Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Høy puls / Hjertebank

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-07, 00:32   #1
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Høy puls / Hjertebank

HJELP!!!

Jeg får av og til skikkelig høy puls....
Det kan f.eks være når jeg våkner, eller (som nå) helt plutselig....
Den bare galopperer i vei, og det er skikkelig ubehagelig.

Jeg hadde det for noen år siden, og var til flere us, bl.a EKG.
Men ingenting unormalt ble avdekket.

Så, hva kan det være...?
Anyone???

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:38   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

en venninne av meg har hjerteflimmer i et av kamrene. ikke farlig sålenge det ikke er i kombinasjon med andre hjerteproblemer.

Hun blir litt blek og svimmel og noen ganger litt uvel når det oppstår.
Og det kan bare påvises når "anfallet" er igang...

Ikke sikkert det er det samme i det hele tatt, da

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:40   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

en venninne av meg har hjerteflimmer i et av kamrene. ikke farlig sålenge det ikke er i kombinasjon med andre hjerteproblemer.

Hun blir litt blek og svimmel og noen ganger litt uvel når det oppstår.
Og det kan bare påvises når "anfallet" er igang...

Ikke sikkert det er det samme i det hele tatt, da



Hvordan behandler hun det? Og må hun ta spesielle hensyn?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:43   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Det kommer veldig sjeldent og bare hun slapper av og puster rolig så går det over etter en bitteliten stund

Itilfelle det ikke gir seg så har hun noen piller, men hun har ikke trengt å bruke de ennå

Men ingen grunn til bekymring før noen har påvist noe Spør legen din igjen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:47   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det kommer veldig sjeldent og bare hun slapper av og puster rolig så går det over etter en bitteliten stund

Itilfelle det ikke gir seg så har hun noen piller, men hun har ikke trengt å bruke de ennå

Men ingen grunn til bekymring før noen har påvist noe Spør legen din igjen

Må nesten gjøre det, for det kommer så ofte for tiden....

Men takk for svar iallefall!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 01:07   #6
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

HJELP!!!

Jeg får av og til skikkelig høy puls....
Det kan f.eks være når jeg våkner, eller (som nå) helt plutselig....
Den bare galopperer i vei, og det er skikkelig ubehagelig.

Jeg hadde det for noen år siden, og var til flere us, bl.a EKG.
Men ingenting unormalt ble avdekket.

Så, hva kan det være...?
Anyone???

Kjære nabo

For meg høres dette ut som STRESS. Uansett, gå til legen, beskriv hvordan du har det og be om hjelp til å finne ut hva det er og hvilke tiltak som kan iverksettes!!!

Når jeg tror det er stress, er det fordi det høres ut som meg selv, når det blir for stritt på en eller flere av arenaene mine. Noen ganger er det sånn at jeg kjenner pulsen i ørene eller får følelsen av at jeg er sen stor klump skjelvende gele like under huden - uten at det er mulig å se noe om helst, og ute at legene finner noe. Men dette er plager du ikke kimser av!!

STOR VARM FORMANINGSKLEM fra meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 01:11   #7
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Kjære nabo

For meg høres dette ut som STRESS. Uansett, gå til legen, beskriv hvordan du har det og be om hjelp til å finne ut hva det er og hvilke tiltak som kan iverksettes!!!

Når jeg tror det er stress, er det fordi det høres ut som meg selv, når det blir for stritt på en eller flere av arenaene mine. Noen ganger er det sånn at jeg kjenner pulsen i ørene eller får følelsen av at jeg er sen stor klump skjelvende gele like under huden - uten at det er mulig å se noe om helst, og ute at legene finner noe. Men dette er plager du ikke kimser av!!

STOR VARM FORMANINGSKLEM fra meg

Som vanlig et klokt svar fra min kloke nabo!!

TAKK!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 01:22   #8
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Som vanlig et klokt svar fra min kloke nabo!! ....



natta, nå må jeg ta til vettet!! Da forventer jeg at du tar kontakt med legen i morgen...

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 14:15   #9
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Veldig mange har hjertebank i perioder uten at man finner noe galt av den grunn. det er ikke farlig.

Du kan be legen din henvise deg til en hjertespesialist og ta 24 timers ekg.. den har du på den i 24 timer og så blir den analysert. Får du anfall når du har denne på registreres det og legene har et bedre utgangspunkt for å vurdere deg.

