Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Snavel?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-04, 12:22   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Snavel?

Har skeiet ut de siste helgene og tar nå konsekvensene av det. Så jeg kryper til korset og lurer på hvilke substittuer(?) jeg kan tillate meg

Dette har jeg tenkt å kjøpe.

Cavalier sjokolade
baconsvor/gull
popcorn
pepsimax.( skal prøve å holde meg til farris,men velger å hå dette på lur så jeg ikke går rett på colan)

Finnes det noe annet( bedre ) alternativ på helsekosten.
Gjerne noe som er godt til kaffen, ( erstatning til kjeks og kaker som de andrer gumler på).

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 12:45   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Skjønner godt behovet... Det er vel masse du kan kose deg med egentlig, men mye av det krever at du lager det selv..... Men siden du spør slik, så går jeg ut i fra at du ikke er ute etter slike oppskrifter...

Tror jeg ville holdt meg unna popcornet og spist peanøtter i stedet!
86% sjokolade

Ellers å drikke: Så er jeg helt hekta på hjemmelaget iste for tiden...
Sånn Londonherbal tea med peach eller raspberry smak kokt opp trekke i en liten kopp i 5 min. så har jeg i en sånn måleskje med stevia og heller det over i et glass stappfullt av isbiter. Det er himmelsk det! (får dekket endel søtbehov også!

Du kan lage deg eggedosis med stevia - Men husk å piske eggedosisen først og ha steviapulveret i etterpå, hvis ikke får du den ikke stiv.
Dette kan du ha bær til om du vil, eller du kan kjøre det i en foodprossesor sammen og få en slags sorbet - helt nyyyydelig!

Ellers så kan du jo spise macedamianøtter, paranøtter og walnøtter - disse har jo lavt karboinnhold!
Vi pleier å fylle en stappfull boks med nøtter i løs vekt fra nøttefabrikken...

God Helg! Og kose deg masse! (med lovlige utskjeielser sånn at du fortsetter å ha det bra etterpå også! )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 12:53   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Skal kjøpe et par bokser nøtter, problemet med nøtter er å begrense seg.
Skal på tur i campingvogna, så det er liten mulighet til å lage ting.

prøver å begrense skadevirkninge av litt "kose kost".

Utrolig hvor usunt kostholdet er når man skal kose seg på tur.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 13:18   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Skal kjøpe et par bokser nøtter, problemet med nøtter er å begrense seg.

Sant nok, men det er bedre å ikke begrense seg med nøtter, enn å ta av på potetchips og kaker!

(Nøtter er forøvrig ganske mettende... jeg blir stappmett om jeg spiser for mye... )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 13:26   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, også kan du kjøpe peanøtt smør og smøre på ryvitaknekkebrød! Det går jeg å knasker på hele dagen!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 14:44   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lise

Ja, også kan du kjøpe peanøtt smør og smøre på ryvitaknekkebrød! Det går jeg å knasker på hele dagen!

Jeg trodde peanøttsmør inneholdt mye glukose . I så fall, hvor får du kjøpt uten søtstoff?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 14:57   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kinsarvik Naturkost i Bergen selger organisk peanøttsmør. Røstet og kvernet... BAAAAARE peanøtter! Oljen har til og med skilt seg, så det er skikkelig arbeid før en får begynne på 1ste glass... "Soma - Organic Peanut Butter", jeg tror dem importerer selv, men det er bare å spørre i helsekosten din om de vil ta inn... Sist jeg spurte så var de åpne for videresalg...

Når det gjelder Mills Peanøttsmør så er vel ikke det det beste en kan spise... For å sitere Mills: "Det er ikke ett fett" ...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 14:58   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Cavalier sjokolade
baconsvor/gull
popcorn
pepsimax.( skal prøve å holde meg til farris,men velger å hå dette på lur så jeg ikke går rett på colan)

Cavalier, - prøv å få ta i Lindt Excellence 85 % isteden, og se om du klarer deg med en rute til dagen (10 gram). Jeg er tidligere "sjokoman" og spiser Lindt Excellence hver dag !! Ikke tilsatt søtstoff of har minimalt med sukker.

Total: 52 Fat:4 40 77% Sat:3 25 47% Poly:0 2 3% Mono:1 13 26%Carbs:3 8 15% Fiber:1 0 0%Protein:1 4 8%Alcohol:0 0 0%
2 net karber pr 10 gram

Baconsvor uten kryddertilsetning er bedre enn bacongull (posten med bacongull jeg fant i butikken inneholdt krydder med SUKKER ) Men hvis du ikke spiser alt på en gang går det vel greitt.... (jeg klarer IKKE å begrense meg !!)

