Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 22:04   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Siden midten av juni har jeg spist LCHF og levd godt på dette. Jeg har gått ned 8-10 kg (avhengig av dagen og menssyklusen) på denne tiden og har fått mitt til vanlig uregjerlige blodsukker under kontroll.

Jeg har kuttet ut alt av korn, frukt og sukker i denne perioden.
Jeg har også funnet ut noen ting om min egen kropp:
*Jeg tåler ikke hvete - får diaré og blir kvalm
*Jeg KAN spise LITT frukt (fx sitrus og druer) og sukker uten å falle utfor og få ustabilt blodsukker av den grunn.
*Jeg trenger en god del protein og fett for å holde blodsukkret under kontroll. Det er mye viktigere enn om jeg unner meg en rute melkesjokolade eller en kule is eller ikke....

Utenom unntakene består min vanlige kost i hovedsak av:
Nannaknekkebrød
Blandet salatgrønnsaker
Kokte grønnsaker av alle typer inkludert gulerøtter, kålrabi osv.
Litt belgfrukter
Alle typer rent kjøtt, fisk og egg
+ noe foredlet mat som pølser, fiskegrateng, fiskeboller/kaker osv for enkelthetsskyld en gang i blant
Fete meieriprodukter og oster.
Majones, remulade, dressinger, fløtesauser og smeltet smør
Til kos spiser jeg vanligvis baconsvor, nøtter og 70% sjokolade eller sukkerfri melkesjokolade.

I 3 år nå har vi seriøst forsøkt å få barn. Med seriøst mener jeg temping, sjekking av cervixsekret, EL-testing, bruk av slimløsende hostesaft, Grapefruktjuice, vitamintilskudd, pergotime + alle mulige og umulige kjærringråd.
Siden august 2009 har jeg vært gravid 3 ganger og opplevd 2 spontanaborter (i uke 15 og 8) og en dødfødsel til termin
Nå er vi endelig i gang med IVF (siden vi åpenbart sliter med å komme i mål på normalmåten). For 2 dager siden fikk jeg satt inn et befruktet egg og er da per definisjon "gravid"

Nå vet vi jo ikke om egget fester seg og vokser normalt selvsagt, men jeg må jo være føre var i alle fall.

Men så kommer spørsmålet:
Hvordan legger jeg om kosten for å ikke være i ketose?
For jeg skal helt ikke spise ketogent når jeg er gravid skal jeg vel???
Min foreløpige plan er å:
*Unne meg en frukt hver dag
*Unne meg en potetlompe eller 2 til pølser en gang eller 2 i mnd
*Unne meg en liten dessert en gang iblant
*Bruke mer belgfrukter

Men er dette nok til å leve "sunt" som gravid?
Jeg vil ikke gå tilbake til hvetebaserte produkter for da blir jeg syk.
Jeg vil helst ikke gå tilbake til å spise ris og poteter til middag for da må jeg gå ned på fettet som i sin tur vil gi meg tilbake hestehungeren... (Det vet jeg av erfaring)
Med et Fedonaktig kosthold må jeg hele tiden putte i meg proteiner og spise hver 3. time (minst) for å ikke falle ned i sukkerhungerfellen. Da er jeg jo tilbake der maten styrer livet mitt og full fokus og planlegging av neste måltid og ikke slik jeg nå har levd i snart 8 måneder der jeg har styrt maten...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:27   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Huff ble veldig trist nå jeg, etter å ha lest historien din. Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen
Har mistet et par ganger selv, og vet hvor vondt og sårt det er.

Ellers så tenker jeg at planen din høres helt grei ut. Det viktigste er at du spiser på en måte du kan leve med.
Du kan jo også øke endel på karbene og senke litt på fettet til et nivå hvor du er ute av ketose. Da må det selvfølgelig litt testing til før du finner riktig nivå, men det er fort gjort.

