Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tips om ny yoghurt, Skyr

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-09, 12:13   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Skulle snike meg til en smak på disse i går, men hyllene på meny var skrapte! Tydeligvis populært.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:26   #52
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Samme her. Det var helt tomt på Meny.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:50   #53
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Hei,
Har nå prøvesmakt alle variantene, liker naturell best men den finnes ennå ikke på det norske markedet. ...og skyr smaker fortsatt best servert med fløte det gir en rund fin smak, nammm...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:18   #54
Binnemamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 7
Binnemamma er på en erverdig vei

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

sit og et skyr nå Kjøpte også i går.

Som gift med ein islending, så har eg ete skyr mange gonger før. Vi har til og med laga det heime. Skyr er ikkje det samme som kesam! Skyr er skyr; du må ha skyr-bakterien for å få den riktige osten. MASSE styr å lage sjøl; vi kokte det på 10 liter melk, men det blei da ein slags skyr av det da.

Og ja, naturell er heilt klart best! Eg håpar inderlig den kjem! Då kan ein søte som ein vil, enten med vanlig sukker eller søtstoff, og ein kan ha på eigne bær. Eg var ikkje begeistra for den kunstige søtninga i det norske produktet. Min favoritt er den "ekte" varianten; natruell skyr rørt med sukker og fløyte Ikkje særlig lav-karbo nei.

Binnemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo light Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:28   #55
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Smakte i går. Det var overraskende godt og hadde en deilig konsistens. Virket som en blanding og softice og pisket krem tilsatt bær. Jeg kjøpte den med skogsbær og vanilje. Neste gang skal jeg la den få et opphold i fryseren før jeg spiser den. Da må det bli en deilig iskremfølelse, for det var bare kulda som manglet.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 16:00   #56
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Tror faktisk det å legge Skyr i fryseren er et velkjent tricks på island. Har spist skyr som mellommåltid hele uka og er nå ned en kilo denne uka (etter lang tid uten nedgang), så for meg funker det bra ihvertfall.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 11:21   #57
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Hei,
Jeg sendte e-post til Kavli (de eier Q-meieriene) og spurte bl.a. om de kom til å lage en naturell variant i tilleg til at jeg sendte med linken til denne tråden. ...og her er svaret jeg fikk:

Sitat:

Kjære Q-forbruker!
Takk for din henvendelse.
Vi i Q-Meieriene setter stor pris på tilbakemeldinger fra publikum.
Q-Skyr er et nytt produkt i Norge, og vi har ingen umiddelbare planer om å lansere nye varianter, men på lang sikt kan det kanskje være gunstig å utvide sortimentet.
Når det gjelder bruken av søtstoff i Q-Skyr, ønsket Q-meieriene å tilby forbrukerne ett mettende lite måltid som ikke inneholder fett eller mye sukker. Vi har derfor valgt å ikke tilsette sukker i Q-Skyr. Q-Skyr inneholder noe naturlig sukker fra melk, frukt og bær. Q-Skyr er tilsatt søtstoff som bidrar til den gode smaken. Helsemyndighetene ønsker at inntaket av tilsatt sukker reduseres i den norske befolkningen og har senest i 2008 vurdert at det ikke er helsefarlig å spise eller drikke matvarer som inneholder søtstoff. Se følgende link for mer informasjon fra offentlige myndigheter; http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2006/5/mattilsynet_mener_aspartam_er_trygt.
Vi vil ellers minne om at det ikke er anbefalt at barn under 3 år inntar søtstoff ut fra et føre-var-prinsipp. Se følgende link fra helsemyndighetene vedrørende dette; http://matportalen.no/artikler/2006/5/til

Med vennlig Hilsen
Kristin Myhre

Produktsjef

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 11:28   #58
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Jeg fant Skyr på Kiwi på lørdag. De var gode, men hadde litt mye ettersmak syns jeg. Nesten litt parfymert.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 12:39   #59
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Spist en til lunsj nå, med jordbærsmak. Og en halv dl fløte for å få opp fettnivået. Farlig godt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 20:23   #60
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Jeg har også smakt denne og den falt i smak! Jeg spiste den også sammen med fløte! Må passe litt for et beger SKYR med 1 dl fløte blir jo ca 10 karber.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 18:50   #61
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Er det noen av dere som fremdeles bruker denne?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 19:24   #62
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er det noen av dere som fremdeles bruker denne?

Jeg ryker på en i ny og ne ja...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 21:25   #63
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Jeg spiser det gjerne på kino. Heller den oppi en liten boks sammen med fløte, og da har jeg noe å gomle på gjennom hele filmen.
Men jeg syns smaken er så parfymert, så det er best å gjøre den litt mildere med fløte. Den med bringebær er god som den er da.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 21:27   #64
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Hei,
Ikke et fast innsalg ennå, litt mye kh, men helt enig her den med bringebær er best. …og må ha fløte på den og jeg.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 02:16   #65
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Prøvde den til lunsj på jobb en dag, ikke helt min smak desverre... Likte ikke ettersmaken, tar heller med meg et beger rømme og bær separat da

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 12:44   #66
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

Jeg liker heller ikke ettersmaken på den, derfor blir den mye mildere ved å blande den ut med fløte.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:33   #67
dt770
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 2
dt770 er på en erverdig vei

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr.

En får kjøpt naturell i butikkene. Er 3,3g karb , 12g protein, 0,2g fett pr 100g
http://q-skyr.no/

dt770 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:17   #68
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo yoghurt!

De har fått naturell i butikkene nå. I et litt større beger enn den med smak.

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:12   #69
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr

MMmm, jeg blanda 1 dl med skyr naturell, 100 gram med fryste bringebær, 0,5 dl fløte, 1 ts splenda og isbiter i en smoothie nå. Det var uuutrolig deilig.

Blir ca 7 KH i denne om jeg ikke har regna helt feil. Men dæven døtte så godt det var altså. Nam nam. Skikkelig friskt og godt

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 00:18   #70
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr

Smakte skyr for første gang nå Den med blåbærsmak!! Utolig godt! og greit for oss som tillater oss litt mer karber enn ketolyse
Det er nok ikke siste gang jeg kjøper denne...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 08:31   #71
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Tips om ny yoghurt, Skyr

Syns konsistensen er rar på skyr, men blander et halvt beger med fløte da blir det nydelig... Og mye bedre sammensatt næringsmessig!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Activia uten tilsatt sukker og Skyr Multi Lavkarbo generelt 2 28-01-10 19:58
Tips til dere som liker Kesam Vanilje (yoghurt) Aphrodithe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 01-11-09 17:18
Yoghurt? susip3ws Ketolysekuren 20 19-09-09 18:35
Yoghurt yunie89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 15-04-09 15:17
Yoghurt? Polly Lavkarbo generelt 10 14-01-09 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no