Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp - Ketose og diett

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-12, 13:57   #1
Mizzlola
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 3
Mizzlola er på en erverdig vei

Hjelp - Ketose og diett

Hei.

Noen som har en "ferdig" diett å hjelpe meg med. Jeg trenger å komme i ketose, men trenger hjelp til å sette opp en ukes diett men mengde og næringsinntak.

Hadde satt stor pris på å få høre om erfaringene dere hadde når dere prøvde dette.

Takk, Mizzlola

Mizzlola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:11   #2
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Henger meg på denne jeg også Vil gjerne ha tips her om noen har

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:53   #3
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Har dere lest dere opp på dette? Hver kropp er forskjellig, og folk har behov for ulik mengde karbohyrater/fett for å komme i ketose. Kjøp ketostix på apoteket, les dere opp på hva ketose er, og sett igang
Legg inn daglig inntak på diett.no, så får dere oversikt over næringsinntak. Det ligger også flere oppskrifter her inne på ketose-mat

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 17:08   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Står en del forslag til dagsmenyer i ketolyseboka, les den.

Kunnskap er viktig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:28   #5
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Spørsmålet var jo om noen hadde forslag til en ukeplan. Noen som vil dele sine matinntak? I dag har jeg spist en babybell ost, råkostsalat av kål og en gulrot, og to skiver laks med ca 4ss rømme. Er det nok?

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 23:21   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Spørsmålet var jo om noen hadde forslag til en ukeplan. Noen som vil dele sine matinntak? I dag har jeg spist en babybell ost, råkostsalat av kål og en gulrot, og to skiver laks med ca 4ss rømme. Er det nok?

Hvis du ikke er veeeldig lita - så er svaret nei. gulrot hører ikke hjemme på ketolyse, råkostsalat har ingen næring. Du skal ikke sulte deg - du skal spise næringsrik mat og det inkluderer MASSE grønnsaker!

Sjekk ut Gerd sin profil, hun har ukemenyer liggende sammen med masse oppskrifter og sånt.

Ellers er et enkelt tips: Velg protein til hvert måltid. Feks frokost, lunsj og middag. Jeg kan feks spise 100g stekt torsk med en ts pesto og en stor håndfull grønnsaker (kokt, most, gratinert osv). En kyllingfilet med stekt sopp og litt kokt brokkoli og blomkål feks. Eller hjemmelaget ratatouille. Eller blomkålris (raspet blomkål med litt smør og salt og pepper i mikroen i et minutt). En entrecote med tilhørende grønnsaker. Krabbe, reker, annen fisk - også med grønnsaker. Legg til en passe mengde fett. Stek maten i smør eller cocosa. Ha litt rømme til laksen, eller en skvett fløte i stekesjyen etter at du har stekt entrecote.
Omelett med feks paprika, sopp, skinke og litt ost er også perfekt. eller et par kokte egg med litt smør?

For mengde, prøv deg fram. Finn den mengden du må spise for å holde deg mett til neste måltid.

Anbefaler at du kjøper ketolyseboka for en grundig innføring, for jeg har en liten mistanke om at kunnskapsnivået ikke er helt på topp ennå

Sjekk også ut nybegynnertråden i signaturen min for flere tips!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 00:35   #7
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Jeg har prøvd å lese den, og har faktisk lest endel om ketolyse.. hehe, det virker ikke slik for jeg synes det er litt komplisert da....

Men det var jo noen andre her inne som anbefalte å kjøpe hodekål fordi det var sunt, og billig...:S

Når jeg har spist en gulrot, så har jeg hatt i meg for mye karbo for en dag da?

Proteinene fikk jeg vel av rømmen? Spist nesten en hel boks nå.. hehe... Og enda en bit laks...

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 00:38   #8
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Kan jeg med god samvittighet lage men en deilig kopp kakao av kokosmelk (1 karb) og to skjeer kakao? :S Enn sukker da? Ei teskje??