Det er flere meninger om det å være gravid i ketose. Selv var jeg i ketose i hele svangerskapet, dog ubevist. Gikk til kontroll på sykehus først hver måned, så hver uke, og det var aldri noen som hadde noen bemerkninger til det, hverken leger eller jordmor. Jordmora sa til og med en gang at det var helt vanlig i den 3. verden.
På dette tidspunkete hadde jeg aldri hørt om hverken ketose eller lavkarbo, og ante egentlig ikke hva hun snakket om.
Jeg drakk 1,5 l skummet hver dag, spiste 4-6 grove knekkebrød med geitost hver dag og middagen bestod stort sett av laks/ørret med masse grønnsaker/råkost og oljedressing. Hvordan det kan bli ketose av det aner jeg ikke

Lykke til

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 08:36   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Først og fremst, ikke stress! Det verste du kan gjøre for svangerskapet er å stresse. Spis det du orker, når du orker, men velg det beste alternativet.

Jeg har hatt en runde hvor kroppen trodde den var gravid, og så en plutselig og veldig uventet graviditet og har i ettertid funnet ut at i begge disse periodene var jeg veldig flink til å ta cocosa som kosttilskudd, 2-3 store ts om dagen (jeg hadde de i te). Så jeg ville forsøkt å ta det, særlig nå i starten. Måten fettsyrene er satt sammen på hjelper kroppen å lettere frakte ting rundt i systemet, og det kan jo komme godt med

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:05   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Lykke til -Frk Marge!!

Hexeberg skriver i den ene boken noe om å øke karbohydratene under graviditet. Jeg mener det er snakk om en økning på 5gr pr måned og at man da ender på omtrent Fedon på slutten.
Sjekk det ut, en sakte-sakte opptrapping høres bedre ut enn å plutselig bytte.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:59   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

http://blogg.passagen.se/dahlqvistan...da_och_ammande
http://www.kostdoktorn.se/lchf/kostdoktorns-faq/#gravid
http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...de-og-ammende/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:16   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Lykke til -Frk Marge!!

Hexeberg skriver i den ene boken noe om å øke karbohydratene under graviditet. Jeg mener det er snakk om en økning på 5gr pr måned og at man da ender på omtrent Fedon på slutten.
Sjekk det ut, en sakte-sakte opptrapping høres bedre ut enn å plutselig bytte.

Takk forsvar alle sammen
Nei jeg kommer ikke til å legge plutselig om...
Det jeg er redd for er jo tungmetaller og andre ulumskheter som kanskje er lagret i fettvevet mitt som kan frigis og opptas av den lille. Jeg har fortsatt 15 kg overvekt og en BMI på ca 29, så det er vanskelig å ikke gå ned i vekt når jeg spiser ketogent i allefall.

Jeg har trappet litt opp nå de siste par mnd og følt meg frem på hva jeg tåler og ikke. Men jeg er usikker på om jeg spiser nok KH for å ikke overføre skadelige stoffer til fosteret... Man skal jo helst ikke gå ned i vekt når man er gravid, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal unngå det om jeg ikke spiser korn

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:27   #7
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Kjære deg!!

Folk som spyr i ni måneder får ikke beskjed om å ta seg sammen og tenke på tungmetallene!!

Og her skal jeg bruke mine fjern-psykiske evner og anta at du ikke har levd på bunnfisk fra Årdal og Høyanger, reinlever fra øst i Finnmark, måsegg, tannpasta, særlig mer bequerell-lam enn oss andre som har spist oss på lavkarbo gjennom svangerskapet. Jeg karbet opp på en eplebit her og litt gulrot der og fløte og kokosfett i kaffen, før jeg ramlet helt utpå med bergene melk og nøtt der mot slutten...

Ikke stress deg opp for hva som kunne være i fettvevet ditt, det blander seg da med alt det gode fettet du spiser.

Mitt empiriske bevis sover heldigvis akkurat nå, hun er 4 og en halv måned, 65 cm, over sju kg, snur seg begge veier og skremmer helsesøster på flatmark med hylet sitt.

Jeg vil gjerne klemme deg og si at dette går bra, for det gjør det. Det fæle måtte være å bekymre seg i månedsvis, når du kan slippe.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:28   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Og jeg gikk opp 11 kg med nydelig blodtrykk og alle slags verdier på stell...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:27   #9
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Kjære deg!!

Folk som spyr i ni måneder får ikke beskjed om å ta seg sammen og tenke på tungmetallene!!

