Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-11, 10:16   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Hei!
Startet med å lese Aftenposten i dag,der er det Fedon Lindberg som uttaler seg.
Nå har jeg vært og handla og kjøpte VG og Dagbladet, og jammen var det store artikler om lavkarbo i de også. Ikke veldig positivt syns jeg. Hva syns dere?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 10:29   #2
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Ikke sett det, og vet ikke hva som er skrevet. Jeg kjenner jeg ikke gidder å lese om det i aviser. De trekker stort sett negativt ut om det. Og hører ikke på andres erfaring. For en tid tilbake gikk Dagbladet ut med at man blir glemsk av lavkarbo, da er jeg glad at jeg kan motbevise dette. Er mye folk skriver nagativt om lavkarbo som andre kan motbevise til det posetive. Så lenge jeg har et fint liv på lavkarbo, får andre "eksperter" si hva dem vil

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:16   #3
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Ja Fedon uttaler seg om at det ikke er sunt for andre enn ekstremt overvektige å ha et ekstremt lavkarbo-kosthold. Og kan ikke si at jeg ikke er enig i den altså.. Det kommer mer og mer advarsler om å ha et sånt ekstremt kosthold, og vi kan ikke bare avfeie det med "dårlige, uvitende journalister", her er det jo heller ikke journalisten som kommer med det, men Fedon selv... En ting er å ha et moderat lchf kosthold tipasset vekten din, men en annen ting er å ligge nærmest mulig 0 kh for å rase ned i vekt.. Det er jo også en grunn til at man helst burde få oppfølging av lege gjennom det her..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:38   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Er ketolyse extrem lavkarbo?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:38   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Nå har jeg vært og handla og kjøpte VG og Dagbladet, og jammen var det store artikler om lavkarbo i de også. Ikke veldig positivt syns jeg. Hva syns dere?

Jeg myste bare i full fart på artikkelen i Dagbladet, men hva var det som var galt med den?! Såvidt jeg kunne se var det stort sett forslag til enkle retter / snacks fra Hexeberg, Dahlqvist, Lindberg og flere? Skjønner ikke at det skulle være noe annet enn bra det?!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:43   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Er ketolyse extrem lavkarbo?

I følge VOF så er vel ketolyse ikke det, eller??

Dette står i VOF 1:

Sitat:

LCHF står for et karbohydratfattig, fettrikt kosthold. Redaksjonen gir følgende definisjoner av ulike LCHF-kosthold:

Strengt LCHF-kosthold: Her kommer inntil to prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 10 g per dag.
Normalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil fem prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 25 g per dag.
Øvre grense for LCHF-kosthold: Her kommer inntil ti prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 50 g per dag.
Liberalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil 20 prosent av energien fra karbohydrater, tilsvarende maksimalt 100 g per dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 13:25   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Er ketolyse extrem lavkarbo?

Hvis man skal følge Ketolysekuren til punkt og prikke og stole 100% av "skaperen" selv, så skal man vel egentlig ta pause etter 6 måneder osv? Og ikke minst spise da 15-20 karbohydrater pr dag, ikke 0-15/20. Så ketolysekuren er vel ikke ment som noe "ekstrem"kur, men mange gjør den til det Uten at det sikkert er noe kjempefarlig med det.

Men legene som har "lagd" kurene (ala Hexenberg, Lindberg, Torkil) vil vel være bedre føre var. Det er jo et tankekors at diettene som har leger bak seg er mye mindre såkalt ekstreme, enn de som randoms som er blitt lavkarbofrelst har satt sammen. (ala Skaldeman)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 13:44   #8
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Jeg måtte kjøpe både VG og Dagbladet i dag. Min mann er skeptisk til dette kostholdet, men er beroliget av at jeg leser Hexeberg (altså fra en lege).

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:41   #9
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Ja Fedon uttaler seg om at det ikke er sunt for andre enn ekstremt overvektige å ha et ekstremt lavkarbo-kosthold. Og kan ikke si at jeg ikke er enig i den altså.. Det kommer mer og mer advarsler om å ha et sånt ekstremt kosthold, og vi kan ikke bare avfeie det med "dårlige, uvitende journalister", her er det jo heller ikke journalisten som kommer med det, men Fedon selv... En ting er å ha et moderat lchf kosthold tipasset vekten din, men en annen ting er å ligge nærmest mulig 0 kh for å rase ned i vekt.. Det er jo også en grunn til at man helst burde få oppfølging av lege gjennom det her..

Siterer deg Nightly!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:10   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Dagbladet sin artikkel var bare positiv, en bitteliten ramme som viste statens kostholdsanbefalinger MANGE forskjellige hadde bidratt med forslag til måltider - men jeg blir litt forvirret av Dagbladet, en dag "hyller" de lavkarbo - neste dag blir det slaktet av alle lavkarbomotstanderene...

Fornøyd med at jeg har gjort meg opp min egen mening jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:43   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

At En diett helt uten grønnsaker ikke er sunt kan jeg skjønne noen vil påstå. Skaldemann påstår at man ikke trenger antioksydanter å lenge man ikke spiser flerumettet fett. Det stoler jeg ikke det spor på.--- Frie radikaler er elektroner som blir frigjort gjennom biokjemiske prosesser i kroppen. Frie oksygenradikaler blir dannet når kroppen bruker oksygen for å forbrenne næringsstoffer som fett og karbohydrat. Mange av disse kjemiske stoffene er uheldige for kroppen. Vi kan få for mye av dem gjennom stress, stråling, infeksjoner og tobakkrøyk. Det kan også se ut til at disse frie oksygenradikalene påvirker aldringsprosessen. De kan også føre til forandringer i arvestoffer, DNA. Dette kan igjen føre til kreft og hjerte- og karsykdommer. Antioksidanter beskytter oss mot disse frie radikalene og gjør slik at cellene i kroppen vår ikke blir skadet. Antioksidanter er for eksempel C- og E-vitamin, lykopen, lutein, betakaroten og selen.---http://no.wikipedia.org/wiki/Antioksidant


Antioksydanter finnes det mye av i grønnsaker,alger, frukt, nøtter og bær. Jeg vil ikke leve foruten. Her er en liste over de med mest øverst osv.http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.5345249


Sist redigert av Yrla : 17-09-11 kl 21:55.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:50   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Det står om lavkarbo i "alle" avisene i dag

Jeg er forsåvidt enig at å leve på strengeste lavkarbo i det lange løp vil gi mangler av viktige småstoffer. Jeg har sett at for å få i meg det jeg trenger ved streng lavkarbo må jeg kjøpe svært mange kost-tilskudd for å veie opp for den maten jeg ikke spiser.Men hva var fedons argumenter i avisene?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Det står om lavkarbo i Dagbladet i dag. marjusen Lavkarbo generelt 48 16-09-10 16:55
Er lavkarbo bra for alle? Bringebær Lavkarbo generelt 6 05-03-07 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no