virker bare lite gjennomtenkt og jeg prøver faktisk bare å forstå tanken bak.

Ja, har prøvd å forklare tankegangen. Men at du ikke forstår kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:36   #103
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

valg, men ofte er valg av slankemetode ganske gjennomtenkt.

Ikke de fleste man har i 20-åra tror jeg. Heldigvis lærer man etterhvert, bare synd man ødelegger så mye først.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:37   #104
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke de fleste man har i 20-åra tror jeg. Heldigvis lærer man etterhvert, bare synd man ødelegger så mye først.

Du sier noe der. Rart så naive man er. Nesten så jeg savner det

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:38   #105
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke de fleste man har i 20-åra tror jeg. Heldigvis lærer man etterhvert, bare synd man ødelegger så mye først.

Synd du har ødelagt kroppen din på den måten, betyr ikke at jeg gjør det samme.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:38   #106
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lille venn

Du bør holde deg for god til å være så nedlatende.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:39   #107
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

pleier å kjøpe de anbefalte med fiber på butikken også. Jeg spiser jo ikke så mye knekkebrød at det gjør noe, men blir ikke oppblåst feks, som jeg blir av brød..(grovt).

Da bør du forsøke de knekkebrødene du fikk oppskriften på, de er knallgode!

Rugmel styrer jeg langt unna, store havregryn kunne muligens ha fungert en sjelden gang, men kroppen har overhode ikke bruk for hverken rug eller havre

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:39   #108
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke de fleste man har i 20-åra tror jeg. Heldigvis lærer man etterhvert, bare synd man ødelegger så mye først.

Vi lærer ofte ikke av våre egne feil en gang, så det skal mye til for at andre vil lære av våre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:39   #109
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Jeg minner igjen på:

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Babymatdietten er ikke lavkarbo.

På lavkarbo fremmer vi sunt LAVKARBO-kosthold.

Viss dere begynner med personangrep og blir mer ufine, så stenges tråden.

Gerd
Moderator

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:40   #110
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Babymatdietten

Uansett man lærer så lenge man lever.Man kan vel heller ikke lære av andre sine feil,Ikke ofte vi gjør det.
Så BellIsa du finner nok ut av det men dette er et lavkarbo forum der ikke babymat spises så det er sikkert andre forum som er mer rette for deg akkurat når det gjelder dette.
Ellers kan du jo lese litt her inne å se om du finner noe du liker og kanskje du vil starte med det

Uansett lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:41   #111
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da bør du forsøke de knekkebrødene du fikk oppskriften på, de er knallgode!

Rugmel styrer jeg langt unna, store havregryn kunne muligens ha fungert en sjelden gang, men kroppen har overhode ikke bruk for hverken rug eller havre

Ja, skal virkelig prøve Har allerede mailet den til min mor så regner med at jeg får bakst av henne til uken .

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:42   #112
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Har du vært på diett.no og sett hvordan maten du inntar pr dag ser ut kcal-karbo-protein og fett -messig? (oversikt over vitamininntak osv får du også se der).

Veldig lurt å gjøre det, det først da mange lærer om hva som er sunt og ikke. Så er du helt sikker på at det er sunt å bruke din planlagte diett. Mange matvarer som ikke er så sunne som man tror.
Greit å kunne mest mulig om matvarer den dagen du skal slutte med dietten. og diett.no er smart å bruke samme hva slags kosthold man velger.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:44   #113
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Har du vært på diett.no og sett hvordan maten du inntar pr dag ser ut kcal-karbo-protein og fett -messig? (oversikt over vitamininntak osv får du også se der).

Veldig lurt å gjøre det, det først da mange lærer om hva som er sunt og ikke. Så er du helt sikker på at det er sunt å bruke din planlagte diett. Mange matvarer som ikke er så sunne som man tror.
Greit å kunne mest mulig om matvarer den dagen du skal slutte med dietten. og diett.no er smart å bruke samme hva slags kosthold man velger.

takk for tips, bruker "vektklubben.no" til å registrere det jeg spiser så vet sånn ca. Men takk igjen, kanskje man ser det tydeligere på diett.no

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:44   #114
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så du vil spise usunn mat beregnet på babyer sammen med usunn mat (knennebrød) som gjør folk syke over tid? Les deg litt opp på lavkarbo, det er garantert et bedre alernativ!

Jeg kjenner også folk som har gått på denne dietten. Hun ene er undervektig på grensen til anorektisk og har nå slitt i årevis med å bli gravid fordi kroppen hennes er ødelagt.

