Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-12, 16:16   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på dia 1? Kan man klare å spise seg fri fra insulin? Hvordan fungerer dette?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:22   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Jeg har ingen harde fakta, men jo mindre insulin du må sprøyte inn i kroppen, jo bedre Så jo lavere blodsukker, jo bedre. (inntil en viss grense )

Trur eg.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:34   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Jeg vil gjerne ha noe tørr fakta om noen har

Sitter her og leser på eksamen og vil gjerne ha med en setning eller to om vi skulle være så heldig å få dette på eksamen

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:38   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Søk opp Plastbox eller BenteR her inne og spør dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:40   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg vil gjerne ha noe tørr fakta om noen har

Sitter her og leser på eksamen og vil gjerne ha med en setning eller to om vi skulle være så heldig å få dette på eksamen

Hehe, det jeg har duger ikke på eksamen, nei

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:08   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på dia 1? Kan man klare å spise seg fri fra insulin? Hvordan fungerer dette?

Jeg vet at jeg har lest at dia 1 ikke kan bli fri for insulin og mener det var noe med at de ikke burde spise for lite KH heller, men nå har jeg lest bøkene til de fleste "STORE" så jeg kan dessverre ikke si hvor. Sjekk med Skaldemann, Hexeberg eller Dahlquist om du har mulighet.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:45   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på dia 1? Kan man klare å spise seg fri fra insulin? Hvordan fungerer dette?

http://www.lchf.se/Startsida/Diabetes.aspx

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 18:11   #8
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...arbo-i-6-uker/


(Fra www.lenabeatrice.net )

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 18:30   #9
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Kan anbefale Dr. Bernstein's diabetes solution

Skulle gjerne gitt noen stikkord, men kommer ikke på noen gode sitater akkurat nå.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 18:58   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Har heller ikke noen gode kilder akkurat nå, men mener at flere med dia1 her inne har rapportert om mindre bruk av insulin, og mer stabilt blodsukker slik at de har fått færre situasjoner der de må sette hurtig-insulin. Men søk opp plastbox og BenteR - jeg er sikker på at de vil dele erfaringene sine!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 01:05   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Jeg har dia 1, og i en lengre periode var jeg helt uten insulin, men jeg har fremdeles litt egenproduksjon av insulin siden jeg enda er i hvetebrødsdagene, og det er takket være mitt lavkarbokosthold, ifølge endokrinolog ved Arendal Sykehus.
Nå bruker jeg insulin, men tar kun 8 enheter pr dag med Lantus (langtidsvirkende insulin) og ingenting hurtigvirkende så lenge jeg passer på at ingen måltid er over fem karbohydrater.
Inne på Kostreform er det ganske mye fakta om hvordan type 2 kan klare seg uten insulin og type 1 kan redusere mengden insulin kraftig.
Grunnen til at en diabetiker type 1 MÅ ha kunstig insulin selv om vedkommende lever veldig strikt lavkarbo er at andre ting enn mat påvirker blodsukkeret. F.eks. fysisk aktivitet, stress, feber/sykdom, etc.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 01:23   #12
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Insulinfri på høyfettkosthold

Selv om denne unge jenta kanskje hører til sjeldenhetene, og for alt man vet må begynne med insulin igjen en gang, er det i det minste en interessant artikkel

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 06:59   #13
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Takk dere

Da suser jeg avgårde for å brekke en legg.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 07:52   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan lavkarbokosthold ha gunstig effekt på diabetes 1?

Lykke til med leggbrekking

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Effekt? Bubble Spørsmål og svar 18 23-08-09 17:17
Hva er gunstig puls under trening? benam Trening 4 05-02-09 15:27
Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig alva Generell diskusjon 20 16-12-08 14:26
Ketose på proteinrik mat- gunstig? raptor Lavkarbo generelt 25 23-06-06 17:47
Hva gir best effekt? Miriam Lavkarbo generelt 9 13-03-05 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no