Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Blir det krig nå da???

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-04, 10:45   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Blir det krig nå da???

Var inne på nettstedet mozon i dag, og fant denne artikkelen. Når italienere bruser med fjæra - blir det ikke litt skummelt da?

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...a_sl_r_tilbake

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 11:08   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe mannen min er italiensk, og elsker pasta over alt på jord. Allikevel har jeg fått ham med på Atkins og nå nekter han å spise det mer enn EN gang i uken (det får han lov til stakkars :fnis: )

Men svigerfar er litt sur, han kan ikke forstå hvordan vi kan velge bort en så stor del av det italienske kostholdet, som brød og pasta.

Kan legge til jeg bodde hos dem en stund, med mannen min, og da la jeg på meg minst 15 kg i løpet av et halvt år, mer mat-vrak-hus enn det skal man lete lenge etter.
Ikke snop og slikt, men BRØD, PASTA osv. Svigermor baker verdens beste italienske brød, og det serverte de til mange av måltidene. Er det rart jeg la på meg??

Middagene hos dem hver søndag kan være en prøvelse, men de har endelig godtatt valget vårt. Så kan vi heller skjeie ut av og til og kose oss med brødet hennes, eller en god pastarett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 12:05   #3
Hely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 27
Hely er på en erverdig vei

Hehe...ja det er ikke lett å prøve seg på Atkins her i Italia nei. Men de fleste italienere spiser pasta til lunsj, ikke middag. Men brød til middagen må de jo ha da, så klart.... Vanskelig å finne skikkelig grovt brød er det også.
Men italienerne kutter også ned på pasta og brød når de skal ned i vekt da.
Italienske jenter er jo konstant på diett...

Hely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 12:11   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hely

Hehe...ja det er ikke lett å prøve seg på Atkins her i Italia nei. Men de fleste italienere spiser pasta til lunsj, ikke middag. Men brød til middagen må de jo ha da, så klart.... Vanskelig å finne skikkelig grovt brød er det også.
Men italienerne kutter også ned på pasta og brød når de skal ned i vekt da.
Italienske jenter er jo konstant på diett...

Tell me about it! Og så er de forferdelig pripne når det gjelder klær, alt skal være merkevarer, og skikkelig dyrt og fint. Iallefall de mannen min kjenner, og de i slekta hans. Vi hadde besøk av søskenbarnet hans, han brukte 2 timer på badet hver morgen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 13:13   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av DEN DERRE LINKEN

Deltagerne på konferansen, som offisielt het ”Sunne pastamåltider”, inkluderte flere anerkjente forskere og var sponset av italienske myndigheter, pastagiganten Barilla og produsenter av parmesan-ost, blant andre.

Jaaaaaaada, når du ser hvem som har sponsa konferansen begynner man ihvertfall IKKE å lure på både det ene og det andre !!!??

Tror ikke det er farlig med pasta en gang innimellom. Når jeg har nådd målet vil jeg nok spise pasta av og til (et par-tre ganger pr mnd kanskje), men ikke så ofte som før (flere ganger i uka hver uke !)

Lavkarbo pastaen smaker jo......... ja ....DRITT er vel et dekkende ord !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 13:19   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Usj, jeg har atkins spaghetti liggende i skapet, har ikke åpnet den ennå... Tør ikke.. hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 13:37   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Pasta i kjøttsaus var en av mine store favoritter i mtt tidligere liv.

Nå er pastan byttet ut med grønnsaker.

Italiensk kost er jo bare snadder.

Gleder meg til jeg kan spise pasta igjen.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-05-04, 03:19   #8
Hely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 27
Hely er på en erverdig vei

Iset, hehe, det er sant. De er skikkelig prippne Men det finnes et par 'normal' jenter også her nede da. Men det tar lang tid å bli skikkelig kjent med de. Du skal se lørdag og søndag ettermiddag, hvis det er fint vær. Da må alle gå en tur i sentrum, pent kledd for å vise seg frem... Jaja, de om det...
Kanksje det er det som trengs i jakten på en mann..hvem vet Får ta å pynte meg til helgen og gå tur

__________________
Volere è potere...
Hely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01
Kvinner Begod Generell diskusjon 50 27-05-04 12:22
Hei. Katty Induksjonen 1 27-03-04 14:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no