Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

hei Iset...skorpia..eller noen andre;O)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-04, 17:24   #1
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

hei Iset...skorpia..eller noen andre;O)



Bare lurer jeg...nå er det på tredje dagen med lavkarbomat...og fikk typen til å kjøpe Ketostix istad.jeg tok en nå..og den viser den nest mørkeste.8 står det der....
Er dette riktig? og er jeg da i en ketogen fase?jeg følger også litt med på blodsukkeret mitt..bare for å teste da...
og Kalium...er det noe dere tar??jeg mener...det er jo igrunnen litt riski da.belastningen det er på kroppen etc..om man kanskje tar for store doser?

og tenkte jeg skulle kjøpe en proteinshake...har dere noen å anbefale??

PÅ forhånd tuuusen takk;O)

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 18:28   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Ja , du er i ketose .

Når det gjelder norske kosttilskudd så er det nesten umulig å ta for høye doser.
Jeg tar ikke kalium spesielt, men multivitamin, anti-ox, c-vitamin Krom - magnesium. Udos choise og proteinpulver selvsagt.

Når det gjelder proteinpulver så kommer det litt anpå hvordan du har tenkt å bruke pulveret(frokost, mellommåltid eller før og etter trening).

De fleste pulverene er basert på melke protein, så det kommer ann på om du tåler melk.Det er også påstått at aspertam( søtstoff i de fleste pulverene) er helseskadelig og svekker ketosen ( dette er ikke jeg overbevist om).

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 19:00   #3
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

okey....

så flott da...;O)Det er jo lov å prøve ut litt..jeg begynner på atkins om en og en halv uke..;O)
Takk for spesielt opplysende om vitaminer etc..jeg tar selv multivitaminer,ølgjær(er det godtatt mon tro)?(brukt i noen måneder),chrom,og en spesiell vitamintablett for hud ,hår og negler...med noe tang,kjerringrokkekstrakt og greier.!
angående dette med ketose(føler jeg er litt masete her om dagen..men jeg er så nysgjerrig på ALT da..hehe)..ifølge denne teststrimmelen...er det egentlig den lyseste fargen vi egentlig er i...altså..om vi spiser"normalt"med karbo?

Ja..var på helsekost istad..de hadde en proteinpulver "sak"med sjokolade og jordbærsmak..750 g tror jeg det var..men jeg husker ikke navnet.
tenkte bruke dette som erstatning for en til to måltider om dagen jeg da

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 19:55   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ayliah

så flott da...;O)Det er jo lov å prøve ut litt..jeg begynner på atkins om en og en halv uke..;O)

Du har jo begynt! Du kan være ferdig med introduksjonen om en og en halv uke...

Opprinnelig lagt inn av ayliah

ølgjær(er det godtatt mon tro)?

Har ikke lest noe om at det ikke er det... Du får se på pakken om det er karbohydrater i... Hvis det er det må du regne dem med i de 20g.

Opprinnelig lagt inn av ayliah

ifølge denne teststrimmelen...er det egentlig den lyseste fargen vi egentlig er i...altså..om vi spiser"normalt"med karbo?

Hvis du spiser "normalt" med karbo så får du ikke utslag i det hele tatt... Altså fargen på stixen før du bruker den...

Opprinnelig lagt inn av ayliah

Ja..var på helsekost istad..de hadde en proteinpulver "sak"med sjokolade og jordbærsmak..750 g tror jeg det var..men jeg husker ikke navnet.
tenkte bruke dette som erstatning for en til to måltider om dagen jeg da

Proteinshake er bra hvis du ikke har mulighet til å lage/få i deg annen mat. Og i forbindelse med trening. Men det er ikke bra å bruke det på introduksjonen...

Finnes mye annen lettvint mat som er lov... Kyllingvinger/lår/klubber, koteletter, ostepølse m/bacon hvis du ikke har andre muligheter, ost i alle vaianter osv... Ikke noe problem å få i seg nok mat på introduksjonen...

Men husk at du skal spise når du er/blir sulten, og legge fra deg gaffelen når magen er behagelig mett...