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 01:03   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.


Når jeg har spist en gulrot, så har jeg hatt i meg for mye karbo for en dag da?

Proteinene fikk jeg vel av rømmen? Spist nesten en hel boks nå.. hehe... Og enda en bit laks...

Det kommer an på hvor mye gulrota veier. Men gulrot gir uansett rask blodsukkerstigning, og skal ikke spises på ketolyse.

Hovedinntaket av proteiner bør ikke komme fra rømme! Og en hel boks er alt for mye i en omgang. Laks er bra for proteiner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 01:19   #10
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Spørsmålet var jo om noen hadde forslag til en ukeplan. Noen som vil dele sine matinntak? I dag har jeg spist en babybell ost, råkostsalat av kål og en gulrot, og to skiver laks med ca 4ss rømme. Er det nok?

Du kan jo få min, men den er litt avvikende i forhold til kuren.

Frokost Lunch Middag Kvelds Tran, 2 egg 1 kotelett Kaffe med cocosa Te med cocosa remulade pizzaSALAT 2 koteletter 2 egg med majones pizzasalat Te med cocosa pizzasalat


2 ts kryddersmør






græddost

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 01:25   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Det blei jo helt bort i natta. GR

Frokost: To egg med majonaise eller remulade. 1 kopp te med 2ts cocosa, en kopp kaffe

Lunch: 2 egg med majonaise, litt grønt.

Middag: En kotelett, pizzasalat, remulade, 2ts kryddersmør.

Kvelds: Græddost

Inn i mellom alt dette: Te med cocosa hver gang jeg er litt slapp/fryser på beina/ar sugen.

Så bytter jeg ut middagene mine med flg: Et kyllinglår, fisk, svinefilet, karbonader(hjemmelavede)

Grønnsaker: Alt som vokser oppå bakken, unntatt mais. Fløte ser ut til å gi meg stopp. Ost går greit.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 08:50   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Kan jeg med god samvittighet lage men en deilig kopp kakao av kokosmelk (1 karb) og to skjeer kakao? :S Enn sukker da? Ei teskje??

Kokosmelk: supert!

Kakaopulver: supert! Altså KAKAO, ikke Oboy eller Nesquick eller noe sånt, men rent kakaopulver.

Sukker: NEI! Sukker hører overhodet ikke hjemme på et ketolysekosthold! Bruk sukrin (helsekost, kanskje noen meny-butikker har begynt å føre det?), stevia (iherb) eller annen søtning, men ikke sukker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 09:05   #13
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Min dagsplan, igår ihvertfall

Frokost: Kyllingfilet surret i spinat og smør. Stekte meg også ett egg ved siden av for å holde meg mett litt lengre

Lunsj: Lavkarbobrød med salat og ost over godt med bremyktsmør (må jo spise det da gubben skulle være snill med meg Ellers går jeg for salat i kantina på jobb, evt medbrakt salat)

Middag: Kylling igjen (tilbud på butikken ) Men nå med baconost saus (fløte og baconost rørt ilag og varmet med kyllingen). Squash raspet opp med ostehøvel og stekt i varmovnen sammens med kryddersmør i ca 30min. Ellers putter jeg litt hvitløk, chili og paprike i det meste jeg steker - litt for å få tilstrekkelig med karbo. Hadde litt salat på siden, så det ikke skulle bli så mektig.

Kvelds: Litt tørrfisk (æ e nordlænning æ...)

Ja det var da mitt tips

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:05   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Nerthus beskriver det egentlig veldig greit - det er lett å sette sammen korrekte måltider når du velger 1 type protein (egg, kjøtt, fisk) + grønnsaker (som vokser over jorda - og "salat" er veldig lite næringsrikt, men det hjelper godt om du bruker for eksempel paprika i salaten. Hodekål ER godt og sunt, men gulrot blir feil) + fett. Velg gjerne en proteinkilde med naturlig fett i seg, tilbered grønnsaker med smør, fete meieriprodukter, olje, eller annet. (Eller noen biter nøtter, for eksempel.) Du bør IKKE "hoppe over" fettet om du har tenkt å få igang en skikkelig fettforbrenning i kroppen.

