Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Scillas "pannekaker"

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-06, 02:38   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Scillas "pannekaker"

Her en dag var jeg så lei av omelett og ville lage noe litt annerledes. Uten mel/proteinpulver etc etc tenkte jeg det ville bli vanskelig å lage pannekaker, men neida. De ble bra, synes jeg! Og passer jo fint på induksjon

Tre egg
Salt
En dæsj fløte (mer enn du ville brukt til en omelett) så det blir en tynn røre

Ta godt med smør i panna, og hell litt røre i - det skal være et veldig tynt lag!
Stek til det stivner. Det er ikke nødvendig å snu den, men får du det til så gjør du det.

Fyllet jeg bruker er ost (som jeg legger på mens pannekaka er i panna slik at osten smelter), og gjerne røkt skinke, evt stekt sopp også. Rulles sammen og løftes forsiktig over på en tallerken. Ha gjerne noen kvister frisk oregano oppå... Og så synes jeg det er godt - og sunt - og pent - med litt spinat i røra! (Bare smelt litt frossen spinat i en kjele og ha det i røra).

Det blir ca tre pannekaker av røra, avhengig av eggstørrelse, panne osv. Noen ganger har jeg bare lagd to, men da blir den siste for tjukk, og smaker mer som omelett. Egentlig er det jo omelett - men jeg synes faktisk smaken blir annerledes når man steker den tynt, og den blir godt stekt

PS: Jeg spiser gjerne pannekaker til frokost/som kveldskos jeg... derfor legger jeg det under dette underforumet. For meg er ikke pannekaker bakst, ihvertfall ikke når det ikke er mel i!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 16:34   #2
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Scillas "pannekaker"

snadder! Jums!

Men det er egentlig slik jeg alltid lager omelett. Men god ide å hive på osten mens det ennå ligger i panna!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 16:46   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Scillas "pannekaker"

Opprinnelig lagt inn av dingpot

snadder! Jums!

Men det er egentlig slik jeg alltid lager omelett. Men god ide å hive på osten mens det ennå ligger i panna!

Sier du det? Ja, mange måter å lage omelett på

Når jeg lager omelett pleier jeg å ha oppi alt på en gang, og legge evt fyll oppi mens det er flytende. Og dekke hele greia med ost... Og så steker jeg den ikke til den blir brun under, men lar den bare stivne såvidt ("pannekakene" steker jeg til de blir brune under og stivnet oppå - kanskje med litt høyere steketemperatur).

Jeg synes det er digg å spise kald omelett forresten (den tykkere utgaven) - deler den i fire og så blir hver del som et "smørbrød". Bra matpakke!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 18:16   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Scillas "pannekaker"

Opprinnelig lagt inn av Scilla


Jeg synes det er digg å spise kald omelett forresten (den tykkere utgaven) - deler den i fire og så blir hver del som et "smørbrød". Bra matpakke!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no