Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når ketose ikke funker lengre - Vær så snill å hjelp en frustrert jente

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-16, 13:13   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Når ketose ikke funker lengre - Vær så snill å hjelp en frustrert jente

Hei, nå trenger jeg virkelig noen råd her. For 5-6 år siden begynte jeg på lavkarbo og hadde meget suksess. Jeg gikk ned 30 kilo iløpet av kort tid, men så fikk jeg meg samboer og vekta gikk opp igjen pluss litt til.

Opp igjennom årene har jeg prøvd ut lavkarbo og har hatt suksess der, men det har vært vanskelig å holde.

Nå i august prøvde jeg meg igjen, et ordentlig forsøk. Første uken ned 3,5 kilo også var det bomstopp i en måned, da klarte jeg ikke mer. Utrolig demotiverende med absolutt null resultater, samt jeg slet litt med magesmerter.

Nå for to uker siden bestemte jeg meg for å gjøre ett til forsøk da jeg slet litt i august og mistenker at jeg ikke gjorde det helt korrekt. Kostholdet gikk veldig bra og første uka var ned 3,5 kilo, andre uka bomstopp, men nå, de siste dagene har jeg gått opp?? 1 kilo igår, 1,5 kilo idag. Jeg fatter det virkelig ikke. Mensen har jeg hatt. Jeg er i ketose, så jeg spiser korrekt. De siste dagene er magesmertene tilbake og jeg kjenner at nå er det like før jeg gråter. Dette har vært min trygge havn på en måte, lavkarbo er det eneste som funker på kroppen min, hva i alle dager gjør jeg når dette ikke funker? Vekta går bare opp å opp og om lavkarbo ikke funker, da er det jo ingen måte å stoppe det på! Jeg har vært på en eller annen form for sunt kosthold helt siden jeg var 15, alikevel lyste vekta nesten 129 kilo mot meg bare for en måned siden.

Jeg har kommet dit at nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er det noen snille sjeler der som har noen kommentarer eller noen ideer her til hva i alle dager det er som skjer med kroppen min?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 13:18   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når ketose ikke funker lengre - Vær så snill å hjelp en frustrert jente

Hva og hvor mye spiser du?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 13:30   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Når ketose ikke funker lengre - Vær så snill å hjelp en frustrert jente

Jeg starter dagen ofte med eggemelk kakao (egg, 60g smør, noe søtning og litt bakekakao - ca 1,5 kh)

Av og til har jeg lunsj som kan være osterundtstykker med litt ost på, eller noe kvarg, eller en ølpølse. Jeg spiser ikke så mye da for er ikke så sulten.


Middag inneholder ofte kylling med enten fløte og noe krydder, eller tomatsaus, ofte løk og hvitløk, paprika, squash kanskje. Gjerne og ost eller fløte.

Og om kvelden kan jeg bli fysen, men sukkerfri sjokolade og sånt gir meg fort vondt i magen så det dropper jeg. Nå i juletider spiser jeg gjerne en klementin til dagen og, men holder meg i ketose.

Jeg drikker vann og pepsimax igjennom dagen, blir kanskje 2-2,5 liter væske tilsammen.

Dette er faktisk mer strikt enn den første gangen jeg hadde veldig suksess med lavkarbo, da var det ofte at jeg tød til atkinsbarer, nå reagerer magen min tvert.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 13:47   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når ketose ikke funker lengre - Vær så snill å hjelp en frustrert jente

Har du regnet kcal innhold?

Noen må i kalori underskudd for gå ned i vekt til tross for lavkarbo.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 10:39   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Når ketose ikke funker lengre - Vær så snill å hjelp en frustrert jente

Når du har problemer, så vil jeg anbefale å veie og regne mer nøyaktig på karbohydrater, og eventuelt kcal.

Er litt for ca det du beskriver til å kunne hjelpe deg særlig videre på vei.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo, men ikke ketose, funker det? Cec1973 Lavkarbo generelt 18 14-06-10 21:48
Kommer ikke i ketose! Frustrert! Majken Induksjonen 63 09-04-10 13:29
Hvor mye karb må til for at du ikke lengre er i ketose? lillekine Ketolysekuren 3 18-08-07 00:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no