Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Fettprosent ...

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-06, 17:58   #1
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei
Exclamation

Fettprosent ...

Lurer på når man spiser så mye fett som Atkins kosthold inneholder, går fettprosenten opp da? Det er vel iallefall ikke så bra?

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 18:11   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent...

Opprinnelig lagt inn av Sanne:), her.

Lurer på når man spiser så mye fett som Atkins kosthold inneholder, går fettprosenten opp da? Det er vel iallefall ikke så bra?

Neida, fettprosenten går ned. Vi blir jo slankere.
Fettprosenten i kostholdet øker vel fra 30-40% og til 70-85%.

Men derimot er det nesten ikke karbohydrater i kosten. Sukker er skurken, for å sitere ei bok.

Men hvilken fettprosent du mener er litt uklart.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 20:15   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent...

Opprinnelig lagt inn av Sanne:), her.

Lurer på når man spiser så mye fett som Atkins kosthold inneholder, går fettprosenten opp da? Det er vel iallefall ikke så bra?

Jeg lurer også på hvilken fettprosent du mener. Kroppen din eller maten ?

På Atkins og Ketolyse, Skaldeman og OE vil fettprosenten i matinntaket ligge på ca 70-75 energi prosent. Dvs. 70-75 % av alle kaloriene du får i deg. Det betyr ikke at maten din består av 70-75 % fett. Og JO, det er bra. Fett skal fett fordrive. Og at det funker er jeg et levende bevis på. Jeg spiser mer fett enn de fleste ! Etterhvert som du øker på karbene vil fettprosent i matinntak gå ned.

Fettprosenten på kroppen din går NED - min har gått ned fra 36 % til ca. 23 % - - og det er også bra !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 21:39   #4
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: Fettprosent...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg lurer også på hvilken fettprosent du mener. Kroppen din eller maten ?

På Atkins og Ketolyse, Skaldeman og OE vil fettprosenten i matinntaket ligge på ca 70-75 energi prosent. Dvs. 70-75 % av alle kaloriene du får i deg. Det betyr ikke at maten din består av 70-75 % fett. Og JO, det er bra. Fett skal fett fordrive. Og at det funker er jeg et levende bevis på. Jeg spiser mer fett enn de fleste ! Etterhvert som du øker på karbene vil fettprosent i matinntak gå ned.

Fettprosenten på kroppen din går NED - min har gått ned fra 36 % til ca. 23 % - - og det er også bra !


Ja det var fettprosenten på kroppen min jeg mente, begynnte bare å tenke på d, men fikk svar nå! takker og bukker

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt som måler fettprosent? Trille Spørsmål og svar 3 08-03-07 08:24
Vekttap og fettprosent kstal Spørsmål og svar 2 11-01-07 23:18
Vekt som måler fettprosent? shady Lavkarbo generelt 1 03-01-07 21:46
Vekt som måler fettprosent Huldr Generell diskusjon 11 17-03-06 17:40
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no