Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 15:32   #1151
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Løvbiff med ost og brokkoli tenker jeg. *blakk*

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo
Gammel 23-07-10, 21:07   #1152
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tacosalat

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-07-10, 22:23   #1153
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag hadde vi grillspyd med scampi/svin ytrefilet/ytrefilet av storfe. Jeg bruke bare litt oliven olje og masse krydder på. Salat ved siden av med crispi salat, avocado og 2 cherry tomater. Sjampignon stekt i hvitløk smør. Kjempe godt!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-07-10, 19:13   #1154
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nå står det en form i ovnen med kylling, brokkoli, blomkål, litt løk, fløte og hvitløksmøreost med ost på toppen. Nam

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 26-07-10, 01:12   #1155
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag ble det svineindrefilét med bacon rundt, masse sjampinjong og en karri-CF-saus.

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg fant noe organisk peanøtsmør på meny, tømte glasset og mikset den med stav mikser (det er ellers for tørt) og fylt en seleri stang med peanøt smør (sånn vi spiser det i USA). Vet det høres rart ut, men det er egentlig kjempe godt! (liker ikke seleri ellers..) Det heter "Biona" organic smooth peanut butter - innhold 100% organisk peanøtter, ingenting annet! 10 g karbs pr 100 gr. men det tar ikke mange gram å fylle en seleri!

Mmm, hørtes spennende ut. Jeg er ikke så forferdelig glad i selleri, men det høres det ut som du heller ikke er. Jeg har ikke peanøttsmør akkurat nå, men jeg har mandelsmør som er kjøpt i helsekostforretning. Gjør vel ca samme nytten?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 26-07-10, 08:55   #1156
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

I dag ble det svineindrefilét med bacon rundt, masse sjampinjong og en karri-CF-saus.

Mmm, hørtes spennende ut. Jeg er ikke så forferdelig glad i selleri, men det høres det ut som du heller ikke er. Jeg har ikke peanøttsmør akkurat nå, men jeg har mandelsmør som er kjøpt i helsekostforretning. Gjør vel ca samme nytten?

Har ikke prøvd med mandelsmør men det går sikkert bra! Gi meg tilbakemelding... Det er også godt med philadelphia ost eller de smørostene som krydderost ost...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 26-07-10, 19:47   #1157
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag orker jeg rett og slett ikke å lage middag.. Har ikke lyst på mat, så her blir det bringebær/blåbær med fløte uten søtning i kveld.. Ikke at jeg klager

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 26-07-10, 20:54   #1158
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag lagde jeg hjemmelaga kjøttboller. Halvparten av kjøttbollene tok jeg oppi en viltsaus til typen, og den andre halvparten tok jeg oppi en hjemmelaga lavkarbo tomatsaus til meg selv. Potetmos til han gutt, og kokte grønnsaker til meg.

Ble ganske så godt

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 26-07-10, 21:21   #1159
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lille Gubben tok restene fra gårsdagens kjøttdeigform og jeg mekket en laksebit med rømmesurrede linser og litt salat til. Nam!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-07-10, 21:40   #1160
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nakkekoteletter og grønnsaker i chop suey saus

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-07-10, 23:38   #1161
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:

Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 27-07-10, 07:26   #1162
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:

Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!

Oi! Dette skal jeg prøve, jeg savner tortillas...(wraps). Takk for tipsen!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 27-07-10, 17:00   #1163
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag er jeg ikke sikker på om det blir middag. Har vært hos legen og fått beskjed om at jeg har betennelse i hele kroppen. Så går på penicilin. Men fått i meg litt bacongull da (svart pose) pluss litt biola for penicilinen sin skyld. Om det blir noe mat så blir det stekte kjøttpølser med salat og bearnaisesaus

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 27-07-10, 17:33   #1164
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nannahs creolske coleslaw og sommerkotelett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 27-07-10, 19:03   #1165
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Wok - lavkarbo-chorizopølser i biter, hakket løk, revet spisskål, en liten neve sesamfrø, masse smør og pepper - servert med et dryss parmesan.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 27-07-10, 19:56   #1166
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekte kjøttpølser i litt sukkerfri ketchup. Hadde litt salat og litt bearnaisesaus. Og fun light sin jordbærsaft. Very good

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 27-07-10, 21:18   #1167
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Her ble det baconsurret kylling med tine urteost som fyll og til hadde vi jukseris av blomkål stekt med hvitløk og vårløk og litt salat til (paprika og agurk). NAM!

Lille Gubben satt og så på meg der jeg passet på å få med meg det siste av fettet på fatet (jeg har på mer fett til meg enn til ham for han spiser høykarbo ellers) og sa tankefullt:"Merkelig at vekta di går ned..."

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-07-10, 21:40   #1168
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kokt laks med brokkoli, persillesmør og agurksalat

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-07-10, 09:02   #1169
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Det som var planlagt i går, stekt laks, salat og rømme

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-07-10, 09:27   #1170
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag skal jeg ha spinatlasagne!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 28-07-10, 17:48   #1171
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Spinatlasagne har jeg lyst til å prøve en gang Har ikke så stor erfaring med spinat egentlig, og den ene gangen jeg prøvde med spinat og en tomatsaus med noe kjøttdeig var det ikke så vellykket egentlig. Men smakte ok da.

I dag blir det sikkert samme som i går siden formen ikke er på topp. Men stekt pølse med litt usukra ketchup, salat og litt bearnaise saus er ganske så godt da

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 28-07-10, 17:54   #1172
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har en slant av "Ziggys tomatsuppe" i fryseren, microtiner den og koker et par egg tenker jeg. Skal bort etterpå og har dårlig tid. Men det blir godt det!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 28-07-10, 18:45   #1173
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 28-07-10, 18:46   #1174
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

tror jeg skal spise kamskjell til forrett og elg indrefilet til hovedrett og noe bær-greier til dessert. også masse vin tenker jeg....


tamtata!!

Yumm!!! Kos deg

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 28-07-10, 18:47   #1175
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få


Yumm, min favorit middag! Hvorfor spiser alle bedre middag enn meg??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no