Spis når du er sulten, til du er mett. Med et kosthold som holder blodsukkeret jevnt og stabilt, trenger du ikke å følge noen regler om å spise mange små måltider ofte.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:04   #15
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

og drikk nok vann! MYE mer enn det man gjør på et "vanlig" karbokosthold. 2-3 liter daglig kanskje

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:36   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Kan jeg med god samvittighet lage men en deilig kopp kakao av kokosmelk (1 karb) og to skjeer kakao? :S Enn sukker da? Ei teskje??

Sukker? Ren karbohydrat? Velg kunstig søtning istedet, det finnes mange typer å velge i. Sukrin, tagatose, stevia - eller natreen. Jeg bruker flytende natreen i det meste, kan brukes i både varmt og kaldt, og gir en mer "naturlig" søtsmak etter min mening.

Jeg er fremdeles litt usikker på om du forstår poenget med lavkarbo Sukker og søtsaker er off-limits. Pasta, ris, brød og potet likeså. Deretter kommer feks bønner, linser mm (fedon). Grønnsaker skal være hovedkilden til kh på ketolyse. Rømme er ikke en proteinkilde, tenk "tyggemat" som biff, entrecote, kjøttdeig, laks, annen fisk, kylling osv. Cottage cheese er også rik på proteiner og lav på kh.

Spiser du en kyllingfilet og en haug med grønnsaker og litt smeltet smør eller ost eller fløte i stekesjyen har du et "perfekt" ketolysemåltid.

Jeg ville kuttet "kakaoen" i starten, og spist uten "søtsaker" de første par ukene. Spist MYE protein og grønnsaker og naturlig med fett ved siden av.

Kjøp deg ketolyseboka er mitt forslag - ellers risikerer du at dette går i vasken fordi du spiser for mye kh OG for mye fett - går opp i vekt og skylder på at lavkarbo ikke virker (som så mange andre...)

Kunnskap er makt, så sett deg inn i blodsukker og insulinutskillelse - som er hele poenget med lavkarbo. JO mer sukker og økt blodsukker jo mer insulin skilles ut. Så lenge insulin skilles ut i stor grad, er det nesten fysisk umulig for kroppen din å hente ut energi fra fettlagrene.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 19:18   #17
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Når du tror sukker er ok, om enn i mindre mengde, er det på tide å lese litt teori..

Sukker er overhode ikke ok, men det finnes gode alternativer.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:41   #18
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Jeg tror jo ikke det er ok, men jeg spør jo for å være sikker.. Men hva slags andre gode alternativer snakker du om??

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:50   #19
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hjelp - Ketose og diett

Vel.. Det er jo en del som bruker sukker/fruktose i mindre mengder til helgekos o.l., fordi de vil unngå kunstig søtning eller lever etter Fedon eller andre lav-GI-dietter. Det er ikke så svart-hvitt at ingen på lavkarbo noengang kan unne seg litt godis! Men ikke til hverdags, uansett hvor flink du syns du har vært den dagen, da går det skeis.. Vil du gå på ketose-diett, bør du velge kalori-frie søtstoffer, eller unngå søtstoffer helt. Uansett, Mizzie.. Du bør virkelig velge deg ut en kostholdsfilosofi du kunne tenkt deg å følge og sette deg skikkelig inn i denne, om det så er Atkins eller Fedon eller noe annet. Det finnes også mange gode bøker der ute, hvis du syns det er vanskelig å finne fram i "nett-jungelen".

