Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Vekttap på SB

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-07, 09:50   #1
Arildo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2
Arildo er på en erverdig vei

Vekttap på SB

Hei.

Jeg har nå vært her og snoket uten og ha registrert meg. Det har tydeligvis forandret seg nå
Det jeg har erfart er at mange her har gått ned forholdsvis lite i forhold til det jeg har erfart.
Litt etter jul begynte jeg på fase 1. Gikk ned 9 kilo da. Etter fase 1 og en uke på fase 2, måtte jeg avbryte det hele. Gikk så på min gamle og usunne diett.
Gikk opp to kilo på 1,5 mnd igjen.
Gikk så en uke fase 1 like før påske, og gikk ned 4,5 kg. Nå har jeg påskeferie.
Etter påske skal jeg påny gå fase 1 en uke kanskje, før jeg går over til fase 2.
Må si jeg er kjempefornøyd med dietten bortsett fra at den er litt vel spesifisert og ensformig. Kan godt leve med det når vekttapet går såpass fort. Dama sier hun ser stor forskjell siden jul, og jeg ser det også på klærne, så kan ikke annet enn anbefale denne dietten til andre!

Arildo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 10:43   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Vekttap på SB

Hva spiser man på den?

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 10:49   #3
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vekttap på SB

Tankevekkende…..

Opprinnelig lagt inn av Arildo, her.

Det jeg har erfart er at mange her har gått ned forholdsvis lite i forhold til det jeg har erfart.


Man er vel forskjellige for å si noe lite intelligent.

Opprinnelig lagt inn av Arildo, her.

Må si jeg er kjempefornøyd med dietten bortsett fra at den er litt vel spesifisert og ensformig.


Hæ? Hvis ”lovlig mat” er slik det er lagt inn av Mofe virker den jo veldig flersidig.



Dette er uhyre interessant. Slik matvaremulighetene er vist av Mofe for fase 1 og fase 2 (nedgangsfasen) er jo dette nærmest det motsatte av lavkarbo. Bare se på maten.

SB legger vekt på magre matvarer i motsetning til visse andre.

Med din suksess med denne dietten, så styrker det bare min påstand om at innen kosthold er ingen ting korrekt eller nærmest ingenting feil. Det kommer an på hva ens egen kropp reagerer på og eller tåler. Når skal vi lære å akseptere det?

For noen vil

· lavkarbo / nullkarbo være det eneste som virker
· normalkarbo / høykarbo fungere uten problemer
· a la SB fungere veldig fint – kanskje det eneste for noen
· det ikke spille noen rolle hva de spiser
· det meste være vanskelig uansett
· det å være vegetarianer fungere godt / best

Noen har suksess med
· Atkins mens andre sliter
· Ketolyse mens andre sliter
· SB mens lavkarboavhengige ville bli feite av den
· Egenkomponerte blandingsfilosofier
· Etc etc

Derfor blir enhver kostholdsdebatt fullstendig meningsløs så lenge hver side framhever sitt syn som det eneste rette. Mennesker er ikke roboter, og selv om vi er smidde over samme lest, fungerer vi ikke likt uansett hva alle teorier og påstander kommer med.

Skrekk og gru. Det er ikke lett............

  Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 23:55   #4
Arildo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2
Arildo er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på SB

Det jeg ville fram til, var at jeg var kjempeglad for å ha funnet en diett som passet for meg. Var absolutt ikke meningen å rakke ned på at andre har gått mindre ned i vekt enn meg.

Hvis "Slaskalainen" kun har sett på hva lovlig mat er, vil jeg anbefale og lese boken. Der står diettplaner dag for dag. Det er ikke så lett å finne alle matvarene her iallefall. Jeg har gått på dietten etter svigerforeldrene mine, og de fant det heller ikke lett og følge planen.

Det med og dra intelligens inn i en slik sammenheng, får stå for "Slaskalainens" egen regning. Synes ikke det virker særlig positivt hverken for forumet eller dens brukere.

Til "Nillomien" vil jeg bare anbefale å lese boken. Det er ikke sikkert dietten passer for deg, men kan være verdt ett forsøk iallfall.

Arildo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 00:12   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Vekttap på SB

Opprinnelig lagt inn av Arildo, her.

Det jeg ville fram til, var at jeg var kjempeglad for å ha funnet en diett som passet for meg. Var absolutt ikke meningen å rakke ned på at andre har gått mindre ned i vekt enn meg.

Hvis "Slaskalainen" kun har sett på hva lovlig mat er, vil jeg anbefale og lese boken. Der står diettplaner dag for dag. Det er ikke så lett å finne alle matvarene her iallefall. Jeg har gått på dietten etter svigerforeldrene mine, og de fant det heller ikke lett og følge planen.

Det med og dra intelligens inn i en slik sammenheng, får stå for "Slaskalainens" egen regning. Synes ikke det virker særlig positivt hverken for forumet eller dens brukere.

Til "Nillomien" vil jeg bare anbefale å lese boken. Det er ikke sikkert dietten passer for deg, men kan være verdt ett forsøk iallfall.

Altså, her hopper jeg inn å forsvarer Slaskalainen...han sier

Sitat:

Man er vel forskjellige for å si noe lite intelligent.

Altså, han sier at det han selv sier her ("man er vel forskjellig") er "lite intelligent"....
Var ikke myntet på deg! (Slik jeg forstod det)

Føler det er mange som er så "på høgget", snare til å mistolke innlegg...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 16:41   #6
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vekttap på SB

Arildo,

Borealis sin tolkning er helt korrekt.

Mitt innlegg er mer et forsvar av SB enn noe annet, ut fra det jeg så på liste over godkjente matvarer - dette i kontrast til en del andre dietter / filosofier. Detaljer videre vet jeg ikke noe om - men matlista som nevnt + din suksess er jo noe av poenget i min siste setning nedenfor.......

Kanskje flere veier fører til Rom - som det nesten heter................

Lykke til videre!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat som fremmer/hemmer stoffskifte og vekttap for Type O Nille Type O 15 29-11-09 12:36
Ketose og vekttap Katrine Atkins kosthold 7 23-09-07 12:03
Protein og fett alene fører til raskt vekttap Trolljenta Nyheter / media 1 11-12-06 23:04
Kan "funlight gele" hindre vekttap? nita58 Ketolysekuren 11 01-10-06 14:01
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no