Popcorn !! FYFYFYFYFY
Total: 254 Fat:3 25 11% Sat:0 3 2% Poly:1 11 5% Mono:1 7 3%Carbs:52 167 75% Fiber:10 0 0%Protein:8 32 14%Alcohol:0 0 0%

42 net karber pr 100 gram !!! Og det er UTEN salt, smør/olje eller andre krydder !!

Pepsimax = Aspartame etc etc Farris er mye mye bedre !!

Støtter det er med nøtter, - macadamia, valnøter, mandler .....ellers er de der salte lakris trekøverne vanvittig gode...

Og Lise - HVOR har de peanøttsmør uten søtstoff ???? Har lett meg ihjæl !!

GOD HELG I VOGNA !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 15:02   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Og Lise - HVOR har de peanøttsmør uten søtstoff ???? Har lett meg ihjæl !!

Se innlegget over!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 16:53   #10
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Foodprocessor + peanøtter = peanøttsmør

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 17:03   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sandrine

Foodprocessor + peanøtter = peanøttsmør

Jupp Sardine!

Men ikke altid lett å få tak i noen som ikke røstet på for høy varme, og som ikke er tilsatt så altfor masse salt....

www.suma.co.uk er produsenten av det peanøttsmøret vi bruker

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:05   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Sandrine

Foodprocessor + peanøtter = peanøttsmør

Kjøper du da peanøtter med skall og så rensker dem før du moser dem?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:07   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Kjøper du da peanøtter med skall og så rensker dem før du moser dem?

Om du ikke vil ha ødelagt fett så er vel det den beste muligheten ja... Jeg så i den nye invandrerbutikken her at det går an å kjøpe rå nøtter! Rå cashew er snadder! Rå peanøtt er mulig å få tak i også!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:14   #14
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Kinsarvik Naturkost i Bergen selger organisk peanøttsmør. Røstet og kvernet... BAAAAARE peanøtter!

Men fortsatt røstet da...?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:18   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men fortsatt røstet da...?

Jepp... Men jeg stoler på at fettet ikke er ødelagt, ser det selv... Må røre det inn før du kan spise.

Produsert av Storbritanias største aktør innen naturlig mat... Noen må en jo stole på...

Men som jeg skrev over, rå nøtter er best! Snaddergodt!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 23:19   #16
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Problemet mitt er ikke å få tak i usaltede rå peanøtter, men at jeg ikke kan spise dem (feil formulert, jeg er alt for god til å spise dem).

Jeg hadde ikke vært alt for bekymret for verken salt eller røsting så lenge dette skal brukes som snacks og ikke som hverdagspålegg. Saltet er egentlig ikke noe stort problem, peanøtter kan vaskes.

Jeg får holde meg til nougat laget av andre nøtter.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 05-06-04, 01:52   #17
Betta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 21
Betta er ny på veien

TIL NILLE:

"Og Lise - HVOR har de peanøttsmør uten søtstoff ???? Har lett meg ihjæl !! "

De selger peanøttsmør uten søtstoff på Meny-butikkene.

Betta

Betta er avlogget   Svar med sitat
Gammel 05-06-04, 12:49   #18
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod


Finnes det noe annet( bedre ) alternativ på helsekosten.
Gjerne noe som er godt til kaffen, ( erstatning til kjeks og kaker som de andrer gumler på).

Cavalier har en kjeks også, som jeg fant på helsekosten.
Cinnamon Crisps, spiced almond biscuits...søtet med maltitol, men det er jo hvetemel i den da...
Smakte en liten bit nå...Kjempegod...dessverre...
Masse karber:
67,5 g hvorav polyols 23,9, sugar 3,0..... i 100 gram

Hvetemel
Maltitol 41%
Veg fett
Mandelbiter 9%
Eggeplomme
Helmelk
Soyamel
Hevelsesmiddel:
natron
Krydder...Cinnamon

Ikke helt bra alternativ i grunn...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 20:40   #19
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Aller først: Jeg er ikke ute etter å ta noen altså – men jeg er ivrig ”etikett-leser” i butikken, og skjønner ikke dette her helt…..

Altså:

Opprinnelig lagt inn av Nille

Baconsvor uten kryddertilsetning er bedre enn bacongull (posten med bacongull jeg fant i butikken inneholdt krydder med SUKKER ) Men hvis du ikke spiser alt på en gang går det vel greitt.... (jeg klarer IKKE å begrense meg !!)




