Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kunstig søtning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-08, 17:35   #1
sommerblomt
Juniormedlem
 
sommerblomt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 53
Innlegg: 15
sommerblomt er på en erverdig vei

Kunstig søtning

Har nettopp kjøpt meg sukrin. Er det ok å bruke i små mengder. Har en teskje i smothien hver morgen, det er det.

Eller er det noe annet som er bedre

__________________


sommerblomt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 18:16   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning

Sukrin er vel noe av det beste du kan bruke (når det gjelder søtstoff)

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 18:44   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Kunstig søtning

Hva er egentlig sukrin? Det er andre gang jeg leser om det.Er det helt nytt på markedet?Kjøpt hvor?Kan den brukes til "alt"?Både i bakst,kald og varm mat?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 19:31   #4
Bamsen
Juniormedlem
 
Bamsen sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 14
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Kunstig søtning

Det lurer jeg også på.... Jeg kjøpte meg en boks Splenda. Smaker bra det, men er det ok å bruke? Helsemessig altså.

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 20:16   #5
intel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 57
Innlegg: 25
intel er på en erverdig vei

Sv: Kunstig søtning

Slankesukker er en nyhet som jeg nettopp har kjøpt inn. Uten karber og kalorier . Skal teste det ut til helgen.

intel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 21:56   #6
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Kunstig søtning

Opprinnelig lagt inn av intel, her.

Slankesukker er en nyhet som jeg nettopp har kjøpt inn. Uten karber og kalorier . Skal teste det ut til helgen.

Hm.. Skeptisk.
Står alt for lite om hva det er. Hvor er beskrivelsen av næringsinnholdet?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 22:00   #7
sommerblomt
Juniormedlem
 
sommerblomt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 53
Innlegg: 15
sommerblomt er på en erverdig vei

Sv: Kunstig søtning

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Hva er egentlig sukrin? Det er andre gang jeg leser om det.Er det helt nytt på markedet?Kjøpt hvor?Kan den brukes til "alt"?Både i bakst,kald og varm mat?


Jeg kjøpte det på lavkarbopikene.no. Vet ikke så mye om det desverre.

__________________


sommerblomt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 22:24   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning

Slankesukker? Det var jo et ytterst tiltalende navn da, men ut fra beskrivelsen så høres det omtrent ut som fruktose... Eller? Finnes i pærer, meloner, druer, vin (duh!) og ...ost? Jøss... Dette fikk jeg lyst til å vite litt mer om!
Når jeg googler det finner jeg kun "slankesukker kan gjøre deg feit", og da tror jeg de snakker om kunstig søtning generelt, altså at det øker apetitten, men det var jo ikke noe nytt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 12:09   #9
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Kunstig søtning

Sukrin skal være veldig bra alternativ i følge artikler hos matoghelse.no.

Slankesukker ville jeg vært skeptisk til før jeg fikk vite hva det egentlig inneholder.
Fint om noen skriver det inn her hvis det står på pakka, jeg fant ikke det ut av nettsidene.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 13:44   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning

Men HVA er egentlig sukrin?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:04   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Kunstig søtning

http://www.sukrin.no/hva.html
Her står det om sukrin.Jeg er litt skeptisk til nye "alternativer" til sukker.Men denne er ikke kjemisk fremstilt,men er et sukkeralkohol som finnes naturlig i melon,pærer og sopp?

Hva med barn da? Kan barn spise dette i bakverk?Barn under 3 år skal ikke ha i seg kunstig søting.Gir ikke min snart 8 åring heller det.
Rart at man ikke kan ha dette i drikke,da mengden man får i seg blir større enn om man spiser det.Hmmm..Skeptisk.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:27   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning

Jeg må ærlig talt si at det høres bra ut, men greit å lese noe som ikke er fra produsenten også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:42   #13
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Kunstig søtning

Photo, matoghelse.no anbefalte sukrin før noen begynte å importere det og det er visst veldig vanlig i Japan.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 15:09   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning

Stevia blir også brukt i stor utstrekning i Japan. Interessant dette med sukrin!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 15:22   #15
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning

Det er masse informasjon om sukrin (erythritol) her:

http://www.netrition.com/lowcarbsucc...itol_page.html

(Helt fra øverst til nederst på siden, selv om det kan se ut som informasjonen tar slutt når du kommer til "compare products" osv. )

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 03:41   #16
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Kunstig søtning

Sukrin er faktisk bare ganske nylig blitt tillatt i EU, derfor er det foreløpig lite kjent.

Det kjemiske navnet er erythritol, så hvis dere skal se etter det utenlands, er det dette navnet dere må se etter altså. Det finnes som et sukkeralkohol i diverse frukter og i gjærede produkter som f.eks soyasaus, ost m.m. Det har få kalorier (20 kcal pr 100 g), veldig lav GI, og uten de store lakserende effektene de fleste sukkeralkoholene har.

Det ble anerkjent som matvare i EU i 2006, og fra februar 2008 er det blitt tillatt som ingrediens! Men det er visst ikke helt ukomplisert å bruke det, men iflg den store sukkerprodusenten Cargill er det det nyeste og mest spennende søtstoffet vi har i Europa nå! Cargill har en egen merkevare for erythritol, Zerose.

I USA har erythritol vært tillatt som ingrediens siden 1997.

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinpulver og kunstig søtning Sweetflower Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-11-07 19:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Info om kunstig søtningsstoff mofe Generell ernæringsdebatt 12 14-07-05 16:52
Solbærsirup med kunstig sukker? elian Lavkarbo generelt 16 26-08-04 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no