Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gravid!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-08, 10:00   #1
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Gravid!

Etter 7 uker i ketose gikk jeg ned 10 kg. Hadde 1 mnd pause, hvor jeg egentlig spiste masse karber, men gikk ikke opp en eneste kilo. Begynte på ny kur i midten av april, men fant ut at jeg var gravid rimelig kjapt. Er nå 12 uker på vei og har klart å legge på meg 5 kg (spist som en hest - konstant sulten)

Dette går ikke altså. Jeg vet at man ikke skal være i ketose under graviditeten, men kan jeg spise lavkarbo og spise kosttilskuddet i tillegg? Har jo disse pillene i skapet hjemme. Spise nesten som i ketose, men spise litt mer karber så jeg på en måte holder meg over ketosen....? Hjelp meg!

Noen som har anbefalinger?

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:25   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Gravid!

Gratulerer så mye

Jeg tror det blir anbefalt å bytte over til Fedon når man er gravid.
Har ikke satt meg inn i hans filosofi, så sjekk forumet der om du behøver kosttilskudd? Det er ikke sikkert det er nødvendig, hans kost er litt mer variert.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:40   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Gravid!

Gratulerer med baby i magen! Kjenner jeg blir kjempemisunnelig - har lyst på en til jeg (minst..) 5 kg på 12 uker er da ingenting - jeg gikk opp 7 på samme tidsrom, og mer kom på.. Måtte spise hele tiden pga kvalme..

Det er ingenting i veien for å spise lavkarbo når man er gravid, men når det gjelder kosttilskudd er jeg ikke helt sikker på hva man bør ta/ikke bør ta..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:49   #4
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Sv: Gravid!

La på meg bare 9 kg i forrige s.skap, og da spiste jeg masse mat. Denne gangen tror jeg kroppen suger til seg all karboen den ikke har fått på en stund. Er ikke flink å spise sunt, må være ordentlig nazi (derfor ketolyse-kuren virket) Er ikke kvalm eller no, men er utrolig sulten og da må jeg ha "skikkelig" mat, ikke sånn salat-tull. Regner med at dette går over nå hvert øyeblikk, det gjorde det ialle fall i forrige s. skap, og da kan jeg forandre litt på kostholdet mitt. Men kan man spise lavkarbo uten pillene altså?

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:50   #5
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Sv: Gravid!

Takk for gratulasjoner forresten

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:55   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gravid!

Hei og gratulerer Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "salat-tull" da du kan putte mye godt i en salat som metter lenge, men jeg vil også anbefale deg å se litt på Fedons filosoifi. Det er også lavkarbo, men litt mindre fett og litt mer karber, så man er ikke i ketose. Der har du også mulighet til å få kjøpt fedonbrød (rema tror jeg) dersom det er mat du har lyst på...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:05   #7
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Gravid!

vil bare si gratulerer med en liten i magen!!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:05   #8
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Sv: Gravid!

He he, salat-tull. Fint ord, ikke sant. Mener bare at jeg ikke blir mett. Spiser 5 brødskiver til lunsj, måtte hatt 3 kyllingfileer i en salat for å bli mett. Det fine med ketosen var at jeg ikke var sulten og suget på søtt forsvant. Spiser søtt som en gal nå. Kaker, boller, sjokolade og godteri går ned på høykant. Er redd for at dette suget ikke forsvinner på en vanlig fedon livsstil!

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:13   #9
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Gravid!

Gratulerer!

Ville anbefalt å prøve på en fedon måte. Ulvehungeren kan gå over når du når 12-14 uker og da blir ting litt bedre. Det er ikke like lett å passe på hva man spiser når man er gravid men det er lov å prøve.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:38   #10
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Sv: Gravid!

Men kan jeg spise pillene? Noen som vet noe om det?

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:05   #11
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Gravid!

Opprinnelig lagt inn av breeze, her.

Men kan jeg spise pillene? Noen som vet noe om det?

Mener å ha lest at man ikke skal ta de. Hva består de av?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 22:32   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Gravid!

Gratulerer

Mener Torkil har skrevet her at det er for lite (ingen) forskning på om det kan være skadelig for fosteret, og at det er derfor det frarådes...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 17:06   #13
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Sv: Gravid!

Tar opp igjen denne gamle tråden. Graviditeten er byttet ut med 2 år gammel datter og nye 93 kg som skal reduseres med minst 20 kg. Startet på søndag og denne gangen planlegger jeg 3 mnd kur. 2 av 3 pillebokser er gått ut på dato, men tar sjansen på å bruke dem fordet. Eller burde jeg kjøpe nye?

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid!! MonicaA Barns kosthold 4 07-11-07 23:15
Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...? rulletrollet Ketolysekuren 19 18-09-07 21:01
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 11:22
Spis deg gravid! Iset Stoffskifte / hormonproblemer 1 19-08-06 01:49
Gravid, er Atkins vedlikehold det riktige? Imse Vedlikeholdsdietten 1 23-06-06 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no