Dette er det jeg har funnet ut i butikken også – og da lurer jeg på…… Hvorfor skriver du da dette et annet sted, Nille?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du kan spise begge Maarud typene av baconsvor:

Bacongull/Baconsvor
Maarud Bacongull lages av ekte grisesvor. Fra å være et biprodukt i slakteriindustrien er det blitt en ettertraktet råvare for et orginalt produkt. Vi importerer Bacongull-råstoff fra Danmark i pelletsform, og friterer dette i olje. Resultatet blir det samme som når vi steker ribbe eller skinkesteik; svoren popper opp og blir lekker og sprø. Gammeldags Baconsvor har beholdt noe mer av fettet under svoren. Vi importerer Gammeldags Baconsvor ferdig pakket fra Danmark.



Har det skjedd endringer med produktene - eller er ikke Atkins og du helt enig om hva dere mener. Eller......er det jeg som ikke skjønner noe her..... Fryktelig redd det er det siste, men da vil jeg jo gjerne bli forklart det da....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 21:40   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Har det skjedd endringer med produktene - eller er ikke Atkins og du helt enig om hva dere mener. Eller......er det jeg som ikke skjønner noe her..... Fryktelig redd det er det siste, men da vil jeg jo gjerne bli forklart det da....

Vet ikke jeg Fedonisten, det finnes flere typer baconsvor/gull/crisp i butikken......Alle leverandørene har sitt eget. Såvidt jeg husker var Maarud ikke krydret med sukker i sist jeg så på pakken. Men jeg kan ta feil altså !! Den siste quoten er klippet inn av meg men skrevet av Maarud - det var tekst til bildene jeg limte inn i samme posten !

Atkins jeg jeg er helt enige vi - og jeg mener fremdeles det samme. Jeg sier jo at begge kan spises !! Presiserer bare at man bør begrense seg. Ikke bare på grunn av krydder, men av saltmengden !! Baconcrisp/gull/svor som er laget av svor ER lovlig. Også MED krydder. Men med det som er krydret bør en være litt forsiktig med mengden også siden det hos noen er sukker i krydderet. Mye av det baoncrisp som selges har ikke vært i nærheten av griser i det hele tatt, men er laget av poteter og mais etc. Noen ganger står det ikke på posen engang.

Jeg fant iallefall ut at de to fra Maarud så ut til å være de beste !

.....ble du enda mer forvirra nå ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 22:35   #21
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

.....ble du enda mer forvirra nå ???

Eh....kanskje..... .....for det er i hvert fall sukker i den som er i den svarte posen......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 23:03   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Eh....kanskje..... .....for det er i hvert fall sukker i den som er i den svarte posen......

Oki, husker du hvor mye ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 00:21   #23
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

OOOps, jeg har visst spist KIMs jeg, og der er det sukker, men det står ikke hvor mye. Begge posene er svarte, så det er fort gjort å ta feil

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 09:17   #24
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Rå peanøtter kan man få kjøpt i fruktbutikken i Kirkeristen, nederst i Karl Johan. Så kan man riste dem selv slik at man har kontroll på temperaturen. Alle peanøtter som selges som menneskeføde er ristet, for rå peanøtter smaker ikke godt. - Ble kjempeskuffet når jeg fant ut det, etter endelig å ha funnet usalte peaøtter uten skall.

I Kirkeristen har de også mye andre gode rå nøtter, en pose blandede nøtter inneholder: paranøtter, macadamia, pekan, valnøtter, ristede usalte peanøtter, hasselnøtter - for de som tåler nøtter. Også er det jo utrolig mye bra mikro-næringstoffer i nøtter da, i tillegg til sundt fett og proteiner.

Jeg skal dyppe slike blanded nøtter i smeltet mørk sjokolade og ha som juleknask!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-11-04, 15:07   #25
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Oki, husker du hvor mye ??

Nei.... og nå har jeg akkurat vært i butikken og sjekket (hva gjør man vel ikke.... ) og det står ikke spesifisert mengde. Men står som egen ingrediens (både sukker og glukose) og ikke i parentesen der oppramsingen av hvilke krydder som er brukt står. Var det forståelig forklart? (vært på fest i en hel haug med journaler i dag skjønner'u SCHNUPPA )

MEN

Jeg fant en annen pose - som er fra KIMs og er i gull-foliepose som det står FILLER's Select Quality BAKON KRISP på. Og i DEN er det ikke sukker! Hvis da ikke E 307 og E 472c er koder for no sukker-greier da. Den posen jeg snakker om nå - er jo faktisk den jeg syns er aller godest, best, deiligst også (innholdet altså) så det var jo fint!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no