Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Paleo/steinalderkosthold

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-07, 13:50   #1
Haugtussa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 2
Haugtussa er på en erverdig vei

Paleo/steinalderkosthold

Noen som har erfaringer og tanker rundt steinalderkosthold?
Er det mye dyrere enn "vanlig" kosthold? Er det effektivt som "slankekost"?

Haugtussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på steinalderkosthold :) Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 15:43   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Mange her inne følger vel steinalderkosthold (eller tilnærmet) så det er vel en del mer erfaring her inne ja.

Jeg har ihvertfall bare positive ting å si om det.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 15:57   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Det kommer an på hva du mener med steinalderkost.

Det finnes mange rare tanker der ute om hva som egentlig er steinalderkost. I "The Paleo Diet" av Loren Cordain beskrives et kosthold som i alle fall ikke er sammenlignbar med hva de kan ha spist i steinalderen. Slik "steinalderkost" ville jeg ikke anbefalt.

Mange former for lavkarbo er en form for steinalderkost, eller i alle fall tilnærmet. Jeg ville heller fulgt Kwasniewski eller Lutz eller Atkin's fremfor å fulgt en av disse populære "steinalderkost"-greiene.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 15:59   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Det er forresten ikke nødvendigvis dyrere med et slikt kosthold. Det kan man velge litt selv. Jeg vet det er enkelte her inne som ikke bruker mer enn 1000,- kr i måneden på mat, så det er mulig å gjøre det billig.

Til slanking er det perfekt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 17:47   #5
Haugtussa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 2
Haugtussa er på en erverdig vei

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Takk for svar. =)

1000 kroner på mat er virkelig lite! Noen med et slikt budsjett som kan liste opp hva slags mat de spiser på en vanlig dag?

Haugtussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på steinalderkosthold :) Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:07   #6
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Skaldemanns er jo en slags steinalderkosthold Bruker ikke mere penger på mat enn før jeg i allefall

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 02:25   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Det jeg mener med steinalderkost er kjøtt, litt grønnsaker og bær, kanskje litt nøtter og en frukt i ny og ne. ELler det jeg spiser nå; kjøtt og grønnsaker.

Hvilke matvarer er Paleo DIet da?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 19:36   #8
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

1000 kroner på mat er virkelig lite! Noen med et slikt budsjett som kan liste opp hva slags mat de spiser på en vanlig dag?

Jeg synes denne tråden er veldig relevant i forhold til dette spørsmålet:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7498

Jeg har hatt stor nytte av den tråden og føler at jeg frotser, til tross for lavt budsjett.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:51   #9
ChrisCruz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 1
ChrisCruz er på en erverdig vei

Sv: Paleo/steinalderkosthold

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Noen som har erfaringer og tanker rundt steinalderkosthold?
Er det mye dyrere enn "vanlig" kosthold? Er det effektivt som "slankekost"?

Hei! Mine tanker om dette; I steinalderen eksisterte lite av den prosesserte maten vi spiser idag. Næringsinnholdet i dagens mat inneholder fort altfor mye sukker og karbohydrater og ikke av den sunne sorten. Vi spiser mye korn, belgfrukter, diary- det gjorde de ikke i steinalderen - Nuvel, så akkurat en ganske så fantastisk informativ film (2012) som kan anbefales på det varmeste for den nysgjerrige http://perfecthumandiet.us/index.html - Mvh Christopher

ChrisCruz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskap,analyse og fornuft Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no