Du er igang! Hvorfor vente?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 19:56   #5
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg går på Eurodietten til Lindberg under kontroll av lege og han anbefaler definitivt kalium tilskudd. Faktisk så insisterer han på det. Jeg har tatt 750 mg to ganger om dagen. Dette er langt over vanlige doser.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 21:08   #6
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

ja..det er netopp

det jeg tenkte ang.kalium.Jeg doserer selv ut slike medikamenter i jobben min..men disse er faktisk nøye fulgt opp blant annet med tanke på riktig dose etc..og ikke minst med tanke på belastningen på nyrer.
Så jeg er litt usikker ennå..!Men uansett..det er vel bare greit å ta en tbl a 750 gram kanskje?
Dere andre her da på atkins?Tar dere noen tilskudd av kalium?

Tusen takk for svar

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 22:36   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Som jeg forstod legen så er det faktisk omtrent bare i ketose at en trenger store tilskudd av kalium. Men at dette er viktig. Nå har jeg ikke studert Atkins så veldig nøye men forstår det på legen min at han også annefalte tilskudd av kalium. Fikk også intrykket (kan ikke gå god for at jeg oppfattet riktig) at det kan være farlig å ikke ta kaliumtilskudd i ketose.

Legen har tatt gjentatte blodprøver av meg og følger nivåene,

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 22:57   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins sier ikke noe om at Kalium (Potassium) er spesiellt viktig...

Kosttilsuddene hans inneholder svært lite av det...

Jeg tar ikke tilskudd av det, men får rikelig gjennom kosten... Mye mer enn 750mg... (Jeg tar multitilskudd X1,7)

Har studert litt, og lagt ut en tråd om kalium her:
http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...read.php?t=176

Ser helst at kalium diskusjonen forsetter der... (få litt struktur her inne....)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 22:58   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av ayliah



og tenkte jeg skulle kjøpe en proteinshake...har dere noen å anbefale??

PÅ forhånd tuuusen takk;O)

Hvis du er interessert i proteinpulver bare for å få i deg næring,kan du kjøpe proteinpulver uten smak og blande med fløte og vann. Et helt lite måltid altså og helt uten søtstoff
Klem Skorpia

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-02-04, 10:03   #10
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

;o)


Tusen takk for opplysningen;O)Da tror jeg at jeg skal gjøre det..for det er bare at jeg skal ha litt næring ved siden av dette ja..og lurt å kjøpe nøytralt ja...blande i litt forskjellige smaker

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 14:26   #11
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Thumbs up

Man MÅ ta tilskudd av kalium + magnesium i ketose, pga økte tap. Hvis man gjør dette, og ikke er gravid eller har type 1 diabetes, så skal det ikke være noe farlig. Men NB - dette advarer også Atkins mot - ikke bruk proteinpulver som måltid alene! Dersom man spiser ensidig proteiner uten fett og grønnsaker, øker man sin risiko for å få blodpropp.
Hilsen ernæringsfysiolog.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 14:33   #12
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

tusen takk;O)

Men apropo,,,hva er slike anbefalinger??jeg har kjøpt inn kaliumtabletter a 750 mg ,.mener jeg det stod!!Det står ta en tablett om dagen.hva er anbefalt..altså når man går i ketose??Jeg har forløpig ikke tatt NOE!!(av kalium)
Og ps...hvilke matvarer er kaliumrike??Vet du det??Takknemlig for svar;-)

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 10:16   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

En tablett kalium (750) er nok i ketose, men de som bruker blodtrykktabletter eller vanndrivende medikamenter, bør ta dobbel dose. Grønnsaker og nøtter er kaliumrike, men det er jo grenser for hvor mye nøtter man kan spise i ketose. Kalium + dagsdose magnesium + drikke mye er de tre hovedrådene. Og mange har dårlig erfaring med å trene tungt i ketose (såsant man ikke er lenge i ketose og adapterer til en bedre fettforbrenning).

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 23:04   #14
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av MHM

En tablett kalium (750) er nok i ketose, men de som bruker blodtrykktabletter eller vanndrivende medikamenter, bør ta dobbel dose. Grønnsaker og nøtter er kaliumrike, men det er jo grenser for hvor mye nøtter man kan spise i ketose. Kalium + dagsdose magnesium + drikke mye er de tre hovedrådene. Og mange har dårlig erfaring med å trene tungt i ketose (såsant man ikke er lenge i ketose og adapterer til en bedre fettforbrenning).

Takker så mye for svar;O)Ja..nå ble jeg litt "glupere her" Jeg tok en tab a 750 mg igår..tenkte at dette fikk være nok;O)Spiser jo endel salat da..og drikker masse..+magnesiun tar jeg også;O)
Blodtrykket mitt ligger javnt rundt 102/68-75...så jeg regner det som helt greit!

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no