Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-11, 21:07   #1
Julla123
Nytt Medlem
 
Julla123 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 4
Julla123 er på en erverdig vei

Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Hei!

Har hatt diagnosen Pcos i snart 3 år nå, og har en del overvekt som eg ikke klarer å bli kvitt. Bruker Metformin 850 mg x 2. Har også nylig fått påvist Lavt stoffskifte, så bruker Levaxin 50 mg x 1.

Tenker nå å prøve ut lavkarbo for å bli kvitt en del overflødig vekt!

Er det noen der ute som har erfaring med begge diagnoser og lavkarbo?

Julla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- Torkil P. Andersen Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 15:36   #2
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Velkommen hit!

Har i hvert fall erfaring med PCOS. Selv hadde jeg ikke mye å gå ned, men ville bli kvitt symptomer og ønsket å bli gravid, så har spist lavkarbo en stund nå.

Her er en egen del av forumet, dedikert til PCOS. Vi har skravletråd og alt mulig

Lykke til!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:11   #3
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Hei på deg.

Jeg er i alle fall et godt eksempel på at lavkarbo fungerer for de med PCOS. Jeg har ikke eggløsning (og derav ikke mensen) uten lavkarbo. To ganger har jeg startet på lavkarbo. begge gangene fikk jeg mensen etter henholdsvis to og en uke, og deretter jevn syklus. Første gangen ble jeg gravid etter tre mnd, så sluttet jeg med lavkarbo siden jeg leste et eller annet sted at det ikke er noe for gravide. (BUllshit så klart.) Andre gangen tok det fem mnd før jeg ble gravid.

Og ja, jeg har jo gått ned en del kilo da. Samt kvitt symptomer som cyster og kviser...

Jeg har ikke sluttet på lavkarbo etter atjeg begynte før siste graviditet.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 10:31   #4
Julla123
Nytt Medlem
 
Julla123 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 4
Julla123 er på en erverdig vei

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Åå, det høres bra ut!! ) jeg har startet nå og går veldig fint foreløpig ihvertfall!! Jeg håper dette kan funke for meg også! Har og et ønske om å bli gravid! Har nylig tatt en hormonkur så blir spennende å se om denne har noe effekt!! )

Men ifht lavkarbo og graviditet, hvor mange karbo ligger du på da daglig? )

Takker for svar, og det forumet skal jeg sjekke ut )

__________________


Julla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- Torkil P. Andersen Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 11:06   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Spennende med kur, lykke til!

Jeg har ikke blitt gravid, men det anbefales å langsomt gå opp til 70 (tror jeg det var), evt spise Fedon Lindberg-stil ;-)

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 12:41   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Har pcos og lavt stoffskifte, og går på same dose metformin som du. I tillegg tek eg l-thyroxin, hugsar ikkje dosa i hovudet. Lavkarbo er det einaste som funkar for min del. Med ein gong eg et vanleg brød og anna "vanleg" høgkarbomat så niheld kroppen på vatnet og går opp i staden for ned, sjølv med trening. Har gått ned rundt 15kg med lavkarbo, men pga diverse styr siste halvåret som har forårsaka ein del stress og feil mat har eg gått opp ein del. Kjedeleg, men noko eg berre må handtere, og det er ingen tvil om at dette er måten å gjere det på, matmessig.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 02:12   #7
Julla123
Nytt Medlem
 
Julla123 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 4
Julla123 er på en erverdig vei

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Off! Er kjedelig når andre ting påvirker.. Håper det ordner seg ihvertfall!

__________________


Julla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- Torkil P. Andersen Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 08:45   #8
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Hei
Jeg har dia-2 og hypoterose (lavtstoffskifte)
Har sluttet helt med medisiner for diabetesen.
Og redusert mengden levaxin, jeg bruker også liotyronin for stoffskifte

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 01:47   #9
Julla123
Nytt Medlem
 
Julla123 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 4
Julla123 er på en erverdig vei

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Nå vet jeg ikke om du prøver å gå ned i vekt også, men hvis du gjør, har du gått ned noe som følge av kuren? =)

__________________


Julla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- Torkil P. Andersen Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:55   #10
Sjo88
Nytt Medlem
 
Sjo88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 35
Innlegg: 1
Sjo88 er på en erverdig vei

Sv: Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo?

Kjempe interessant tråd, mye nyttig for meg å lese her, tusen takk.

Sjo88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
hypothyreose, lavkarbo, pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo = lavt stoffskifte = hjerteinfarkt?! arvid gerhard Lavkarbo generelt 5 01-05-12 22:28
Lavt stoffskifte girlish Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 9 11-02-11 23:04
PCOS og ikke spesielt overvektig trivsel2009 Stoffskifte / hormonproblemer 14 31-07-10 12:03
Lavt stoffskifte i VG Elizabethcita Stoffskifte / hormonproblemer 0 01-10-09 11:56
Lavt stoffskifte? Marita Stoffskifte / hormonproblemer 68 19-04-09 00:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no