Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei jeg er ny og trenger tips

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-09, 22:12   #1
Thea_84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vigra
Alder: 40
Innlegg: 3
Thea_84 er på en erverdig vei
Unhappy

Hei jeg er ny og trenger tips

Heisann jeg er ny her.
Jeg har ikke prøvd noen dietter enda.
Jeg har lagt om kostholdet mitt til et sunt kosthold. Har en jobb der jeg går hele tiden ( det har jo hjulpet meg mye nei ).
Er egentlig lei av at vekten svinger mellom 2-4 kg på en uke og nå er jeg snart på 100 igjen uten å ha trykket i meg godteri eller skeiet ut på noen måte.. tror også kroppen min binder vann og det kommer ikke ut igjen, noen forslag der. Har vanndrivende men de funker ikke syns jeg.

Hvordan begynne på lavkarbo diett og hvordan gjør man det med ut å reise?
Trenger at noe skjer snart.

Har gått på medesin i over et år nå, nettopp sluttet så jeg håper kroppen jobber litt bedre med meg da.

Thea_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den som virker Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 22:25   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hei jeg er ny.

Først og fremst må du finne deg en diett som du kan leve meg, ikke mikse forskjellige dietter for det kan gjøre vondt verre. Iallefall i begynnelsen når du fremdeles innhenter kunnskap.
Les på de forskjellige diettene her inne og finn den som passer for deg, deretter leser du de/den boka som er utgitt ihht til den dietten du velger å følge.

Vann fordriver vann så derfor må du få i deg mye vann, dette er spesielt viktig når kroppen binder vann.

Hva spiser du i løpet av en dag?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 22:32   #3
Thea_84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vigra
Alder: 40
Innlegg: 3
Thea_84 er på en erverdig vei

Sv: Hei jeg er ny.

Jeg har prøvd litt fedon, men det var så mye som skulle i maten hans og maten smakte ikke noe særlig.

Vil egentlig ha en der hele familien kan spise maten.
Jeg drikker vann til den store gullmedalje.

Thea_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den som virker Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 23:07   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hei jeg er ny.

Opprinnelig lagt inn av Thea_84, her.

Jeg har prøvd litt fedon, men det var så mye som skulle i maten hans og maten smakte ikke noe særlig.

Jeg gjorde også den store feilen å gå på alle de avanserte, men spennende rettene hans da jeg begynte. Etterhvert fant jeg ut at det er stort sett vanlig mat, men uten poteter, ris, pasta o.l.
Les de trådene det står klistret på her, der er det mange gode råd: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

Forøvrig syns jeg det er lettere med en enda strengere lavkarbo, men jeg lærte mye av å velge fedon først.
Denne er ikke dum hvis du vil satse på mer fett og mindre karbohydrater: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 23:20   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei jeg er ny.

Hei,
Helt enig med Fungirl, les deg opp på de ulike lavkarbo retningene og finn en filosofi du og familien kan leve med. Det er masse informasjon her inne på forumet men kjøp, evt. lån bøker på biblioteket. Kunnskap er essensielt for å lykkes uansett om det gjelder kostholdsomlegging eller andre saker.
Det er et vell av ulike oppskrifter på oppskriftsforumet, så jeg regner med at du finner masse inspirasjon der som hele familien vil trives med.

Mange her inne som reiser mye og lever på lavkarbo, det finnes flere linker her inne rundt dette temaet, her er et par:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24414&highlight=reise

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17336&highlight=reise

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei, jeg trenger tips og råd jente21 Lavkarbo generelt 10 09-08-08 20:16
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 22:09
Trenger tips om .mov-avspiller mofe Generell diskusjon 6 18-04-06 16:41
trenger tips Siljevanilje Ketolysekuren 4 07-04-06 18:06
Trenger et tips jeg.. Lara Generell ernæringsdebatt 8 06-10-05 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no