Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 07:46   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei
Unhappy

Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Hei, er en jente på 22 og har noen spm ang styrketrening og ketolyse.
Jeg trener styrke 4 ganger i uken (forskjellige muskelgrupper hver dag) og trives med dette. Sykler også i sal 2-3 ganger i uken. Syklingen går helt problemfritt,kjenner jeg har masse energi på ketolyse. Det er verre med styrketreningen. Har hørt at kroppen bruker karber under eksplosiv styrketrening, jeg spiser jo nesten ingen karber, 15 g om dagen. Merker jeg er sliten, spesielt når jeg trener rygg og ben. Tidligere har jeg makset i markløft med 110kg og kjørt serier med 8 rep på 100 kg. Nå orker jeg kun 4-6 rep på 100 kg, mens jeg kan ta 10-12 rep på 90 kg. Det er på samme måte med benpress. Orker mindre, færre repitisjoner.

Er det noe jeg kan gjøre for å få opp energien min før styrkeøktene? Noe jeg kan spise/drikke? Trenger energi raskt uten at det er karber.

Er evig takknemlig for svar for dette er frustrerende!

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 18:25   #2
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Har du vært på ketolyse lenge?

tar ofte et par uker før energinivået er på topp igjen. Dog vil du aldri ha like (men nesten) sterk eksplosiv styrke i ketolyse som med et karbokosthold.

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:21   #3
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Jeg opplevde følgende ved overgang til ketose ifm styrketrening.
I den første tiden hadde jeg mindre punch i musklene. Når kroppen ble vant til fettforbrenning ble treningen også mye bedre, så hold ut! Hvis det er viktig for deg å gå ned i vekt, så er det kanskje lurt å holde seg i ketose, men samtidig trene. Hvis det er viktigere for deg å ha fremgang i styrketreningen, ville jeg undersøkt the metabolic diet. Det er lavkarbo med karboinntak tilpasset aktivitetsnivået. For det er nok riktig at man ikke får fullt den samme punchen i musklene uten å ha tilgang på karbo. Men for min del er den forskjellen ikke spesielt stor. Og for meg, som er på amatør/hobbynivå ift styrketrening, så er det viktigere for meg å dra fordelene av å være i ketose ift kondisjonstrening, enn det er å hente ut siste rest ift styrketreningen.

Et annet tips er å kanskje kjøre mer trening av typen cross fit/ sirkeltrening på godt norsk. Intensivt og bra, og gir god hormonutskillelse og greier... Men det kommer selvfølgelig an på hva målene dine er. Det er generelt forbundet med vansker å sette seg mål om å gå mye ned, samtidig som man skal øke styrken. Det går, men det er mer effektivt å ta en ting om gangen.

Men, selvfølgelig er det individuelle forskjeller...

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 07:29   #4
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Har vært i ketose i drøyt 3 uker. Har tenkt at kroppen kanskje må omstille seg til å bruke fett som energi, ja. Målet mitt er å gå ned i vekt uten å miste muskelmasse. Man sier jo at man ikke mister så mye muskelmasse på denne kuren pga høyt inntak av proteiner og fett, men jeg føler meg bare slapp, løs og ekkel om jeg ikke trener styrke. (tror det er mer psykisk enn noe annet egentlig, for kroppen forfaller ikke så raskt)..

Jeg er imidlertid (veldig) fornøyd med vektnedgangen. Har gått fra 78,5 kg til 72,5 kg på disse ukene. Nå vet jeg at muskler veier mer enn fett, men har allikevel hatt en del fett på kroppen som jeg gjerne vil bli kvitt.

Det mest irriterende er vel egentlig at jeg ikke ser noen progresjon ved styrketrening, merker jeg blir fort sliten og motivasjonen reduseres når jeg ikke klarer å løfte det samme for tiden. Skulle så gjerne visst om det var noe som ville gitt kroppen et 'boost' før styrkeøktene. Mener å ha lest i en annen tråd at en person faktisk drakk 1/2 dl olje for å få mer energi før trening. Vet ikke om det er noe for meg eller om det vil funke for alle. Men jeg vil heller ha det sånn i et par mnd'er samt fokusere på spinning og kosthold, enn å ikke oppleve vektnedgang. Målet mitt er 68 kg.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:49   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Om ca en uke er kroppen din omstilt til fettforbrenning og du vil merke at energien kommer tilbake.
Det er bare å fortsette med treningen din.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:53   #6
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Det var godt å høre Må si at jeg gleder meg stort til den dagen!

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:50   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Målet mitt er å gå ned i vekt uten å miste muskelmasse. Man sier jo at man ikke mister så mye muskelmasse på denne kuren pga høyt inntak av proteiner og fett

Det er ikke bare noe man sier! Følger du kuren, så mister du IKKE muskelmasse, tvert i mot. Dette er helt motsatt av tradisjonelle "sultekurer"

Søk etter innlegg fra Pål, han har vært med og gjennomført en studie på akkurat dette.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:20   #8
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Jippi! Skal gjøre det Vet du om dette gjelder i like stor grad for kvinner så vel som for menn?

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:40   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Om ca en uke er kroppen din omstilt til fettforbrenning og du vil merke at energien kommer tilbake.
Det er bare å fortsette med treningen din.

Gjelder det om man ikke er i ketos også, men "bare" spiser lavkarbo?

Begynner å bli drittlei av å være så tung i beina.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:01   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Gjelder det om man ikke er i ketos også, men "bare" spiser lavkarbo?

Begynner å bli drittlei av å være så tung i beina.

Er nok samme mekanismen, ja! Det tar kroppen noen uker å oppnå optimal bruk av ketoner som brennstoff og da er man gjerne slapp og tung så lenge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:34   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er nok samme mekanismen, ja! Det tar kroppen noen uker å oppnå optimal bruk av ketoner som brennstoff og da er man gjerne slapp og tung så lenge!

Ååååkei.... Får vel bare holder ut en stund til!

Min kjære spiser mye mer karbo enn meg, men adskillig mindre enn før og hevder at han også er tyngre i beina nå enn han var tidligere. Så det skal ikke så mye til tydeligvis.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 22:30   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Jippi! Skal gjøre det Vet du om dette gjelder i like stor grad for kvinner så vel som for menn?

Den studien som Pål & co gjennomførte, var nettopp på kvinner.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 10:15   #13
Heimdal
Nytt Medlem
 
Heimdal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 6
Heimdal er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Ett alternativ?

http://www.treningsforum.no/forum/in...;topic=10845.0

Heimdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 21:52   #14
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Har du linken til Pål sin studie?

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 00:32   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Har du linken til Pål sin studie?

Nei, ikke for hånden, men kanskje den er her et sted??
http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=4863010
Uansett er det bra lesing!

(Hvis du ser på den øverste grønne linjen, så er tredje valget fra venstre "medlemsliste". Der kan man søke på medlemmer og finne f.eks alt de har skrevet her inne. Jeg vet at Pål la ut studien sin her inne.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stor mangel på nok energi ved ketolyse, Hjelp! Jostein85 Ketolysekuren 3 07-03-10 20:00
Kan noen hjelpe meg med soyabrødet på ketolyse videokurset? Janis Spørsmål og svar 5 13-07-09 23:09
Kan noen hjelpe meg angående ketolyse og trening? Jente 1980 Spørsmål og svar 38 20-05-09 11:13
Vil noen hjelpe meg? Chantelle Lavkarbo generelt 5 22-06-08 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no