Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-12, 14:45   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

http://www.kvinneguiden.no/artikler/...avkarbo/105868

Nei, nå måtte jeg le høyt.

Nå er ikke akkurat Kvinneguiden kjent for sine gode journalister, men dette var faktisk et nytt lavmål selv for dem

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 14:50   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Setninger som begynner med "Ny forskning viser at ..." uten noen som helst referanse til hva slags forskning dette er snakk om er alltid like troverdig.

Skulle ikke forundre meg om en del av denne forskningen har blitt gjort over en 4 ukers periode rett etter skifte fra høykarbo til LCHF, basert på dette utsagnet:

Sitat:

- Den største faren er at det er provoserende og påvirker hjernen på en negativ måte. I tillegg blir folk deprimert, sliten, trøtt og svak i tankegangen, sier Erlanson-Albertsson.

Hvem har vel ikke opplevd dette når sukkerabstinensene raser som verst i kroppen.

Men at man kan få "sykdommen" fettavhengighet stemmer jo forsåvidt. Kutter man på karbohydratene må man jo nødvendigvis få i seg mere fett


Sist redigert av Cyan : 16-02-12 kl 14:57.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 15:03   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Det er jo noe i dette egentlig da, av og til er jeg litt svak i tankegangen må jeg innrømme. Så hvis flere grønnsaker gjør meg sterk i tankegangen, så skal jeg absolutt spise mer av det!
.............
svake menneske

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 15:11   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Etter litt googling fant jeg kilden

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 15:31   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Kostoktorn.se mente hun kom med dårlig dokumenterte påstander i artikkelen

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 15:40   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Jeg har skumlest artikkelen og er enig med kostdoktoren Jeg har ikke lest den så nøye da, men jeg la bl.a. merke til at den ene studien som gikk ut på hvor lenge man klarte å sykle på en ergometersykkel var gjort over 3 dager.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 16:41   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Jeg kan som alle andre ta til meg og gi fra meg informasjon ganske selektivt. Men synes det er litt skremmende hvordan en del ting blir fremstilt som uomtvistelige fakta. Og nesten banket gjennom på grunn av egen tittel og få eller dårlige argumenter.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 16:55   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Tror jammen jeg lever lavkarbo helt feil, jeg.
Når jeg leser dette:

  • LCHF står for "lavt karbohydrat, høyt fett" og er en diett som er lav på karbohydrater og høy på fett. Ifølge dietten skal du erstatte det meste av inntaket av pasta, ris og poteter med fett.
  • Fettet bør helst være naturlig mettet, som smør, fløte, fet fisk eller kjøtt.
så lurer jeg på hva jeg lever som har byttet pasta, ris og poteter med mer GRØNNSAKER, og jeg må iallefall slutte og spise frø og nøtter eller bruke kokosolje....fettet skal jo være naturlig mettet

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 17:00   #9
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

De har jo rett i at man skal passe seg for det unaturlig mettede fettet, som margarin og transfett og ...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 17:08   #10
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Som det ble sagt så treffende i artikkelen; jeg blir så sliten av å lese dette...

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 17:45   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Som det ble sagt så treffende i artikkelen; jeg blir så sliten av å lese dette...

Du er nok litt svak i tankegangen du også

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 18:09   #12
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Huff, nei jeg skjønte ikke den artikkelen jeg... Må vel ha blitt for svak i tankegangen av denne kosten...

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:05   #13
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Dette skal vi angivelig få:

Disse sykdommene kan du få LCHF
Tykktarmskreft.
Brystkreft.
Økt inflammatorisk reaksjon som kan føre til psoriasis, revmatoid artritt (RA) og astma.
Depresjon.
Åreforkalkning (aterosklerose).
Aldersdemens.
Dårligere hukommelse.
Verre humør.
Fettavhengighet.


Gruer meg til å få et verre humør

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:28   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Merkelig at jeg fikk astma, psoriasis, depresjon, verre humør og dårligere hukommelse allerde da jeg spiste helt etter oppskriften, altså slik staten anbefaler, ifølge ernæringsfysiolog og diabetessykepleier.
Kanskje kroppen min visste at jeg senere skulle spise LCHF

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:34   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Dette skal vi angivelig få:

Disse sykdommene kan du få LCHF
Tykktarmskreft.
Brystkreft.
Økt inflammatorisk reaksjon som kan føre til psoriasis, revmatoid artritt (RA) og astma.
Depresjon.
Åreforkalkning (aterosklerose).
Aldersdemens.
Dårligere hukommelse.
Verre humør.
Fettavhengighet.

Gruer meg til å få et verre humør

Du glemte søvnighet!!!
Jeg ser frem til den dagen det blir en bivirkning av LCHF-kostholdet mitt....jeg er så våken hele tiden at det er en gru...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 20:06   #16
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

http://www.kvinneguiden.no/artikler/...avkarbo/105868

Nei, nå måtte jeg le høyt.

Nå er ikke akkurat Kvinneguiden kjent for sine gode journalister, men dette var faktisk et nytt lavmål selv for dem



LOL!!

Skulle akkurat til å lage ein tråd om denne artikkelen..... Blir so oppgitt!!! Er ikkje rart folk blir forvirra!!! Huff.....

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 22:46   #17
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Opprinnelig lagt inn av bestemamma, her.

du glemte søvnighet!!!
Jeg ser frem til den dagen det blir en bivirkning av lchf-kostholdet mitt....jeg er så våken hele tiden at det er en gru...

:d :d

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 00:05   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Jeg lurer på om det menes at det er provoserende sånn i seg selv å spise lavkarbo? For det er vel egentlig en av få fullt beviselige poeng i denne "artikkelen". Det er bare å gå i dagpressens arkiv fra ca oktober og fram til nå, så levner det liten tvil om at det provoserer sterkt å spise sunn og naturlig mat.

Så man får tykktarmskreft fordi fettet setter seg fast i tarmene, altså! Jøss, hva jeg lærer i dag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 00:36   #19
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Du er nok litt svak i tankegangen du også

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 00:50   #20
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel som vekker mer latter enn ettertanke

Har følt meg så svak i tankene i det siste

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til ettertanke StegforSteg Generell diskusjon 7 12-05-10 02:02
Uff så trist (til ettertanke) Melania Generell diskusjon 4 13-03-06 14:30
Til ettertanke Summer Livets lyse side 2 03-09-04 22:05
Til dyp ettertanke... HP Livets lyse side 4 24-05-04 13:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no