Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

Gratinerte jalapenos (snacks)

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-06, 00:15   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Gratinerte jalapenos (snacks)

Fant denne på et amerikansk lavkarboforum:

Purchase 8 fresh Jalepeno Peppers.
8 oz creme cheese (only going to use approx. 4 oz)
Bacon Bits
Shredded Cheese

Cut the Jalepenos in half long ways. You are going to hollow each 1/2 out and remove all the seeds and stems.
Spread creme cheese in the middle of the peppers
Dump Bacon Bits on top of the Creme Cheese
Pour shredded Cheddar cheese over the top of that
Bake at 350 for 12-15 minutes or until cheese melts


På norsk blir det vel omtrent slik:

8 ferske jalapenos eller chilier
Oz har jeg ikke greie på, men 1/2 - 1 beger Philadelphia?
Stekte baconbiter
Revet ost (eller skivet)

Kutt jalapenoene i to på langs og skrap ut alt innhold. Fyll dem med kremost og baconbiter og strø masse revet ost på toppen. Gratiner dem på 225 (?) grader i 12-15 minutter.



Jeg smakte noe lignende på Burger King i Sverige for noen år siden, de var gratinerte i en melblanding da (Jalapeno poppers) men dette må jo være RÅGODT!!?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 10-10-06 kl 14:41.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 00:23   #2
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Hørtes godt ut ja!

Tror jalapenos er en litt mild chili, jeg hadde ikke turt å gjøre dette med vanlige, røde chili nei....

Innvandrerbutikker har ofte mange forskjellige slags chili, sikkert noen mildere også.. Hm, kanskje jeg må sjekke ut min lokale i morgen?

Takk for oppskriften!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 00:25   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Jeg syns jalapenos er sterkere enn chili, egentlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 00:31   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg syns jalapenos er sterkere enn chili, egentlig.

Javel? Ja det kan hende det altså.. Har bare smakt sånne sylta på glass jeg, eller i "poppers" som du beskriver, og synes ikke det har vært så sterkt? Har innbilt meg at chili er mye sterkere, men har aldri tatt en jafs, bare brukt det i tynne tynne ringer eller småbiter i forskjellige retter.. Men jeg HAR slikket meg på fingrene i vanvare etter å ha skåret opp chili, og det var STERKT det!!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 10:03   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Hehe det er vel individuelt. Jeg har spist både fersk og syltet jalapenos, og begge deler er veldig sterkt (men jeg liker det altså, er avhengig av å ha det feks. på nachos - masse av det!!), og jeg syns altså chili er mye svakere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 18:50   #6
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Opprinnelig lagt inn av Iset




Jeg smakte noe lignende på Burger King i Sverige for noen år siden, de var gratinerte da (Jalapeno poppers) men dette må jo være RÅGODT!!?

Chili cheese!!!! mmm.. det beste jag vet!!!små friterte "ting" fyllde med cheddar ost og hakket jalapenos!(må ikke jemføres med de på fridays )

Skjønner ikke hvorfor ikke burger king i norge har disse!!

Å dette er den ende ting jag MÅ ha,viss jag drar till sverige!
Kommer en chili cheese i min vei,så glemmer jag ketolysedieten på en blunk!! (aaaså,jag overdriver ikke)

Gud hjelpe mig,så goda de er!!!! (ska prøve å overtale kjæresten min,att vi ska dra till töcksfors imorgen..he he)

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 18:51   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Jeg er så misunnelig på deg som bor i Oslo..
Tenk å ha tilgang til både Fridays OG Sverige i nær avstand, for ikke å snakke om t-bane, trikk og den deilige byen Oslo.

JEG VIL FLYTTE TIL OSLO!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 19:18   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg er så misunnelig på deg som bor i Oslo..
Tenk å ha tilgang til både Fridays OG Sverige i nær avstand, for ikke å snakke om t-bane, trikk og den deilige byen Oslo.

JEG VIL FLYTTE TIL OSLO!!!