Og her skal jeg bruke mine fjern-psykiske evner og anta at du ikke har levd på bunnfisk fra Årdal og Høyanger, reinlever fra øst i Finnmark, måsegg, tannpasta, særlig mer bequerell-lam enn oss andre som har spist oss på lavkarbo gjennom svangerskapet. Jeg karbet opp på en eplebit her og litt gulrot der og fløte og kokosfett i kaffen, før jeg ramlet helt utpå med bergene melk og nøtt der mot slutten...

Ikke stress deg opp for hva som kunne være i fettvevet ditt, det blander seg da med alt det gode fettet du spiser.

Mitt empiriske bevis sover heldigvis akkurat nå, hun er 4 og en halv måned, 65 cm, over sju kg, snur seg begge veier og skremmer helsesøster på flatmark med hylet sitt.

Jeg vil gjerne klemme deg og si at dette går bra, for det gjør det. Det fæle måtte være å bekymre seg i månedsvis, når du kan slippe.

Godt å høre
Jeg er bare livredd for å miste kontrollen over blodsukkeret. Det var nemlig skjult svangerskapsdiabetes som var delvs årsak til at vi mistet tulla vår for litt over et år siden

Trodde ikke det ville være nok med rotgrønnsaker, belgfrukt og frukt jeg, men kanskje det er det allikevel?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:41   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Klemm til deg!

Nå driver ikke jeg med veiing og beregning og denslags, men her i en annen tråd husket jeg feil om økningen til Hexeberg var per uke, og ble arrestert for det. Dermed er jeg ganske sikker på at økningen er på 5 gr pr dag pr måned, og at "målet" er ca 120-150 gr.
Slå opp på diett.no eller i ernæringstabellene på forsiden, hvor mange gram karbohydrater på et eple, en porsjon havregrøt, en gulrot und so weiter. Ta med noen mandlerfor sikkerhets skyld.

Jeg har jo en fra før så det er jo flere eplebiter og bananer i omløp hjemme hos oss...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:51   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Takk forsvar alle sammen
Nei jeg kommer ikke til å legge plutselig om...
Det jeg er redd for er jo tungmetaller og andre ulumskheter som kanskje er lagret i fettvevet mitt som kan frigis og opptas av den lille. Jeg har fortsatt 15 kg overvekt og en BMI på ca 29, så det er vanskelig å ikke gå ned i vekt når jeg spiser ketogent i allefall.

Jeg har trappet litt opp nå de siste par mnd og følt meg frem på hva jeg tåler og ikke. Men jeg er usikker på om jeg spiser nok KH for å ikke overføre skadelige stoffer til fosteret... Man skal jo helst ikke gå ned i vekt når man er gravid, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal unngå det om jeg ikke spiser korn

skulle tro kroppen gjorde sitt for å unngå at du går ned, ved å øke apetitt og sult, om du spiser nok fett,ja kcal, kan du vel ikke gå ned så mye? jeg ville spist variert men unngått korn. Rotgrønnsaker, poteter, nøtter, kjøtt,fisk og fett fra forskjellige kilder. Du rekker sikkert ikke gå ned mye om du skulle være så uheldig. Det finnes mineraler som binder tungmetaller og beskytter mot de. Husker ikke helt i farten men selen og c vitamin har slik funksjon tror jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 17:24   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

FrkMarge - har du noen gang fått sjekket anti-TPO (i blodprøve)?(Mulig du har sagt dette før, men jeg har teflonhjerne, altså).

Iallfall - har man slike antistoffer så kan det være vanskeligere å holde på et foster uten stoffskiftebehandling. Til gjengjeld går det gjerne bra dersom man får hjelp.

Uansett - jeg bare kom på det... Lykke til i prøvingen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:22   #13
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Godt å høre
Jeg er bare livredd for å miste kontrollen over blodsukkeret. Det var nemlig skjult svangerskapsdiabetes som var delvs årsak til at vi mistet tulla vår for litt over et år siden

Trodde ikke det ville være nok med rotgrønnsaker, belgfrukt og frukt jeg, men kanskje det er det allikevel?

Da hadde jeg prioritert jevnt blodsukker framfor eventuelle tungmetaller som kan frigis fra fettvev.

