Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Vaniljesaus ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-10, 21:45   #1
Live77
Juniormedlem
 
Live77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nes i Akershus
Innlegg: 46
Live77 er på en erverdig vei
Exclamation

Vaniljesaus ...

Mulig det står her inne et sted, men jeg kom over Eldorado vaniljesaus uten tilsatt sukker. Det er fortsatt 7,6 karber pr 100 g saus, men det er vel halvparten av den vanlige mener jeg.

Syntes geleen til Eldorado (jordbær) smakte fryktelig kunstig, så jeg går faktisk tilbake til å lage gele selv av Fun Light saft.

__________________


Live77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:26   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljesaus ...

Å lage egen vaniljesaus er jo den enkleste ting i verden! Det snakk om fire ingredienser; fløte, eggeplommer, søtt og vaniljestang, og på den måten får du langt mindre karbo enn den du snakker om, samt at du selv kan bestemme hvilet søtstoff du vil bruke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:29   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljesaus ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å lage egen vaniljesaus er jo den enkleste ting i verden! Det snakk om fire ingredienser; fløte, eggeplommer, søtt og vaniljestang, og på den måten får du langt mindre karbo enn den du snakker om, samt at du selv kan bestemme hvilet søtstoff du vil bruke.

Ja, også så utrolig mye bedre det smaker da!

Jeg har 3 poser med heistad vaniljesaus som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med, de inneholder jo så mye teit stivelse jeg ikke skal ha på ketogen diett Og kunstig søtning, så å gi det til ungene er jo helt uaktuelt, ungene får ikke aspartam.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:02   #4
Kisha
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Snåsa
Alder: 40
Innlegg: 21
Kisha er ny på veien

Sv: Vaniljesaus ...

Kan man fryse ned hjemmelaget vaniljesaus?

Kisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:06   #5
SiTron
Juniormedlem
 
SiTron sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 27
SiTron er på en erverdig vei

Sv: Vaniljesaus ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å lage egen vaniljesaus er jo den enkleste ting i verden! Det snakk om fire ingredienser; fløte, eggeplommer, søtt og vaniljestang, og på den måten får du langt mindre karbo enn den du snakker om, samt at du selv kan bestemme hvilet søtstoff du vil bruke.

Men for en "dummie" som meg så må jeg ha det inn med teskje kan du skrive hvordan du går frem når du lager vanlijesausen? Pliiiiis

__________________



Mamma til 3 småttiser
SiTron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:25   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljesaus ...

Opprinnelig lagt inn av SiTron, her.

Men for en "dummie" som meg så må jeg ha det inn med teskje kan du skrive hvordan du går frem når du lager vanlijesausen? Pliiiiis

Eller du kan søke opp en oppskrift på google . Er en evighet siden jeg lagde vaniljesaus sist.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:58   #7
SiTron
Juniormedlem
 
SiTron sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 27
SiTron er på en erverdig vei

Sv: Vaniljesaus ...

will do

__________________



Mamma til 3 småttiser
SiTron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 16:49   #8
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Vaniljesaus ...

Etter å ha laget kaldsausbase idag (eggeplommer og olje), funderer jeg litt på om ikke det skulle gå an å lage en helskottens god lavkarbovaniljekrem/saus utav dette også?

Altså:
(basesausen som er som følger
2 eggeplommer
3 dl nøytral olje
kaldt vann til ønsket konsistens (jeg liker å ha den litt tynnere enn normalt, nemlig).

Normalt lager jeg bare aioli, men for å få litt bredere spekter i smaker laget jeg KUN basen idag, og smakte på den før jeg hadde i littebittegrann salt. Den smakte egentlig ingenting, kun en liiiiiten rund smak av litt egg.

Normalt er jo dette en majones, men med litt vann blir den krem. Med ennå mer vann mer i retning saus (jeg bruker dette også som dressing, bare blander ut til ønsket konsistens med vann) Jeg vil tro at litt kunstig søtning og vaniljeessens skulle gjøre susen her?

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:52   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljesaus ...

Flyttet til Spørsmål om matvarer og oppskrifter

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vaniljesaus StegforSteg Oppskrifter 3 23-05-10 21:43
Vaniljesaus? trudern Kake/dessert og snacks 7 26-12-09 23:28
Vaniljesaus sara Spørsmål og svar 20 15-08-09 00:29
Heistad vaniljesaus Lisbeth Kake/dessert og snacks 11 06-05-08 20:51
vaniljesaus...jam-jam snoopygirl Kake/dessert og snacks 3 09-01-05 16:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no