Ja,du får øvertala mannen din då

Oslo er underbart!! Flyttet hit 1998, men i år 2000 flyttet jag hjem till sverige igen( pga en gutt).. men jag savnet Oslo så mye att jag flyttede tjapt tillbake.
(Kjæresten min har vart daglig leder på fridays han )
Her finns allt!!!
Det enda negativa er att det er så dyrt att bo her!!!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 21:07   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Hehe jeg har prøvd å overtale mannen i flere år, for jeg har flere venner i Oslo og elsker byen. Men han nekter, han liker ikke Oslo. Jaja, jeg reiser iallefall dit om sommeren, har ei skjønn venninne jeg bor hos, så da får jeg iallefall nyte byen en gang i året hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 21:28   #10
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe jeg har prøvd å overtale mannen i flere år, for jeg har flere venner i Oslo og elsker byen. Men han nekter, han liker ikke Oslo. Jaja, jeg reiser iallefall dit om sommeren, har ei skjønn venninne jeg bor hos, så da får jeg iallefall nyte byen en gang i året hehe.

hvor ligger sandnes då? Er det litet?

Jag tror att de som bor her elsker det,men det tar litt tid.
Kjæresten min slet veldigt mye når han kom hit fra Bergen før 3 år sedan,men nå liker han å bo her (mest pga att jag er her )
Jag håper han har gett opp tanken om å flytte tillbake til Bergen,før jag har ikke noe planer å flytte dit

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-06, 08:42   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

hvor ligger sandnes då? Er det litet?

Jag tror att de som bor her elsker det,men det tar litt tid.
Kjæresten min slet veldigt mye når han kom hit fra Bergen før 3 år sedan,men nå liker han å bo her (mest pga att jag er her )
Jag håper han har gett opp tanken om å flytte tillbake til Bergen,før jag har ikke noe planer å flytte dit

'

Sandnes er faktisk Norges 8. største by og ligger ca 15-20 minutter med bil fra Stavanger (jeg er egentlig fra Stavanger, "ekta siddis").

Jeg tviler på at jeg får med meg mannen til Oslo samme hva, han er nesten mer sta enn meg.

Men vi har snakket om å flytte til Italia da. Men egentlig hadde vi planer om det til neste år, men så fikk vi jo barnehageplass nå, og jeg har fått jobb osv, så jeg har ikke så lyst å riva Camilla opp fra det hun elsker mest, venner og barnehage osv. Vi diskuterte det fordi verken jeg eller milla var bundet til noe her, men nå er vi jo det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 08:15   #12
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Og det var??

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 08:56   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Boter. Ikke gå inn på linkene, kan være virus og greier, pluss de tjener penger på det. De infiserer omtrent alle fora for tiden, virker det som.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 00:06   #14
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Lager selv en variant av denne som er alldeles ypperlig.

Om man kan faa tak i ferske jalapeno er det maksimalt bra, men roed chilli virker sikkert ogsaa ok. Men kanskje er smaa paprikaer like greit om man faar tak i det.

Og for dem som er redd for at jalapeno eller chilli blir for sterkt saa er hemmligheten aa fjerne alle froe og alt det hvite 'fruktkjoettet' inne i jalapenoene (eller chillien) uten froe er de begge langt mildere.

Men, over til den varianten jeg lager.

Ferske jalapeno, kutt paa langs og fjern alle froe og alt det hvite.

Fyll dem passe opp med philadelphia ost.

Rull en halv skive bacon rundt hver halve jalapeno.

Inn i ovnen paa 180 - 200 grader i 30 - 40 minutter, eller til baconen er saa sproe som du vil ha den. Kan god runde av etter 20 minutter om du liker baconen mindre sproe.

Dette er en alldeles herlig liten snacks rett, som er veldig enkel og som ogsaa slaar an blandt sukkerspisere

Bare ett lite tips til sist, bruk hansker under rensing av sterke pepperfrukter! Eller vask MEGET godt etterpaa og hold fingere unna oeynene (og det som vaerre er, hadde en uheldig toalettepisode etter en jalapeno seanse en gang, huttetu!!!!!)

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:23   #15
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Gratinerte jalapenos (snacks)

Mmmm, jeg fikk så sinnsykt lyst på jalapenopoppers i dag, og her ligger jo oppskriften bare og venter på meg *lykkelig*

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratinerte koteletter Iset Middag 4 11-02-10 19:44
Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks... Pianoman Lavkarbo generelt 13 15-01-06 14:08
Jalapenos linse Spørsmål og svar 2 20-11-05 15:44
Djevel-egg (snacks) Marianne Mellommåltider 0 31-12-04 11:09
Gratinerte laksefileter Iset Middag 4 08-05-04 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no