Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Forferdelig kløe i går

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-04, 12:19   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Forferdelig kløe i går

Hei

Jeg har hatt kløe litt nå og da i lang tid nå, vet ikke helt hvor lenge. Men i går var det helt forferdelig! Klødde overalt mest på mage og hele ryggen. Er det noen som kan si om hva det kan komme av? Jeg vil ikke ha det slik.

Jeg spiser egg, kjøttdeig, biff, entrecote, olivenolje, rapsolje, grønnsaker, kylling osv. Jeg har overhodet ikke rørt lettbrus eller 70 % sjokolade eller annen snop på 17 dager nå. SPiste nøtter og farris på mandag som var, og kløen var i går tirsdag. KAn det være nøttene? Men dagen derpå da! Burde det ikke komme etter en kort stund etter at jeg har spist noe jeg reagerer på?

Hvis det er nøttene da, kan jo være pollen for alt jeg vet.

Tusen takk for alle svar ihvertfall.

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 12:29   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Stemmer det ikke at du har litt hudplager?

Ja, det kan være nøttene. Og jeg tror ikke plagene må kommer umiddelbart...

Når det gjelder dietten din som du beskriver så er der vel litt mye rødt kjøtt. Spiser du fisk? Jeg for min del har av en eller annen grunn etterhvert begynt å like fisk, det er det flotte med å følge et lavkarbokosthold - hormonene og derved smaksløkene bringes i likevekt!

Ja, også grønnsaker og vann da... (før nille kommer med pekefingen )

Lykket til gv1, og hold ut! Jeg ville satset på at det er nøttene jeg (også kuttet litt ned på rødt kjøtt)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 12:34   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Allergier kommer gjerne raskt, mens intoleranser kan komme opptil 48 timer etter at du er utsatt for det du ikke tåler. Det er imidlertid veldig individuelt, og en allergi KAN komme så forsinket som du skisserer. Har du pollenallergi? Det er mange nøtter som er kryssallergener med pollen, så det kan være det. Eneste måten å finne ut dette på, er å forske seg fram meget systematisk, og skrive loggbok over alt man spiser og gjør, samt alle symptomer. På den måten blir du etterhvert klokere på kroppens reaksjoner. Det er bare du som kan gjøre denne jobben. Å reise til legen er ingen vits i, for han/hun vet heller ikke hva du reagerer på. Allergitester kan være falsk negative og falskt positive. Dessuten avslører en allergitest ikke intoleranser, da en intoleranse ikke påvirker antistoffer i immunforsvaret.
Håper du blir bedre, gv1.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 12:35   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hm....høres ut som nøtter ja.... Sånn har sønnen min det også ! Spiser nøtter og får utslett...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 13:16   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Tusen takk for svar folkens.

Jo det stemmer HP, jeg har litt hudproblemer. (nuppete, røde prikker og "strekkmerker?" men dette kan kanskje være overvekten også?)

Jeg får greie meg uten nøtter en stund så får jeg se hvordan kløen er fremover. Kanskje det er typen nøtter også? At det går greit med nøtter uten salt men ikke med peanøtter o.l.?

Jeg har skrevet loggbok over helsen, matinntak, trening o.l. i over 2 år nå så jeg får bare fortsette. Jeg skal sjekke ut når jeg hadde forferdelig kløe sist, har det helt sikkert notert.

Ellers så få jeg vel bare gå over til 70 % sjokolade! Gjør ikke meg noe Men først: idealvekt såklart.

Faktisk så har jeg litt mer kløe i dag igjen, over normalt. Kløe mange plasser på en gang. Og i går kveld åt jeg en neve valnøtter. Så jeg tror det er nøttene ja.

På gjenhør

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:46   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du kan jo prøve rå nøtter?

De er best - synes jeg

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 09:47
Masse nøtter på lørdag men ikke kløe etterpå! donjuanwannabe Vedvarende vekttap 2 07-06-04 22:50
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 17:30
Du dauer om du går på Atkins Carbokiller Atkins kosthold 4 19-02-04 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no