Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-09, 20:22   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Jeg har hatt vondt i armen lenge, og trodde det ble bedre etter noen øvelser anbefalt fra fysioterapeut, men i går var det intenst vondt igjen. Har flere ganger tatt paracet (500 mg) og to ibux (2x250), til overhodet ingen nytte.. Skal bestille ny legetime, men innen den tid trenger jeg noen bedre smertestillende enn ibux og paracet.. I går var det vondt at jeg omtrent ble desperat

Tenkte evt. å prøve ibuxgele, men noen som vet om andre ting?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:25   #2
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Har du prøvd Voltarol?

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:28   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

PÅ meg funker blandingsen paracet og naproxen.
Eller Fenazon.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:37   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Okei, Voltarol og naproxen og fenazon.. skal sjekke ut de Takk! Fenazon, er det sånn koffeinsmertestillende?

Paracet har bare hjulpet for meg mot hodepine, mot menssmerter hjelper de ingenting..

Vet ikke helt om det er muskelsmerter jeg har, tror ikke det siden smerten kom fra selve leddet (før har den kommet fra siden på armen) - var som om noen drev og pirket med kniv der i går kveld.. Fikk en inflammasjonskur av legen for noen uker siden som gjorde hverken fra eller til.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:46   #5
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Okei, Voltarol og naproxen og fenazon.. skal sjekke ut de Takk! Fenazon, er det sånn koffeinsmertestillende?

Paracet har bare hjulpet for meg mot hodepine, mot menssmerter hjelper de ingenting..

Vet ikke helt om det er muskelsmerter jeg har, tror ikke det siden smerten kom fra selve leddet (før har den kommet fra siden på armen) - var som om noen drev og pirket med kniv der i går kveld.. Fikk en inflammasjonskur av legen for noen uker siden som gjorde hverken fra eller til.

Jeg har også ganske bra effekt av Naproxen kombinert med Paracet, Voltaren tar ikke mine smerter.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 00:11   #6
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Globentyl, acetylsalisylsyre, finnes det fortsatt? Lignende er vel Dispril, Globoid, Albyl-E etc…
Jeg hadde en stor svulst i underlivet for en del år tilbake, den trykket på diverse nerver nedover i det ene benet, og det var vanvittig vondt! Hele tiden, dag og natt, uke etter uke, før den omsider, etter en del feildiagnostiseringer ble operert vekk.
Det eneste som hjalp mot smertene var Globentyl. På sykehuset ville de gi meg paragin forte og lignende, men det hjalp IKKE!

Det eneste som hjalp var Globentyl..med masse vann til.

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 06:19   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

Aspirin er vel acetylsalisylsyre?

Jeg sverger også til acetylsalisylsyre, men da i form av treo brusetabletter fra Sverige. De er gull for hodepine.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smertestillende medisiner og vektøkning Anne Generell diskusjon 8 13-06-12 22:00
Jeg har mensen, kan jeg bruke smertestillende? (piller) sisterHood Generell diskusjon 3 26-07-08 19:04
Ibux og andre smertestillende Sheena Ketolysekuren 26 21-01-08 14:50
Smertestillende i ketose safran Ketolysekuren 1 13-08-07 13:04
Smertestillende pandalakris Vedvarende vekttap 10 22-03-07 12:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no