Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 16:54   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Siden jeg har litt "holdninger" knyttet til telling av kcal, har jeg siden jeg startet opp på ketolyse forsøkt å holde meg på ca 1000 kcal mindre enn dagsbehovet jmf BMR.

Dette har jeg tenkt å fortsette med, siden jeg ikke sliter med sult og at jeg føler at jeg får nok i meg i løpet av dagen.
Opplever jeg stagnasjon i vekttap eller andre utfordringer skal jeg meddele dette.

Jeg driver mosjon forsøksvis daglig 30 min fysisk aktivitet alt fra skigåing til gåturer.

Bare pass på at du ikke spiser for LITE! (Der slo omsorgs-instinktet inn igjen gitt... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 18:33   #27
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Hva som defineres som sunt finnes det så mange forskjellige teorier på. Det er derfor vi har disse forskjellige diettene som skal tilpasse deg som enkeltperson. egenkomponert er veldig bra da, hvis du starter dietten litt strengere (retter diett: livsstil!)

Jeg ville ikke sagt at grovt brød eller magre meieriprodukter er sunt. masse sukker i grovt brød også. men jeg følger ketolyse da.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 00:20   #28
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Fungerte for meg men da telte jeg hver en kcal jeg putta i meg og trente 5 til 7 dager i uka, ofte to ganger pr dag også. Gikk fint det, helt til jeg traff veggen. Men jeg var sykt opptatt av å gå ned i vekt å når jeg kom i mål så ble jeg sykt opptatt av å bygge muskler... Hadde en fitness drøm :P

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 00:47   #29
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare pass på at du ikke spiser for LITE! (Der slo omsorgs-instinktet inn igjen gitt... )

Takk for omtanken Nerthus

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:05   #30
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

kroppen min har det også bedre slik jeg lever nå.

Nettopp, så da spiser du vel sunt da, siden kroppen har det bedre mener jeg

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men når man snakker om sundt, så er det liksom mager mat og masse frukt og grønt. Savner foresten frukten, får liksom lyst på alt mulig som jeg ikke pleide spise før , hehe.

Dette er de gamle, inngrodde doktrinene som sier at dette er sunt, det er heller ikke usunt men ikke alle klarer å leve sånn for man blir sulten, fyser og dermed spiser feil og går opp i vekt. Mange oss har gjennom feil kosthold fått ødelagt "systemet" , fått insulinresistens, matvareintoleranser osv osv og kan dermed ikke spise typisk en Grete Rode diett lengre.

Ser at du ikke har hold på med lavkarbo særlig lenge, så tenk på hva dette kostholdet gjør med deg. Føler du deg frisk, energisk, mett og tilfreds så er du jo sunn og da spiser du jo det som er sunt for din kropp, eller?? Dersom dette kostholdet fungerer for deg hvorfor da gå bort i fra det, kan være mer ødeleggende enn noe og hoppe frem og tilbake på den måten.

Du har som sagt ikke holdt på med dette så lenge og må bare jobbe med tankegangen din rundt dette. Tror mange har slitt i begynnelsen når man skal spise stikk motsatt av det som alltid har blitt regnet som sunt, men det handler om holdninger, tankegang, vilje og gi slipp på alt det man alltid har blitt tutet øra fulle av.

Uansett hvilket kosthold man har er det lett å fokusere på det man ikke kan spise og man begynner å fyse for hodet vil ha, ikke kroppen. Fokuser på alt det gode du faktisk kan spise og unn deg f.eks litt bringebær i ny og ne.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:12   #31
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg tenker en del på dette med å spise sundt! Som en måte å gå ned i vekt på.

Grovt brød, grove knekkebrød, masse frukt, salater og mager mat.

Dette er jo liksom de vedtatte reglene i samfunnet for hvordan gå ned i vekt (om man ikke går på lavkarbo da).

Funker dette? Å spise sundt? magert, masse fiber og fullkorn og masse frukt?

Ingenting av det du sier her er sunt.

Magert er veldig usunt fordi fettet er erstattet av noe annet og fett er sunt.
Masse fiber og fullkorn veldig usunt. Det gir næringsunderskudd og en haug med negative effekter.
Frukt er sukker og vann med ørlite vitaminer men masse (som regel) plantegift

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Begynne å spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt? karljohan92 Spørsmål og svar 10 09-08-10 10:55
Sånn aprops sunt og ikke sunt Goggen Generell ernæringsdebatt 2 15-02-09 22:25
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48
Syk av å spise sunt og nok? HP Generell ernæringsdebatt 10 02-09-04 14:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no