Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Tøying og stølhet

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-07, 12:15   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Tøying og stølhet

Jeg har nå fått høre at det å tøye ut etter en treningsøkt hjelper ingen ting mot stølhet.

En tøyer ut for å unngå skader.. Stølheten kommer av slaggstoffer som kommer i muskelvevet under trening..og for at man har brutt ned muskelen..

Det man kan gjøre for å unngå stølhet er å "løpe seg ned" Hjelpe blodet og transportere bort slaggstoffene..

Er jeg helt på "Jordet" eller??

men hvorfor er det noen som blir mer støl enn andre? har de mindre slaggstoffer i kroppen?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 12:31   #2
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Tøying og stølhet

Det er vel gjerne "nybegynnere" blir skikkelig støle i starten, i hvert fall for mitt vedkommende. Muskler som nærmest har ligget i brakk, blir jo litt mørbanka etter trening. Tøying har ingen hensikt for å unngå stølhet iflg min venninne som er idrettslærer.
Hvorfor noen blir mer støl enn andre? Tja, si det, kanskje de ikke trener så hardt.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 05:35   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Tøying og stølhet

Nei . Tøying hjelper ikke mot stølhet, det hjelper bare for økt bevegelighet. Trener eller jobber du på en måte du ikke har gjort på lenge vil du bli støl. Første sykkeltur på lenge fører alltid til at du blir støl i rumpa .
De som ikke blir så lett støl er enten bedre trent eller så trener de forsiktig for å ikke få for store muskler

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 10:59   #4
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Tøying og stølhet

Den positive vinklingen på stølhet etter trening er at det er en fin indikasjon på at du har trent riktig og med god intensitet. Øvelsene dine "virker" .

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 21:03   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Tøying og stølhet

tusen takk folkens.. for fine svar..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stølhet MHM Trening 11 11-02-05 15:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no