Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Hva er den beste boken du har lest?

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-08, 01:33   #26
Kikkeline
Juniormedlem
 
Kikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 15
Kikkeline er på en erverdig vei

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

"Tusen strålende soler" og "Drageløperen"... I den rekkefølgen!

__________________

Kikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 08:58   #27
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Oj, det er så mange..
Drageløperen gjorde et utrolig inntrykk, men jeg tror Alkymisten er den boken jeg aldri kommer til å glemme. Den er bare helt utrolig.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 18:23   #28
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Det er så vanskelig å velge den beste av bøkene man har lest, men den første jeg kommer på er "100 års ensomhet" av Gabriel Garcia Marques. Synes også bøkene til Bukowski er ganske festlige, og hvis man føler meg skikkelig fattig og malplassert i samfunnet er McCourt et godt valg; "Angelas Ashes" - eller på norsk "Engelen på det syvende trinn".

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 18:28   #29
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Tror jeg må si The hitchhiker's guide to the galaxy av Douglas Adams.

Den har stått på "må-lese" lista mi lenge, men har aldri kommet så langt at jeg har skaffet meg den. Tror nesten jeg må bestille den fra nettet - NÅ!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 18:31   #30
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Sitat:

Synes også bøkene til Bukowski er ganske festlige

De kommer høyt opp på min "best of"-liste også!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 04:12   #31
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Den har stått på "må-lese" lista mi lenge, men har aldri kommet så langt at jeg har skaffet meg den. Tror nesten jeg må bestille den fra nettet - NÅ!

Ja, gjør det! Jeg tror ikke du blir skuffet. Men pass på å kjøpe originalversjonen, som nevnt

PS: Har du sett filmen, så vil du antageligvis bli veldig positivt overrasket av boken (bøkene)

  Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 00:10   #32
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Tiram minnet meg på at en av de bøkene (historiene) som har gjort inntrykk, Albert Åberg For ikke å snakke om Emil i Lønneberget, som muligens er den beste bokserien jeg har lest i mitt liv, jeg ler så jeg griner og tårene spretter om hverandre hver gang jeg leser dem. Bamse Bums med sin dilleridill kommer også høyt (er det noen som husker ham? 50-talls barnelitteratur). Barnelitteratur er ofte sterkt undervurdert!

I en annen kategori finner man min kanskje absolutte favoritt (utvalgt av de bøkene jeg har lest hittil i mitt liv), Forbrytelse og straff av Dostojevskij. Den er så til de grader totalt oppslukende, fyllt til randen med innlevelse, empati, sympati, avsmak, redsel, forvirring, spenning, psykologi, kultur, egenart og ettertanke, rett og slett perfeksjon!
Ellers anbefaler jeg på det sterkeste Fra Svartedauden til Wienerkongressen av Finn Fuglestad - egentlig pensum på historie grunnfag, men han skriver så artig, korrekt kildekritisk, men likevel lettlest og med en underfundig form for humor som gjør at den egner seg som sofalektyre for de som liker europeisk historie.

Det var mine bidrag! Ellers er jeg enig i Sigurd Hoel. Fabelaktige romaner fra den karen. Får jeg også nevne de klassiske bøkene til Agnar Mykle...

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den beste boken jeg har lest mofe Andre bøker 60 10-03-08 16:25
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35
Boken til Skaldeman selges Eva Generell diskusjon 1 17-02-06 12:07
Oppdateringer til SB boken smosje South Beach 6 17-03-05 07:15
Er denne boken bra? Har noen lest den? Iset Atkins kosthold 4 03-05-04 10:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no