Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-09, 10:42   #1
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Hei! Start 20. april

Hei Da er det på`an igjen etter en del måneder og kg tilbake... Noen andre som starter i dag? Litt kjekt å ha "følge"

Tabben sist gang tror jeg var at jeg ikke hadde noe plan etter kuren, og det skal jeg ha denne gang!

Skal ned 15 kg (helst til juli....)

Gruer meg til de to-tre første ukene da jeg var veldig preget av å skifte kosthold sist gang. Slapp, svak, trett osv. Men jeg vet jo at dette er forbigående plager og at jeg etterpå vil bugne av energi og livslyst/glede Jeg ble helt hyper sist og kunne vaske huset tre ganger på rad om så hadde vært nødvendig, pluss et jevnt og godt humør, ikke mens-smerter eller premenstruell i det hele tatt +++ *sukk*

Gleder meg og er supermotivert!!!

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 16:34   #2
sangfugl78
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 8
sangfugl78 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20.april.

Jeg er med.
Jeg vil også ned 15 kg .. helst innen juli!
Skal faktisk av sted for å kjøpe boken nå... jeg får nok ikke begynt i dag. MEN I MORGEN BRAKER DET LØS!
Og jeg trenger også litt motivasjonshjelp!

STÅ PÅ!

sangfugl78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins lindberg, Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 16:43   #3
SouthBeachFølger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
SouthBeachFølger er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20.april.

Heia
Jeg starter også i dag på ketolyse og skal ned 15 kg til 20 juni, om det lar seg gjøre!:P Skal prøve alt jeg kan og motivasjonen er på topp. Mulig 15 kg er litt for mye å forlange, men det er jo greit å ha et mål.
Gleder meg til å komme skikkelig igang og å få masse energi.
Så flott at noen andre også starter i dag! Fint å kunne ha en følgesvenn å dele råd og motivasjon med Hehe..
Bare et lite spørsmål: trener du mens du går på ketolysekuren?

Håper du når målet ditt! Stå på

SouthBeachFølger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 16:58   #4
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20.april.

Jeg starter pånytt idag ja Skal helst ned 15 kg til, men har satt meg som mål å nå 10 kg til juli begynner somsagt idag, men boken kommer nok senere for den er akkurat bestilt. håper jeg får det til

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 17:35   #5
Mano
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
Mano er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20.april

Hey...
jeg er også ny her, skal starte imorgen,både gleder og gruer meg.

Mano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:21   #6
jhelenh
Juniormedlem
 
jhelenh sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 13
jhelenh er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20.april

jeg å begynner idag 10 kg til juli er mitt mål klarer jeg 15 er jeg superglad

jhelenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:43   #7
mirmir
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
mirmir er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20.april

Grurgler mej. Ikkje prøvd nokon slankekur før. E håpefull på 15 kg til juli. Skal klare d!

mirmir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:09   #8
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Weehee! Så gøy at vi er flere Dette skal vi klare!!! Og litt artig at vi alle ligger på ca. likt antall kg og til samme tid... hehe

Soutbeachfølger: Jeg trener ikke foreløpig. Men har nettopp begynt på Bailine som jo er en slags treningsform bare med elektroder. Jeg gikk på samme behandling for flere år siden og gikk ned mange cm på de vanskelige plassene (mage, lovehandles, innside/utside av lår). Og så skal jeg begynne på Pilates i tillegg.

Jeg begynte som sagt i dag og dagen har vært grei. Litt sulten, men skal hive innpå litt nøtter nå snart og drikke en del vann (der har jeg en utfordring!). I morgen skal jeg kjøpe MTC-olje og stix

Mannen min begynner også i morgen. Sist gang hadde vi litt problemer etter ca. 10 uker (da vi hadde gått ned 12 kg) fordi vi spiste den samme maten om og om igjen. Vi gikk rett og slett litt matlei. Denne gang skal vi prøve ut litt flere oppskrifter her på forumet og prøve å variere litt mer. Håper det hjelper slik at vi ikke går like lei denne gang!

SKAL IKKE GÅ LEI!!!! Har to yndlingsbukser (blant annet) som ikke akkurat er noe nice syn nå. Jeg må tvinge meg oppi dem og ser bare ut som ei dårlig stappa pølse. SÅ NÅ ER DET SLUTT!!!!

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:27   #9
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei hei!
eg har nettopp begynt på ketolyse, og synes det er veldig mye å sette seg inn i! har som mål å gå ned 15 kg til juli. vet ikke om dette er realistisk, men er verdt et forsøk kjekt å se at her er flere "med meg". det trenger jeg! jeg begynte på onsdag og har gått ned 1,5 kg. typen min har på samme tid gått ned 4,5 kg. jeg rekner med det kommer av at jeg har problemer med å få i meg nok fett! hadde aldri trodd det skulle bli et problem

viss dere har noen godt tip/råd å komme meg som kan hjelpe meg nå i startfasen så hadde jeg satt stor pris på det!

lykke til alle sammen!