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:58   #20
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Det står jo hele tiden i disse forumene at folk brukes splenda og sukrin og drikker funlight og pepsi max, men der er jo mange andre stoffer kroppen deff ikke har godt av. Det eneste naturlige som du nevner her er jo fruktose, men frukt skal man jo unngå.. Så hvordan kan denne kosten være supersunn? Før i tiden spiste de etter jordbruksamfunnets regler og der var det stivelse, fruktose og alt, likevel var de slankere enn nå. I dag, så trener man ræva av seg og blir ikke det slag tynnere. Man går jo fort opp i vekt med en gang man kutter en slik diett, for å sette det hele på spissen...

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:06   #21
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp - Ketose og diett

sukrin har kroppen ikke vondt av? Det er da naturlig søtning, ikke kunstig.. ingen som anbefaler aspartam eller splenda her, men det er opp til hver enkelt hva dem vil drikke.. Før i tiden spiste dem sikkert både mindre og var mer aktiv hele døgnet.. og spiste ren ubehandlet mat.. klart man går opp om man hiver innpå med fet karborik mat og snop og junk.. det gjør vel de fleste..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:15   #22
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hjelp - Ketose og diett

Nåvel.. Så mye fruktose var det vel ikke her i "gamle dager", akkurat. Folk hadde mindre penger å bruke på mat, de var mer aktive og all maten var laget fra bunnen. Så det argumentet er i beste fall kraftig forenklet, men jeg orker ikke gå inn på den diskusjonen nå.

De fleste her er vel enig i at kunstig søtning ikke er spesielt sunt. Det er heller ikke sukker eller fruktose, men hva som er "the better of two evils" kan jo diskuteres.. Et godt og naturlig alternativ til kunstig søtning er jo stevia, men all søtning, naturlig eller ei, kan ha negativ påvirkning på vekta og gi økt matsug/søtsug. Det ideelle er jo å holde seg unna all søtning, både kunstig og naturlig. Når kroppen blir avvent søtsmaken forsvinner også mye av suget, og du blir fornøyd med naturlig søt mat, som bringebær og mandler. Det er jo det aller sunneste

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:45   #23
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Folk spiste ikke mindre enn før, det er bare tull å si.

Men de var mere aktive, likevel gjør ikke folk annet enn å trene nå...

Jeg skjønner bare ikke hvordan frukt og grønnsaker kan være skadelig å spise?Skjønner det inneholder endel kaber, ja... men alle vet jo hvor mye vitaminer og næringsstoffer det er i slik mat... Man har jo spist gulrot, poteter og massevis av frukt i alle de år... og folk har faktisk ikke være fetere enn de er nå og likevel sluttet med slik mat..

Tror filosofien i å ha et kosthold som passer kroppen er å være aktiv og spise moderat av ALT. Så har man jo blodtype dietten som mange sverger til. Alt har en sammenheng.

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:49   #24
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Vil tro de ikke dytta inni hodet hele tiden før ja.. Og at de ikke gumla snop og junk hele tiden feks mens de såg tv.. Hvem sier at det er skadelig med grønnsaker? Er dessuten ingen som tvinger deg til å spise lavkarbo, det er jo et valg hver enkelt får ta. Vi som er her inne spiser stort sett lavkarbo og er fornøyd med det...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:01   #25
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Tror ikke du har lest deg nok opp på hva lavkarbo kan være.. å droppe loff, pasta, sukker og ris og heller satse på sunne grønnsaker, bær og ren mat kan vel umulig være usunt spør du meg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, ketolyse, ketose, ukesmeny


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til diett.no Engledans Lavkarbo generelt 6 24-11-11 14:42
Diett.no hjelp!? Hircine Spørsmål og svar 7 21-06-11 00:07
Hjelp til å velge diett artemis Lavkarbo generelt 3 09-11-10 19:15
Diett.no - veldig god hjelp på veien! Anna Ananas Ketolysekuren 7 10-08-10 08:17
Trenger hjelp med Atkins' diett Sneakers Atkins kosthold 6 30-01-09 02:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no