Må bare få si at grovt knekkebrød ikke gjør folk syke over tid, det er faktisk sunt det da. Kan da spise litt knekkebrød i et lavkarbokosthold. Jeg er for et lavkarbo kosthold, men å trekke det så langt å si at folk blir syke av "vanlig" mat som statens erneringsråd råder folk til, er å dra det for langt ja. Det er et sunt kosthold for mange d å.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:45   #115
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Må bare få si at grovt knekkebrød ikke gjør folk syke over tid, det er faktisk sunt det da. Kan da spise litt knekkebrød i et lavkarbokosthold. Jeg er for et lavkarbo kosthold, men å trekke det så langt å si at folk blir syke av "vanlig" mat som statens erneringsråd råder folk til, er å dra det for langt ja. Det er et sunt kosthold for mange d å.

Nettopp.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:53   #116
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Til TS:
Har du ikke begynt på dietten din enda? Jeg har nemlig lest samme tråd av deg på et annet forum, og der fikk du mange av de samme svarene som her. Noen grunn til at du spør etter masse råd og stadig utsetter å begynne på "dietten"?

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:55   #117
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Nettopp.

Jeg råder deg til å gå ned langsommere i vekt på en sunn måte. Lettere å holde vekta etterpå også da. Jeg ville ikke valgt babymat som slankekur, men det er jo vitaminer i den maten for babyer får jo det. Så den værste og usunneste kuren som finnes er det vel ikke. Tror nok ikke jeg ville likt smaken og konsistensen noe særlig da. Men, lykke til uansett hva du velger.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:57   #118
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Til TS:
Har du ikke begynt på dietten din enda? Jeg har nemlig lest samme tråd av deg på et annet forum, og der fikk du mange av de samme svarene som her. Noen grunn til at du spør etter masse råd og stadig utsetter å begynne på "dietten"?

tror du har misforstått, jeg søkte på google og kom over ett par andre forum, samt et britisk nå som skriver om det, men det er ikke meg . Alt jeg har kommet opp på nettet har vært om å bytte ut nesten alle dagens måltider med babymat, jeg synes det er vanskelig å skrive om det da jeg egentlig ikke følger en "babymat-diett".

Hvilket forum tenkte du på? send meg gjerne en personligmelding, er interessert i mer info.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:59   #119
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg råder deg til å gå ned langsommere i vekt på en sunn måte. Lettere å holde vekta etterpå også da. Jeg ville ikke valgt babymat som slankekur, men det er jo vitaminer i den maten for babyer får jo det. Så den værste og usunneste kuren som finnes er det vel ikke. Tror nok ikke jeg ville likt smaken og konsistensen noe særlig da. Men, lykke til uansett hva du velger.

takk, du har rett når det gjelder tiden. Tror nok ikke jeg raser ned i vekt heller (desverre hehe), da kaloriunderskuddet ikke er så stort. Men på sikt vil jeg nok merke noe.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:00   #120
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

tror du har misforstått, jeg søkte på google og kom over ett par andre forum, samt et britisk nå som skriver om det, men det er ikke meg . Alt jeg har kommet opp på nettet har vært om å bytte ut nesten alle dagens måltider med babymat, jeg synes det er vanskelig å skrive om det da jeg egentlig ikke følger en "babymat-diett".

Hvilket forum tenkte du på? send meg gjerne en personligmelding, er interessert i mer info.

Vel, den tråden var helt identisk, så jeg er temmelig sikker i min sak, men samme det

Om du er så overbevist om at dette er sunt og bra for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du rådfører deg med andre? Da er det vel bare å kjøre på.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:01   #121
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Vel, den tråden var helt identisk, så jeg er temmelig sikker i min sak, men samme det

Om du er så overbevist om at dette er sunt og bra for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du rådfører deg med andre? Da er det vel bare å kjøre på.

Var interessert i å høre om noen andre har erfaringer

Takk

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:03   #122
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Var interessert i å høre om noen andre har erfaringer

Takk

Da er du nok på feil forum

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:09   #123
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Var interessert i å høre om noen andre har erfaringer

Har jeg forstått deg riktig når det du sier er at du vil spise "sunt" ala Grete Roede og supplere med babymat?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:12   #124
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har jeg forstått deg riktig når det du sier er at du vil spise "sunt" ala Grete Roede og supplere med babymat?

Vi vet jo at dere som er på et lchf kosthold mener Grethe Roede ikke er sunt. Det var ikke vondt ment altså.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:17   #125
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Vi vet jo at dere som er på et lchf kosthold mener Grethe Roede ikke er sunt. Det var ikke vondt ment altså.

? TS startet med at hun ville gå på babymat-dietten, så gikk hun over til at hun skulle spise knekkebrød og sunn middag ved siden av, så ble det vel sagt at hun skulle spise babymat i stedet for snop... Så jeg lurte på hva hun egentlig endte opp med?

For det ser jo ikke ut som en babymatdiett, ser ut som en "vanlig" GR variant, supplert med babymat.

Så, hva mente du med den kommentaren?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no