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:31   #10
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

jeg slenger meg med her. begynner også i morgen har stekt opp biffstrimler og gr.saker nå som jeg skal ha med som niste til i morgen på jobb 15 kg til sommeren hadde vært drømmen, men kanskje for mye å håpe på?? el ikke? skal ned ihvertfall 15 kg totalt, men drømmen hadde vært å gått ned 25 kg, da veier jeg 60 som skal passe min høyde på 1.66.

sliter stort med motivasjonen....dvs jeg er veldig motivert til å komme inn i gamle gode klærne mine og ikke minst bunaden til 17 mai, men heller lite motivert til å spise ketolysematen som jeg har spist meg lei på.... men det er verdt det og kuren er supereffektiv, så denne gangen me jeg bare gjøre det riktig når målet er nådd!...

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:40   #11
bene75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
bene75 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei

Jeg startet i dag m å bake brød som smakte helt forferdelig men d såg veldig fint ut . Tror jeg trenger litt back-up her sammen m dere, vil gjerne ta av 15 kg til juli oxo så d er vel bare å hive seg i gang. Denne MTC - oljen....kan denne taes når jeg har problemer med å spise bare fett? Å ta den istedenfor? Lykke til alle sammen, dette går fint .

bene75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:44   #12
Reiseglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 50
Innlegg: 47
Reiseglad er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av bene75, her.

Hei

Jeg startet i dag m å bake brød som smakte helt forferdelig men d såg veldig fint ut .

Hvilket brød var du du bakte som smakte så fælt?
Dette brødet er utrolig godt og saftig, prøv det, det har hjulpet meg veldig når jeg ikke vet hva jeg skal spise eller har tid til og lage mat.


Proteinbrød


ca 1 karb pr skive

8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli 6 dl
100 g sesamfrø 1,5 dl
90 g solsikkekjerner 1,5 dl
6 ss olje


Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje,
tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha deigen i en bakepapirkledd brødform å la brødet steke på 180 g i 55 min.. Nederste rille..

Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).

Dette brødet er utrolig saftig og holder i kjøleskapet i over en uke

Lykke til

__________________




Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:51   #13
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Startet også den 20. april og skal gå ned til 75 kg hadde jeg håpet. Bestilte ferdige retter fra spisdegslank.no men de leverer ikke her jeg bor, så da ble det et egenkreert opplegg. Også bestilte jeg noen varer fra postordremenyen deres.
Hvis jeg sørger for ingrediensene i måltider har en karbohydratmengde på under 4 g pr. 100 g, og at et måltid ikke overstiger 20 g må det vel bli bra?
Det jeg lurer mest på er mengden i hvert måltid, er det "lov" å spise seg mett?

birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:03   #14
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Så flott at det er flere som begynner nå. Minus 15 kilo er også målet mitt. Etter et mislykket forsøk på å slutte å røyke... har jeg lagt på meg 10 kilo ( og var noe overvektig fra før). Skal prøve igjen til høsten - men vil gjerne ned i vekt først. Har en teori om at hvis jeg er godt igang med nytt kosthold, vil jeg ikke legge på meg så mye neste gang (eller enda bedre - ikke legge på meg i det hele tatt).

Har ikke helt bestemt meg for hvilket lavkarbo kosthold jeg skal velge. Har prøvd meg frem litt på egen hånd, men det er ikke så lett. Har prøvd utallige slankekurer tidligere, men var sulten hele tida.

Har lest om de forskjellige lavkarbo kostholdene, men er fortsatt usikker - og litt forvirret. Er det noen som vet om det finnes kurs (helst nettbasert) - evt bøker jeg kan velge?

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:25   #15
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg har prøvd nå lignende som dette med ketolysekur (ikke det at jeg vet alt om hva det innebærer, annet enn produkter med omentrent o g karbo) for noen år siden etter en fødsel. Det var da veldig inspirert av Fedon. Jeg gikk da ned over 15 kg og de kom ikke tilbake, så jeg har troen på denne typen diett. Så lenge man holder seg unna karbohydrater så går man jo ned virker det som. Så ellers at spisdegslank.no annonserte om kurs og bøker.
Jeg er i alle fall spent på om det blir resultater denne gangen også, er jo masse god mat man kan spise så da skulle det jo ikke være så ille å gjennomføre

birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:52   #16
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Reiseglad, her.

Hvilket brød var du du bakte som smakte så fælt?
Dette brødet er utrolig godt og saftig, prøv det, det har hjulpet meg veldig når jeg ikke vet hva jeg skal spise eller har tid til og lage mat.


