Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Kransekakestenger med splenda

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-07, 22:01   #1
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Kransekakestenger med splenda

Stengene smaker helt som vanlig kransekake. Skal du lage hel kransekake med ringer bør nok oppskriften dobles.

320 gram mandler males (i oppskriften sto det at halvparten skulle skoldes først, men det gadd ikke jeg. Syns det er greit at den ikke er så fin jeg.
2,25 dl splenda blandes i *)
2 eggehviter eltes inn. Elt til seig masse.

Trill ut fingertykke staver og del opp i ca 8 cm lange biter. Jeg fikk 24 stenger.

Stekes på 180 grader i 10-15 minutter

*) *Jeg syntes de ble ganske søte, så man kan kanskje redusere søtstoffmengden litt.

Smelt eventuelt mørk chavaliersjokolade og dypp endene i sjokolade når kakene er avkjølt.

__________________
Ciss

Sist redigert av Ciss : 04-02-08 kl 23:16.
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 12:53   #2
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Kransekakestenger med splenda

Mørk chevaliersjokolade - er det helsekost?

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 13:11   #3
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Kransekakestenger med splenda

De har det i enkelte matvarebutikker også, men det er ganske sjeldent. På helsekostforretning burde du i alle fall få det. - Eller du kan bruke en annen lavkarbo/høykakao-sjokolade om du heller vil det.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 13:45   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kransekakestenger med splenda

Denne skal jeg prøve!! Men tror jeg reduserer til 1,5-1,7 dl Splenda - har du noen tanke om hvor mye jeg kan redusere? Tenker mer på konsistens enn smak, tåler det godt uten at det blir så søtt.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 13:47   #5
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Kransekakestenger med splenda

Da ville jeg startet med 1,5 dl, eltet deigen skikkelig seig og heller hatt i mer splenda etterhvert hvis det skulle vise seg nødvendig. Ville også startet med bare én eggehvite og satt till litt mer etterhvert. Men nå er ikke jeg sånn voldsomt oppskrifts-menneske. Pleier å prøve meg fram til ting jeg

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 13:51   #6
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Kransekakestenger med splenda

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Da ville jeg startet med 1,5 dl, eltet deigen skikkelig seig og heller hatt i mer splenda etterhvert hvis det skulle vise seg nødvendig. Ville også startet med bare én eggehvite og satt till litt mer etterhvert. Men nå er ikke jeg sånn voldsomt oppskrifts-menneske. Pleier å prøve meg fram til ting jeg

Det høres bra ut, slik gjør jeg det (og jeg er helle rikke noe oppskriftsmenneske, prøv og smak fungerer best!)

Takk

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 13:52   #7
sol75
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 71
sol75 er på en erverdig vei

Sv: Kransekakestenger med splenda

Er skrevet ut!!
Skal absolutt prøves!!
Tusentakk!!

__________________
"Your mind is like a parachute. It only works if it is open."


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16137
sol75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater - mer fett :)...kanskje jeg prøver meg på Ketolyse igjen etter hvert.. :) Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:02   #8
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kransekakestenger med splenda

Mine smakte IKKE kransekake litt engang...*skuffa*

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:13   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kransekakestenger med splenda

Opprinnelig lagt inn av Rattata, her.

Mørk chevaliersjokolade - er det helsekost?

Den heter Cavalier og selges i helsekosten (om det er den samme vi snakker om da).

Denne må jeg prøve ut!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Kan jeg bake denne med Splenda?? Nett Oppskrifter 1 26-09-06 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no