Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Hva leser du nå?

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 23:02   #76
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva leser du nå

A tale of two cities av Dickens. Stort sett interessant og spennende, noen ganger litt mange ord på en gang (da leser jeg litt fortere).

Og så har jeg halve "Flykting..." av Sandemose liggende på lur

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen!
Gammel 03-09-11, 23:04   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

A tale of two cities av Dickens. Stort sett interessant og spennende, noen ganger litt mange ord på en gang (da leser jeg litt fortere).

Og så har jeg halve "Flykting..." av Sandemose liggende på lur

Jeg tenker at dersom jeg skal begynne på den igjen, så skal jeg lese Vi pynter oss med horn først. Den likte jeg også best, tror jeg!

Jeg går ellers tydeligvis tilbake i "barndommen", både med Irving, som forsåvidt mest er lett underholdning, men nå har jeg kasta meg over reserveringa på Deichmanske og snart renner det inn av Bukowski!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-09-11, 15:14   #78
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå

Akkurat nå holder jeg bare på med pensumbøker :P men den forrige boken jeg leste var Barnevakten av Kathryn Stocket, og den var kjempegod! Kan virkelig anbefales. Handlingen er satt til 1960- tallet i USA da skillet mellom svart og hvit var veldig stort. Boken beskriver farene ved å krysse usynlige grenser og å sette spørsmålstegn ved samtidens skikker og tanker...Kjempespennende!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-09-11, 12:29   #79
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Er akkurat ferdig med "Jeg kan se i mørket" av Karin Fossum. Den var skrevet på en så fascinerende måte at jeg måtte lese hele greia i ett Anbefales!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 12-09-11, 20:20   #80
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Hva leser du nå

Har akkurat startet på Stolthet og fordom av Jane Austen, virker å være en god bok

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 12-09-11, 20:22   #81
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hva leser du nå

Jeg skal begynne på Toner fra et piano av Nicholas Sparks i kveld.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-09-11, 20:26   #82
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Hva leser du nå

Jeg leser Harry Potter, er sånn midtveis i nr 3 Før det leste jeg alle Camilla Löckberg bøkene. Lest litt Varg Veum.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-09-11, 20:51   #83
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå

Holder på med "Chimera" av Gert Nygårdshaug....så langt VELDIG BRA!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-09-11, 23:42   #84
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Hva leser du nå

Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene.
Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som
frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn..

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo
Gammel 13-09-11, 00:11   #85
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-09-11, 00:15   #86
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 33
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: Hva leser du nå

Jeppe på Bjerget og den Stundesløse av Ludvid Holberg akkurat nå.. Litteraturhistore For The Win... JIPPII ;D
Edit: Jeg elsker foresten lydbøker akkurat nå, for skulle jeg sittet meg alle verkene til Ibsen dette halvåret hadde jeg gått på veggen!

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF
Gammel 13-09-11, 10:18   #87
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman! Samtidig er jeg begynt på "The Art of Choosing" av Sheena Iyengar, ettersom den er pensum i det ene faget mitt. Jeg får faktisk litt søtsug av den, fordi det er bilde av jellybeans på coveret

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-09-11, 11:58   #88
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman!

Jeg ble bare irritert fordi hovedpersonen stadig gjør de samme feilene som faren gjorde jeg! Særlig i kompani Orheim-boka. Men det er kanskje det som er poenget, man gjentar andres feil?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-09-11, 14:14   #89
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales

Begynte på den i går kveld og klarte nesten ikke slutte for natta
Lese mer i dag!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 13-09-11, 14:16   #90
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle, her.

Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene.
Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som
frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn..

Såååååå enig med Jussi bøkene.....men Fred Vargas - det var noe trøtte greier gitt......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 13-09-11, 14:21   #91
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå

Gir bort ei bok til .....
(men du må bet. portoen)

Denne var i grunnen ganske bra - men du må tåle litt ekle beskrivelser altså.....:

"Det sorte hjertet" av John Connolly
Omtale fra forlaget:

Knust av drapet på sin kone og datter og pint av skyld, er tidligere New York drapsetterforsker Charlie "Bird" Parker en mann oppslukt av vold, sinne og hevnlyst. Når Birds tidligere partner ber ham om å spore opp en forsvunnet jente, tar det ham ned i en avgrunn av organisert kriminalitet, tortur, død og et skjebnesvangert møte med Streiferen, en av de mest grusomme seriemorderne verden har sett.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 13-09-11, 14:30   #92
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ble bare irritert fordi hovedpersonen stadig gjør de samme feilene som faren gjorde jeg! Særlig i kompani Orheim-boka. Men det er kanskje det som er poenget, man gjentar andres feil?

Mm, jeg tror det er litt av poenget. Men han lærer også. Han reflekterer over sin egen oppvekst kontra datterens, og det at han kjøper Tamagotchi til henne fordi han ikke fikk det "alle andre" fikk da han var liten vitner jo om at han ikke ønsker å være som sine foreldre. Nå har jeg dessverre ikke lest Kompani Orheim, fordi jeg glemte at den eksisterer () før jeg begynte på Charlotte Isabel Hansen..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-09-11, 22:58   #93
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå

"Chimera" er spennende altså.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-09-11, 02:00   #94
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Aschehougs bakgårdssalg nå på nett: http://www.aschehoug.no/billigkroken!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 11:12   #95
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Jeg begynner å bli litt lei Knausgårds liv nå, og har enda ikke kommet meg gjennom bok nummer 3 selv om jeg normalt er en lesehest av dimensjoner Jeg tror jeg trenger et avbrekk med noe annet etter 3'ern før jeg fortsetter med Min Kamp 4.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 19-09-11, 21:31   #96
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå

Noen som har lest Gert Nygårdshaug - Chimera ???
Jeg forstod ikke helt slutten...noen som har lest og vil forklare ???

Hvis noen vil overta denne - hyl ut.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-09-11, 16:06   #97
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 25-09-11, 17:32   #98
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene

Ja, dette er drivende bra krim!! Har lest alle Harry Hole bøkene, anbefales!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-09-11, 20:34   #99
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå

Har nettopp lest ut "En lykkelig mann" av Arto Paasilinna (eller hvordan det nå enn skrives)....kjempeherlig bok!

Har begynt på Jeffrey Deaver - Tungetale nå.....håper den blir bra!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-10-11, 20:05   #100
zorka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 1
zorka er på en erverdig vei

Sv: Hva leser du nå

Jeg leser "Kabbalas hemmeligheter; din håndbok til et bedre liv" av Mikael Laitman. Veldig spennende for meg

zorka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no