Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Erstatning for kålrabistappe?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-15, 18:42   #1
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Erstatning for kålrabistappe?

Nå er det snart tid for pinnekjøtt og kålrabistappe... Blir ikke den minst like god på blomkål eller sellerirot da?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 19:24   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Kålrabi inneholder bare 6,5g karbohydrat per 100g, så jeg har tenkt å spise litt kålrabistappe med smør i til pinnekjøttet.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 19:34   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Jeg syns halvt om halvt kålrot og sellerirot er godt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 15:18   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Kålrabistappe til pinnekjøttet spiser jeg uansett. Den er ikke så ille med tanke på karbohydrater. Sløyfer potetene, og spiser det jeg orker av pinnekjøtt og kålrabistabbe. Er det jul så er det jul!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 13:33   #5
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Skal lage Blomkålstuing som erstatning til Kålrotstuing.
Tror det skal være en oppskrift her inne et sted...må finne den selv.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 11:08   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Jeg bruker glutenmel I stedet for hvetemel I kålrabistappa. Innbiller meg at den blir litt mer lavkarbovennlig da....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 11:34   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Mel i kålrotstappa???

Kun kålrot, noen poteter, smør, fløte og krydder i den jeg lager. Og littegranne kraft fra pinnekjøttet i rett før servering

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 12:52   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Mel i kålrotstappa???

Kun kålrot, noen poteter, smør, fløte og krydder i den jeg lager. Og littegranne kraft fra pinnekjøttet i rett før servering

Jepp, kålrotstappa blir aller best når man lager en tjukk, hvit saus (smør, mel og h-melk) og blander ned i most kålrot og noen få poteter. På julaften så er det ikke aktuelt å lage den på noen annen måte for min del.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 12:57   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jepp, kålrotstappa blir aller best når man lager en tjukk, hvit saus (smør, mel og h-melk) og blander ned i most kålrot og noen få poteter. På julaften så er det ikke aktuelt å lage den på noen annen måte for min del.

ja sånn sausegreie ja.... Da skjønner jeg det Den typa kålrabistappe liker ikke jeg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 12:59   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

ja sånn sausegreie ja.... Da skjønner jeg det Den typa kålrabistappe liker ikke jeg

Ikke jeg heller, hvertfall ikke til julemat. Den kan gå til stekt flesk eller røkte pølser

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 13:40   #11
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Hver sin smak, ville bare forklare hvorfor man bruker mel, ikke diskutere hva man liker og ikke liker.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 13:59   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Mel i kålrotstappa???

JA

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 01:34   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hver sin smak, ville bare forklare hvorfor man bruker mel, ikke diskutere hva man liker og ikke liker.

Det var vel mer en vurdering av hvilkentyper omplassert til hva? Var min mening hvertfall. (Jeg har svigerfamilei fra Vestlandet og det er nærmest lynsjestemning om man spør om det er sånn stappe av hvit saus til pinnekjøttet )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:32   #14
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Godt jeg ikke skal feire jula med noen som lynsjer familiemedlemmer bare for å stille spørsmål.

Det er mange måter å lage kålrabistappe på. Jeg bruker ikke hvit saus metoden som beskrives her. Men jeg har alltid vært vant til at man koker kålrabi til den er mør (sammen med en gulrot eller to), siler av vann og moser. Deretter tilsettes smør og et par skjeer mel for konsistensens skyld og mosen spes med fløte til den er passe tykk. Litt kraft fra pinnekjøttet tilsettes også for at smaken skal bli helt perfekt. Smakes til med litt pepper og salt, så er den klar. Funker for meg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd om erstatning? Boja Lavkarbo generelt 0 21-09-09 19:35
Kålrabistappe Nola Induksjonen 2 09-01-09 22:32
Kålrabistappe Livsan Ketolysekuren 5 20-12-08 18:48
Ferdig frossen kålrabistappe Mya Spørsmål og svar 6 30-10-06 13:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no