Hadde også heller spist litt ekstra frukt, bær, rotgrønnsaker og slikt framfor hvete. Krøllete mage er ikke noe ålreit.

Jeg hadde svangerskapsdiabetes siste graviditet, det gikk helt fint å regulere med kosthold. Spiste Fedon-liknende. Du kan sikkert ta en annen variant, du har jo allerede erfaring med lavkarbo og vet hva som passer deg best.

Jeg hadde en del ekstra kontroller og ekstra blodprøver pga diabetesen, det tror jeg er standard. Regner med at du blir fulgt opp nøye i dette svangerskapet, så da får du kanskje en god nok sjekk på hvilken innvirkning kostholdet har på blodsukkeret også?

Håper det går bra denne gangen!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 22:06   #14
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

FrkMarge - har du noen gang fått sjekket anti-TPO (i blodprøve)?(Mulig du har sagt dette før, men jeg har teflonhjerne, altså).

Iallfall - har man slike antistoffer så kan det være vanskeligere å holde på et foster uten stoffskiftebehandling. Til gjengjeld går det gjerne bra dersom man får hjelp.

Uansett - jeg bare kom på det... Lykke til i prøvingen.

Ja jeg har målt dette flere ganger,men takk for opplysningen, for det var jeg ikke klar over faktisk
Jeg har både Hashimotos og graves for å være sikker liksom.
Jeg har jo to store barn fra før, fra forrige ekteskap. Den eldste er snart 15 og det var når jeg gikk med henne jeg fikk Hashimotos. 6 år etter kom lillebror og inen da hadde jeg fått Graves i tillegg.
Men jeg har alltid hatt lett for å bli gravid, også med lillebror gikk klaffet det med en gang. Nå derimot er det verre. Begge abortene har vært MA'er, så jeg mister dem jo ikke, de bare dør. Vesla vi mistet døde av morkakesvikt, men det ble ikke oppdagen fordi jeg hadde diabetes

Stoffskiftet mitt er under nøye kontroll av fastlegen og er inenfor normalen i øvre sjikt, så det skulle ikke være noe problem trodde jeg?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 23:04   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Ja jeg har målt dette flere ganger,men takk for opplysningen, for det var jeg ikke klar over faktisk
Jeg har både Hashimotos og graves for å være sikker liksom.
Jeg har jo to store barn fra før, fra forrige ekteskap. Den eldste er snart 15 og det var når jeg gikk med henne jeg fikk Hashimotos. 6 år etter kom lillebror og inen da hadde jeg fått Graves i tillegg.
Men jeg har alltid hatt lett for å bli gravid, også med lillebror gikk klaffet det med en gang. Nå derimot er det verre. Begge abortene har vært MA'er, så jeg mister dem jo ikke, de bare dør. Vesla vi mistet døde av morkakesvikt, men det ble ikke oppdagen fordi jeg hadde diabetes

Stoffskiftet mitt er under nøye kontroll av fastlegen og er inenfor normalen i øvre sjikt, så det skulle ikke være noe problem trodde jeg?

*Klem*
Det høres ut som du er ideelt medisinert iallfall. Og ja, antistoffene kan være et problem uansett om man er på medisin. Men såvidt jeg har forstått så er det som gjernest tidlige (første trimester) aborter man får og mange som plages lykkes dersom de blir medisinert (da faller ofte antistoffene og stoffskiftenivået blir høyere, noe som også anses som gunstig).

Du vet at hormonene skal litt OPP med en gang man har mistanke om graviditet? Om fastlegen din ikke vet dette så be om at han sjekker med endo...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:27   #16
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Hør på smgj!

Og a propos Anti-tpo så kan det å kutte all hvete, i alle former hjelpe på denne immun-reaksjonen.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 13:23   #17
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Trenger råd og hjelp til tiden fremover

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Hør på smgj!

Og a propos Anti-tpo så kan det å kutte all hvete, i alle former hjelpe på denne immun-reaksjonen.

Hvete er kuttet for nesten 8 mnd siden
Skal få bestillt time hos fastlegen så jeg får sjekket stoffskiftet igjen også.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover? Lil@ Generell diskusjon 9 05-07-11 10:31
Verden går (sakte) fremover Begod Lavkarbo generelt 5 13-10-04 10:03
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no