Uansett, legebesøk må nok til Lykke til

  Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:56   #10
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Trodde det var ganske normalt på lavkarbo også.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 09:43   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Dette opplever jeg når jeg går for lavt på karbene. Enkelte dager er jeg såpass slack at jeg sikkert er nede i kanskje bare ti karber på én dag på grunn av ren skjær latskap, og da kjenner jeg at hjertet "flimrer" og nærmest gallopperer av gårde, det skal visstnok ikke være farlig, men om det skjer så tar jeg meg en real bit brokkoli eller lignede og drikker masse vann, så går det over.

Du kan også sjekke din egen puls. Bare kjenn etter hvor pulsen er på armen og tell antall slag i løpet av ett minutt. Mellom søtti og nitt slag er normalen for kvinner (altså hvilepuls, så ikke tell rett etter du har løpt i en trapp).

Men jeg er enig med BiB med tanke på stress, ettersom jeg vet at du er i en pressa situasjon!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:05   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Dette opplever jeg når jeg går for lavt på karbene.

Aha... No trur æ at æ har skjønt poenget...

("Pappa du e et geni...")

("Ja, men det va domt dæm hadde sotte etiketten opp/ned...")



Men seriøst: Kanskje det er DER problemet ligger!!
Jeg er jo godt under 10 karber om dagen for tiden....
THANX snuppa!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:26   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Hei
24-timers EKG viser mye mer enn ett tilfeldig tatt EKG. Hjertebank kan bla.skyldes:

forhøyet stoffskifte
generell stress
innledningen til ketose
mye kaffe
sult (stress)
ubalanse i mellom kalium,natrium,kalsium og magnesium.

Magnesium og omega III (tran) reduserer normalt besværene.

Til gjengeld et hjertebank særdeles sjeldent farlig.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 15:18   #14
ekki
Nytt Medlem
 
ekki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Florø
Alder: 57
Innlegg: 9
ekki er ny på veien

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Eller det kan være noe som hete "Hjertenevrose". Som også kan komme av stress.. Mye kaffe, stress, følelsesnessige problemer, og sikkert også de tingene torkild nevnte. Har selv vært plaget med at pulsen plutselig skyter fart, i tillegg til ekstra slag, hopper over et slag, osv. Dette er i motsettnig til arterieflimmer og problemer med hjærteklaffer, en helt ufarlig lidelse. Jeg har fått forklart at stress, psykiske problemer og følelser og mye kaffe og stress osv.. gjør at de elektriske impulsene som "lager" hjerteslagene, får en ekstra "puff" av og til.. Men altså ufarlig

ekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat! Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:38   #15
Amel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 9
Amel er på en erverdig vei

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Jeg er så takknemelig for at jeg fant denne tråden!

var redd at alt fettet jeg har spist har angrepet hjertet og blodårene min og at det ikke taklet overgangen til lavkarbo!

Men det var skikkelig godt og se at det er vanlig, spesielt hvis man har lite karbs!!

Hjertet mitt oppfører seg akuratt som du sier og jeg blir skikkelig nervøs av det!

__________________
Ha en fin dag
Amel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen variant :) Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 01:58   #16
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høy puls / Hjertebank...

Jeg vet jeg ikke ligger spesielt lavt på karber, og iallefall ikke i går, men jeg har våknet endel (gjorde det nå nettopp) med høy puls. Akkurat som om jeg har løpt et maraton.. mulig jeg har gjort det, siden jeg ikke husker hva jeg har drømt om. Men jeg synes der er forferdelig merkelig å ha høy puls når man ligger stille i sengen.. ?!
Har også mareritt i hytt å pine. Sånne ting får vel kanskje opp pulsen? Skjønner at pulsen sikkert går opp når jeg blir skremt av vekkeklokken, men har også høy puls når jeg våkner av meg selv. Leser at det kan være stress? Hvordan stresse ned når stressfaktoren aldri forsvinner?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjertebank, høy puls og mye svetting Devana Spørsmål og svar 38 24-08-10 21:08
Hjertebank.. hoppetussa Spørsmål og svar 1 05-03-10 12:27
Hjertebank/urytmisk puls? Impulsiw Spørsmål og svar 10 10-12-08 17:45
Hjertebank lita Ketolysekuren 10 11-04-07 10:19
Hjertebank Carisma Fysisk og mental helse 7 20-06-06 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no