Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vin - hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-11, 22:18   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

Vin - hjelp

Hei!

Jeg fyller atten om to uker, å i forbindelse med det blir det jo en del turer på pub osv. Men så er problemet, hvordan kan man drikke lavkarbo på pub, som attenåring?

Da var det noen som foreslo vin, så er vell bare å lære seg å like det, hehe :P

Spørsmålet er da om det er noen her som kan foreslå en vin som er lett å like, men med ikke så mye karber i? Smakte en solbærvin her om dagen (cassandra trur jeg det var) å den var veldig god, men sikkert full av sukker!

Noen som har noen ideer?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:23   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

Drikk tørr hvitvin, ikke mye kh

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:24   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Vin - hjelp

Kan du nevne en tørr hvitvin? :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:39   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

cantina valpantena garganega f.eks lite sukker der,ganske sur,men den virker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:09   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Vin - hjelp

Jeg fant en vin som jeg har smakt før som er 33 g sukker per liter. Er det mye?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:17   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

Ja det er unødvendig mye!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:22   #7
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Vin - hjelp

Sukk.. Men, hvor mye pleier ett glass vin koste ute på byen?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:28   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

Litt forskjellig men ca 70kr Lønner seg og drikke litt før man går på(byen) Blir iallefall billigere

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:43   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

Te Hua Valley er en tørr hvitvin med god sødme. Den inneholder 5.7g sukker pr liter.

Jeg liker vanligvis ikke tørre hvitviner, men denne har nok sødme til å likevel være god!

Du finner mange hvitviner med mindre sukker, men skal man først drikke, skal det jammen meg smake godt også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:45   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Vin - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Te Hua Valley er en tørr hvitvin med god sødme. Den inneholder 5.7g sukker pr liter.

Jeg liker vanligvis ikke tørre hvitviner, men denne har nok sødme til å likevel være god!

Du finner mange hvitviner med mindre sukker, men skal man først drikke, skal det jammen meg smake godt også!


Hmm.. den tror jeg jeg har hørt om før
Men ja, er helt ening, det må smake godt!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:02   #11
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Vin - hjelp

Tørr hvitvin er vel ansett som å være det beste å drikke av alkohol når man skal leve lavkarbo, ja.
Jeg er veldig glad i Vina Sol, en hvitvin fra Katalonia i Spania. Den er tørr, og en veldig kjapp googling førte meg til et foruminnlegg (annet forum) som påstod at den skulle ha 2 g sukker pr liter. Jeg vet ikke om det stemmer og aner ikke hvor man finner ut av sånt ellers - noen som vet? Prøvde meg på arcus.no, men de kan visst ikke ha åpne sider om de enkelte sortene pga loven om alkoholreklame.
Om de har den på puber rundt forbi, aner jeg ikke. Spørs nok om du må nøye deg med 'den de har' Men du kan jo i alle fall spørre etter en som skal være tørr?
Gratulerer med 18-årsdagen, i alle fall!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:15   #12
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Vin - hjelp

Vina Sol er veldig god, det synes jeg og. Og i følge Vinmonopolet inneholder den som nevnt 2,0 g/l.
En annen som jeg også synes er god, er Chill Out, tror den også har omtrent samme sukkerinnhold. Men det kan se ut som om den på kartong har mindre sukker enn den på flaske???
Jeg er heller ikke spes glad i tørre hvitviner, men disse synes jeg er gode.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 12:38   #13
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Vin - hjelp

rødvin skal vel være OK å drikke? jeg drikker hvertfall tørre hvitviner og rødvin. disse lavkarbo-lite-øllene er jo bedre enn vanlig øl. vannskelig å finne på byen da. sukkerfrie cider vet jeg ikke, men http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34948
den sukkerfrie med skogsbær er ganske god.

om du ikke er så glad i vin driver jo folk å blander dette med brus (en venninne av meg og i frankrike for barna) Så da kunne man jo kjøpt en cola zero og et glass rødvin og blande og plutselig har man myyye vin som er søt OG som sprudler.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:29   #14
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Vin - hjelp

Rødvin går greit ja. Godt er det og! Min favoritt er Black Granite,- tror den har bare 1,5 g/l.

Cider er vel ok så lenge en finner de med lite karb, men vær obs på at der måles sukkeret i g/dl, - ikke pr liter som i vin. Jeg har feks bare funnet skogsbærcider med karbinnh 3,6 g/dl, (tror jeg det var) - og det vil jo si at hele min dagskvote karber går med til en halvliter....... :S (siden jeg følger ketolyse)
Men jeg har funnet en eplecider og en jordbærcider med karb < 0.3 (tror det var Grevens??), - og da snakker vi!!....

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:04   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

Chablis er alltid et sikker valg når det gjelder hvitviner. Har enda tilgode å ikke like chablis (og jeg liker egentlig ikke så godt hvitvin! )

Men jeg syns cava er mye bedre. I "gamle dager" da jeg begynte å drikke drakk vi endel musserende. Det finnes f.eks en rosa, som jeg vil tro er midt i blinken å feire attenårdsdagen med: http://www.klikk.no/mat/drikke/article385394.ece (den som ligger forran på bildet)
Og forresten, vin er mer lettdrikkelig jo kaldere den er

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:33   #16
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Vin - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Chablis er alltid et sikker valg når det gjelder hvitviner. Har enda tilgode å ikke like chablis (og jeg liker egentlig ikke så godt hvitvin! )

Men jeg syns cava er mye bedre. I "gamle dager" da jeg begynte å drikke drakk vi endel musserende. Det finnes f.eks en rosa, som jeg vil tro er midt i blinken å feire attenårdsdagen med: http://www.klikk.no/mat/drikke/article385394.ece (den som ligger forran på bildet)
Og forresten, vin er mer lettdrikkelig jo kaldere den er

Mm, den så god ut!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:39   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vin - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Mm, den så god ut!

Den er det (Så på vinmonopolet at den har 8,5g sukker pr liter, så den er i overkant, men verdt det!)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no