Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

DR.TORKIL Spørs.ang lavt stoffskifte og ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-08, 23:17   #1
Evelyn
Juniormedlem
 
Evelyn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 52
Innlegg: 25
Evelyn er på en erverdig vei

DR.TORKIL Spørs.ang lavt stoffskifte og ketose

Hei.
Jeg har vært i ketose siden dag tre på kuren,etter at jeg startet i januar.
I den siste tiden har jeg fått "klump"i halsen,som jeg bruker å få når dosen enten er for lav eller for høy.Ettersom jeg har lavt stoffskifte som medfører lav forbrenning,lurer jeg på om ketose gjør til at forbrenningen øker så voldsomt at jeg må minke dosen? Jeg tar en og en halv 100mg levaxin daglig.Er det noen som kan slutte å bruke levaxin etter å ha startet på ketolysekuren??
Takker på forhånd for svar.

Evelyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:27   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: DR.TORKIL Spørs.ang lavt stoffskifte og ketose

Bruker du Cocosa? Det kan øke stoffskiftet.
Du bør få sjekket blodverdiene iallefall da!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 09:08   #3
Evelyn
Juniormedlem
 
Evelyn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 52
Innlegg: 25
Evelyn er på en erverdig vei

Sv: DR.TORKIL Spørs.ang lavt stoffskifte og ketose

OPPPPS!!! Skrev 100 mg.det skal selvfølgelig være 100 mikrogr.

Evelyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:00   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: DR.TORKIL Spørs.ang lavt stoffskifte og ketose

Hei

Stoffskifte: Styres av skjoldbruskhormonene T4 og T3.Stoffskiftet er kroppens overordnede styring av den generelle omsetning av energi.

Forbrennning: Kroppens aktuelle energiomsetning, påvirkse mye av hva vi spiser og av mosjon. (Ketose øker forbrenningen)

Ketolysekuren påvirker ikke stoffskiftet i det hele tatt, men forbrenningen øker. Man kan benytte ketolysekuren selv om man evt bruker levaxin eller andre stoffskiftehormontabletter.

Slankekurer som går på spis veldig lite mat, (Very Low Calory Diets) kan derimot redusere stoffskiftet, både på kort og i sjeldne tilfeller på lang sikt (permanent resetting)

Håper det var mere forklarende enn forvirrende.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 21:24
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01
Hva skal til for at det defineres som lavt stoffskifte? Nooria Stoffskifte / hormonproblemer 22 07-02-05 22:23
Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra?? Iset Stoffskifte / hormonproblemer 2 19-03-04 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no