Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-12, 18:47   #1
Milla_81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ålesund
Alder: 42
Innlegg: 2
Milla_81 er på en erverdig vei
Smile

Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Hei!

Ja som skrevet så lurer jeg på om noen kan anbefale meg en bok det kan være greit å begynne med om lavkarbo. Jeg vurderer nå sterkt å skulle prøve meg på lavkarbo.. men vet nok altfor lite og kunnne derfor trenge tips..

Har jo hørt at jeg bør sette meg inn i bøker om lavkarbo først da..

Takknemlig for svar

Milla_81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 18:51   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Jeg synes Hexeberg sine er veldig greie, god innføring. Hennes kosthold/oppskrifter ligger på ca 30-70g karbo.

Jeg har en av hennes bøker, 100 oppskrifter, den liker jeg godt. I boka er det også en innføring i lavkarbo og ukesmenyer.
Denne boka er en kortfattet bok sånn sett, men det går an å gå på bibliotket og låne også bestemme seg for hvem man evt skal kjøpe.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 18:56   #3
Milla_81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ålesund
Alder: 42
Innlegg: 2
Milla_81 er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes Hexeberg sine er veldig greie, god innføring. Hennes kosthold/oppskrifter ligger på ca 30-70g karbo.

Jeg har en av hennes bøker, 100 oppskrifter, den liker jeg godt. I boka er det også en innføring i lavkarbo og ukesmenyer.
Denne boka er en kortfattet bok sånn sett, men det går an å gå på bibliotket og låne også bestemme seg for hvem man evt skal kjøpe.

Okei, det må jeg sjekke ut Har du navnet på boka også?

Milla_81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:14   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Her: http://www.norli.no/SamboWeb/produkt...duktId=6604030

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:23   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Ja, Hexeberg er et godt valg om du vil ha lettfattet innføring og konkrete måltidsforslag/menyer. Om du derimot skulle ønske tyngre, dyptgående stoff, er det vel Lutz sin "Bedre uten brød" som anbefales.

(Jeg hadde "Slank med ketolyse"-boka som mine støttehjul i starten - og det er også ganske enkelt og utmerket, skjønt boka er ikke like glossy og attraktiv som de som har kommet senere... )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:58   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

bøkene av skaldemann er også lettleste
http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/b%C3%B8ker/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 02:30   #7
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Jeg er ikke noen fan av Hexebergbøkene, syns det er mye kjedelig skrift og monoton lesning. Litt bilder, uthevet skrift, små "bokser" med litt fakta og nyttig informasjon, samt farger, gjør susen for meg. Pluss at det er enkelt og genialt å forstå, og noen fine oppskrifter. Alt dette finner du i Fedon Lindbergs Barn i balanse. Etter min mening er det ikke bare foreldre som har god nytte av å lese den, men -alle-.

Lykke til, uansett hva du velger

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 23:59   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Jeg liker Hexeberg sine bøker, syntes jeg fikk et godt innblikk i lavkarbo ved å lese boka Frisk med lavkarbo. Deretter kjøpte jeg oppskriftsboka hennes (Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter) helt greie oppskrifter.
Til en nybegynner kan jeg anbefale Lena Beatrice sin bok Lavkarbo til hverdags. Der finner man 123 oppskrifter, der ingrediensene er å finne i de fleste matbutikker.

Lykke til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 00:33   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Anbefaler Lena Beatrice sin kokebok hvis du vil ha en god lavkarbo kokebok for begynnere.
Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter er også bra!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 13:38   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Jeg synes at "Slank med ketolyse" boka var lettfattelig og ga klare regler for hva som kunne og ikke kunne spises.

De andre kokebøkene ser jeg på som "for livet lavkarbo".

Skal man lære mer i dybden om lavkarbo, anbefaler jeg Matrevolusjonen av Andreas Eenfeldt ( www.kostdoktorn.se ) Her blir man forklart på en forståelig måte alt mulig om lavkarbo.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 14:48   #11
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken lavkarbo-bok kan anbefales til "uvitende" og nybegynner?

Hexeberg og Bedre uten brød

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til en "grønn" nybegynner pus77 Spørsmål og svar 5 29-05-11 07:33
Kombinasjonen "fest" og "lavkarbo"? hailtothethief Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 17-03-11 08:59
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 01:27
VANNMELON, veldig godt, kan den anbefales som "ketolyse mat"? matti Ketolysekuren 8 15-07-08 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no