Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva drikker man?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-05, 17:53   #1
Elisabeth25
Nytt Medlem
 
Elisabeth25 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 43
Innlegg: 1
Elisabeth25 er på en erverdig vei

Hva drikker man?

Jeg startet på lavkarbo-diett denne uken og synes i og for seg det går greit. Det eneste jeg sliter litt med er hva jeg kan drikke og ikke. I min bok, slank uten å sulte, virker det som om man blir anbefalt til å bare drikke vann eller light-saft. Jeg er glad i vann, men light-saft kan jeg klare meg uten . Så kommer jeg endelig til spørsmålet: Kan jeg drikke lightbrus som pepsi max? Noen som vet det? I boken står det at man bør holde seg unna brus med fenylalin, og pepsi max har en sånn en... Men betyr det at om jeg drikker dette pøser jeg på med karbohydrater?

Takker for hjelpen

Elisabeth25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 18:23   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vann er aller best og det du bør drikke masse av. Minst 2.5 liter pr dag. (Ikke alt på en gang da ... da kan kroppen få sjokk ! ). I vannet kan du ha presses sitronssaft, sitronskiver, lime etc etc. Frossne båter at sitron og lime er perfekte isbiter i vannet nå i varmen.

Du kan drikke farris - også de med smak.

Jeg anbefaler å ligge unna lightbrus og saft. Men det er på grunn av det kunstige søtstoffet Aspartame. Noen mennesker (faktisk ganske mange) tåler ikke dette og får blodsukker svingninger og sultfølelse av å drikke disse. Vekttapet stopper opp. Men noen tåler det, og det eneste du kan gjøre er å prøve det frem og sjekke ut om DU tåler det uten problem !

Men altså.............vann er aller best !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 18:41   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vann!

  Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 19:49   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Vann er selvfølgelig best! Men om du vil ha noe å drikke med smak på til avveksling, synes jeg det er godt med presset sitron eller lime i vannet (1/2 lime/sitron til 1 liter vann). Eller hva med kald urtete (lag en kanne med god te om morgenen, og la den bli kald). Yogi Lakriste = nam!

Vannmuggen kan også gjøres mer spennende og innbydende, med noen jordbær i vannet, agurkskiver høvlet på langs, vannmelonbiter etc.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 21:20   #5
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Vatten före, vin efter

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth25

Jeg startet på lavkarbo-diett denne uken og synes i og for seg det går greit. Det eneste jeg sliter litt med er hva jeg kan drikke og ikke. I min bok, slank uten å sulte, virker det som om man blir anbefalt til å bare drikke vann eller light-saft. Jeg er glad i vann, men light-saft kan jeg klare meg uten . Så kommer jeg endelig til spørsmålet: Kan jeg drikke lightbrus som pepsi max? Noen som vet det? I boken står det at man bør holde seg unna brus med fenylalin, og pepsi max har en sånn en... Men betyr det at om jeg drikker dette pøser jeg på med karbohydrater?

Takker for hjelpen

Jag dricker vatten före maten, och ibland under måltiden. Lite vinäger eller citron i vattnet är bra för att sänka det glykemiska indexet. Några dagar i veckan dricker jag vin. Det dricker jag alltid i slutet på måltiden eller en stund efter maten. Tanken med det är att inte blockera fettförbränningen i levern genom att starta med alkohol på fastande mage.

Så har jag gjort i tre år och på den tiden har jag nästan halvererat min kroppsvikt. Det är möjligt att vinet har bromsat min viktnedgång något, men det har i så fall varit bra. Jag har lös hud över så det räcker...

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva drikker du? Neptun-86 Generell diskusjon 16 03-05-08 19:21
Hva spiser en egentlig ? Donkea Lavkarbo generelt 8 09-10-04 11:10
Trenger tips til hva man kan spise Polyanna Lavkarbo generelt 13 25-08-04 21:24
Sonen vs Atkins - ketose Huldr Atkins kosthold 16 06-07-04 09:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no