Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljefudge (myke karameller)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-11, 12:13   #301
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Sukrin skal røres ut i vått for å få mindre kald smak. Den kalde smaken kommer fordi sukrin tar vannmolekyler fra spyttet ditt, eller noe sånt.

DET er viktig informasjon det... ! (Iler på kjøkkenet for å prøve.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 12:32   #302
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

http://lavkarbotips.blogg.no/1323627...ekaramell.html

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 18:16   #303
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg synes fudgen får en lettere konsistens og søtere ved å bruke kokosfløte i stedet for kremfløte. Da bruker jeg bare den stive fløten på toppen av boksen. De ble veeldig gode...Ikke så fete som med fløte, og fantastiske med ristede, salte pinjekjerner i, nam nam!! - Og bare et lite hint av kokos.. (Er ikke vill etter kokos selv..)

Jeg har smaksprøver på disse og "peanyt" på Sunkost i Markens i Kristiansand og Sunkost på Tangvall i Søgne, så gå å smak hvis noen er i nærheten

http://nytlavkarbo.blogspot.com/

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/

Sist redigert av nonta : 01-02-12 kl 00:44. Årsak: tilleggsinformasjon
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 20:34   #304
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Prøver meg på denne oppskriften i kveld

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 18:22   #305
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Sukrinmelis får du kjøpt på Helsekosten.
Sukrin er et 100% naturlig produkt, basert på sukkeralkoholet Erythritol. Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner og sopp.
Det er 0 karbo i det (står 100g karbo, men alle disse er sukkeralkoholer)


EMH...hva mener du...Sukkeralkoholer...ukjent for meg :S kan du forklare??

Forresten dette må jo prøves...jeg er bittelit søtsugen om dagen

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 18:53   #306
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av hufsemamma, her.

EMH...hva mener du...Sukkeralkoholer...ukjent for meg :S kan du forklare??

Forresten dette må jo prøves...jeg er bittelit søtsugen om dagen

De tas ikke opp av kroppen. Sukrin er et søtstoff som g¨år rett gjennom tarmene uten at noe næring tas opp eller at blodsukkeret går opp.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:12   #307
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei
Question

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De tas ikke opp av kroppen. Sukrin er et søtstoff som g¨år rett gjennom tarmene uten at noe næring tas opp eller at blodsukkeret går opp.

men...men...står de som karbohydrater på pakken??? :S er det flere ting som har sånn???

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:16   #308
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av hufsemamma, her.

men...men...står de som karbohydrater på pakken??? :S er det flere ting som har sånn???

Det står vel 100g karbo hvorav 100g sukkeralkoholer. Sukrin er et sukkeralkohol som kan trekkes i fra i sin helhet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 21:36   #309
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det står vel 100g karbo hvorav 100g sukkeralkoholer. Sukrin er et sukkeralkohol som kan trekkes i fra i sin helhet.

okay...jeg finner vel ut av sånnt jeg å etter hvert men da er det bare sånn spesielle" lett"produkter som sukrin som har sånne betegnelser da..?!!
blir jo skikkelig sulten av å lese her inne nå jeg...hehe...er det greit å knaske litt mandler når man blir sugen på snop?? eller er baconcrisp bedre...eller..hva er best..uten å ikke spise noe eller selleri el.

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 22:37   #310
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av hufsemamma, her.

EMH...hva mener du...Sukkeralkoholer...ukjent for meg :S kan du forklare??

Forresten dette må jo prøves...jeg er bittelit søtsugen om dagen

Les denne: Unngå å bli lurt av søtstoffer. Ikke alle sukkeralkoholene som er snille mot blodsukkeret.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:11   #311
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Nå måtte jeg bare prøve litt av det jeg har lest her ikke rørt noe som kan ligne sjokkis i tre uker.. og endte opp med karamellen her,men jeg brukte matfløte sukkrin smør og vanilje essens!
Hadde jeg ikke smakt så mye underveis hadde jeg nokk fått en stor posjon
jeg lagde også sjokoladekaka..men hadde nok for lite sukrin i den :S MEEN da smurte jeg bare litt varm fudge oppå...vinsk..det sier vel sitt var redd jeg kom til å spise mye..men det er ganske så mektig så etter to skiver stoppet det seg det fikk bli lunch i dag gitt

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:59   #312
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Dette ble knallgodt! Jeg hadde i tillegg 8 dråper karamellstevia oppi og det ble skikkelig karameller. Spørs om det blir noe igjen til jul

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 21:36   #313
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Mine blir aldri vellykket. Laget en blanding av sukrinmelis, tagatose og litt steviadråper. Disse ble ikke stive, skilte seg litt men tok det inn med kald fløte og det gikk ok. Tok peanøtter oppå og det skulle jo også hjelpe litt. Men de ble ikke stive og har lagt de i fryseren. Meningen er å ta sjokoladetrekk oppå.
Hva gjør jeg galt. De putret 30-40 min før se begynte å skille seg og berget det inn. BUrde jeg ha kokt de lenger. Synes ikke de "ble fort stive"...


Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Dette ble knallgodt! Jeg hadde i tillegg 8 dråper karamellstevia oppi og det ble skikkelig karameller. Spørs om det blir noe igjen til jul

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 18:32   #314
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Mye enklere å lage i mikroen!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Myke sponplater Sandrine Bakst 6 24-05-04 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no