Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Allergier

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 13:03   #1
Eplemia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Eplemia er på en erverdig vei

Allergier

Hei.

Jeg er temmlig ny her inne, men skal begynne på lavkarbo nå. Men har noen spørsmål angående allergi.

Jeg har vært allergisk i alle år. Etter en allergitest for noen år siden ble jeg regnet som "generelt allergisk og vær forsiktig". For to år siden tok jeg ny allergitest som ikke sa jeg var allergisk i det hele tatt... furstrerende.

Allegiene har vært alt fra jordbør, nøtter, pollen, insekter, katt etc... Men jeg har alltid, siden jeg var liten, vært allergisk mot all sjømat. HAr så vidt prøvd meg nå, noe går greit, noe går ikke. Det verste er faktisk at det aller meste smaker saltvann...

Men det jeg lurer på er; Hva er andres opplevelelser av lavkarbo og allergier? Forsvinner det? Blir det bedre? Verre? Er det noen ekstra kosttilskudd jeg bør ta med tanke på min allergi? Noen andre med liknende opplevelser som føler seg like lost når man aldri kan få skikkelige svar...

Eplemia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins??? Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 14:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Allergier

De som virkelig har greie å det, sier at ekte allergier er svært sjeldne og at å være generelt allergisk ikke er mulig!
Derfor er det også vanskelig å påvise at man reagerer på noe, fordi man som regel ikke gjør det! Altså reagerer på EN ting. Ofte er det kombinasjoner, enten med andre matvarer eller pollen feks, stress, annen sykdom, etc etc.
Hva prøvene viser, kommer også an på hvor de analyseres og hvem som forordnet prøvene. Er ikke til å komme forbi at det finnes noen der ute som prøver å tjene penger på at man kan reagere på enkelte ting!

Når det er sagt, ja, mange blir bedre av allergi/intoleranser/rekasjoner når de spiser lavkarbo/ketogent! Kanskje litt verre først, og så mye bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Allergier og lavkarbo Vibeke-67 Fysisk og mental helse 12 20-05-08 12:45
Allergier og lavkarbo Fibrilla Lavkarbo generelt 3 09-03-08 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no