Proteinbrød


ca 1 karb pr skive

8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli 6 dl
100 g sesamfrø 1,5 dl
90 g solsikkekjerner 1,5 dl
6 ss olje


Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje,
tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha deigen i en bakepapirkledd brødform å la brødet steke på 180 g i 55 min.. Nederste rille..

Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).

Dette brødet er utrolig saftig og holder i kjøleskapet i over en uke

Lykke til

Kan jeg spørre om dette brødet minner om vanlig (dvs. karbo ) brød? Jeg brekker meg av soyasmak, men ser at dette ikke inneholder noe slikt *håper* Og er det store korn i brødet? (kremt....)

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 13:24   #17
Reiseglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 50
Innlegg: 47
Reiseglad er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Kan jeg spørre om dette brødet minner om vanlig (dvs. karbo ) brød? Jeg brekker meg av soyasmak, men ser at dette ikke inneholder noe slikt *håper* Og er det store korn i brødet? (kremt....)

Konsistensen er som et helt vanlig brød. Jeg syns det smaker som et veldig grovt brød egentlig, vanskelig å forklare smaken. Syns ihvertfall at det smaker godt og er veldig saftig. Du bør prøve det om du er usikker, kan jo hende du liker det. Ikke smak på skiven uten pålegg. Ha på godt med smør og masse godt pålegg, gräddost for eksempel er veldig godt på dette brødet.
Det er jo som du ser av oppskriften endel frø, bla solsikkefrø, og de er jo ganske store. Personlig liker jeg at det er litt tyggemotstand, men om du sliter med frøene kan du jo prøve å male de, det går sikkert an vil jeg tro.

Lykke til, håper det faller i smak. Å ha muligheten til a spise litt brød innimellom forenkler kuren betraktelig syns jeg. Du slipper å planlegge/lage alle måltidene, du kan bare ta med en skive som i gamledager.

Gi gjerne en tilbakemelding om hva du syns dersom du lager brødet, og om det gikk greit og male opp føene (dersom du gjør det). Alltids kjekt for andre og vite

__________________




Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 13:27   #18
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg svarer jeg

Jeg har bakt brødet, litt tørt, men etter en dag i plasti kjøleskap, ble det deilig saftig med en rund nøttesmak.

Hvis du ikke liker store knupper, kan du nok hakke opp solsikkefrøene i kuttebollen, eller foodprocessoren.
Lykke til

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 13:35   #19
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Ok takk! Dette virker lovende. Skal prøve å bake i kveld -kommer med tilbakemelding når jeg er ferdig

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 15:12   #20
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

idag har eg prøvd frokost pannekaker (fann oppskrift her inne en plass).smakte nyyydeli! men det var 6 g karbo i heile røra, men eg blei mett før eg greidde å spise opp alt. den e mykje protein og fett i, så rekner med det er en god start på dagen. om dere har problem med å finne oppskriften kan eg legge den ut her bare å sei ifra
hadde og hjemmelaget tacokrydder på kjøttdeig igår, og d va heilt fantastisk godt! kjør på med salat og ost, så savna du ikkje lefser/pita/skjell o.l.
her er mykje å velge i, må bare prøve seg fram

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 15:18   #21
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Lurer på om det kan være den pannekaka jeg lagde forrige gang... men den ble totalt mislykka

Vil gjerne se hvilken du har lagd.

Jeg har nettopp spist tomatsuppen (ziggys?) og du hjelpe så godt!! Den ble rimelig sterk for jeg mista litt mye chillikrydder oppi *ups* så da jeg spiste rant både tårer og snue. Men jeg liker sterk mat så det gjør ikke noe

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 15:25   #22
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

som sagt er dette kopi av en jeg fant her inne...

3 egg
1 dl cottage cheese
2 ss rapsolje
1 ss store havregryn
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
1-2 ss splenda
litt salt

mix alt sammen og stek på begge sider.

den satt seg lett fast i panna så pass på å ha godt me smør på panna!
eg hadde ikkje vaniljeessens så tok 5 dråper med mandelessens istedenfor, og d smakte nyydeli! 2 ss me splenda va litt i meste laget for meg, men det er nå opp til hver enkelt..

er dette samme som du allerede har prøvd deg på?

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 17:11   #23
bene75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
bene75 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei og takk foroppskrift Jeg bakte ett med dette makemelet fra Ketolyse....gjerne d som varlitt usmak Prøvde d m speilegg og ost i dag tidlig og da var d ik så værst Men din oppskrift er den neste)

bene75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 19:39   #24
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Heisann!

Jeg staret også 20 april. Har som mål å gå ned 10 kg.

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:00   #25
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei bene75!
eg har enda ikkje fått bakemix i posten, men der er på vei! litt spent på ka eg kan lage med det og om der er en bismak.. men det er nå bare til å prøve seg fram når d kommer håper du liker denne oppskriften bedre då! eg har no vært å kjøpt vaniljeessens så det ska eg prøve imorra

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 14:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no