Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 23:39   #101
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

P**e... Man blir ikke kastrert av å prøve. Derimot kan man risikere å få tøyd og gjort musklene noe mer smidige slik at man unngår sånne pinlige flatmarksskader...

Hva? Jeg? Pyse? Arrgh, nå bare MÅ jeg jo prøve selvkastrering. Men det rommet så bare skummelt ut, mørkt, masse puter, talglys....bare damer der var det også. Jeg er egentlig sjenert ser du....

  Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:40   #102
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Planken vil jeg jo tro at er ganske beslektet med klassisk yoga, begge deler er jo isometrisk betinget.
Nå driver jeg ikke med noe hodestående eller beina over nakken, forsåvidt, (men en full lotus får jeg da til), men de øvelsene jeg tar, det kjennes godt, og man lærer seg å ta i litt ekstra etterhvert som man blir sterkere og smidigere, og ikke minst får man stålkontroll på pusten!
Jeg er ikke noe treningsmenneske, overhodet ikke, men gotta love that yoga!

PS: Han som lærte meg yoga var over søtti år og gikk fint i både hodestående og alle mulige stillinger som så mer eller mindre naturstridige ut. Det er vel bare snakk om trening, som med det meste annet.

Hmm, ok, skal gi det en prøve.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:42   #103
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hva? Jeg? Pyse? Arrgh, nå bare MÅ jeg jo prøve selvkastrering. Men det rommet så bare skummelt ut, mørkt, masse puter, talglys....bare damer der var det også. Jeg er egentlig sjenert ser du....

Høh - den må du ut av landet med... Alt her tyder på at du stortrives sammen med en overvekt av damer... (Pun delvis intended)

Stearinlys er jo mest flatterende, forøvrig. Gjelder spesielt for oss som nærmer oss et par snes.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:48   #104
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høh - den må du ut av landet med... Alt her tyder på at du stortrives sammen med en overvekt av damer... (Pun delvis intended)

Ikke så rart det da, her er det jo bare hyggelige folk! Dessuten lærer jeg masse.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:23   #105
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Pilates inkludert 3 x 30 sek sideplanke på hver side og 4 x planke på albuene gjennomført.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:14   #106
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høh - den må du ut av landet med... Alt her tyder på at du stortrives sammen med en overvekt av damer... (Pun delvis intended)

Stearinlys er jo mest flatterende, forøvrig. Gjelder spesielt for oss som nærmer oss et par snes.

Jeg vrir på den til damer med overvekt. Passer bedre for meg det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:04   #107
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Planke 6 februar:

30 sek strake armer
2 min kontinuerlig med følgende: Strake armer plank jacks 30 sek, running man 30 sek, plank jacks 30 sek, running man 30 sek.
(Ja, jeg må pause litt innimellom.... er skuldre/armer som tar mest knekken, mage går greit, mulig noe må gjøres med teknik)
1 min twisiting plank
30 sek side planke på strak arm med crunch. (Tok bare ene siden for og ikke lene meg på senebetennelsen)

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:48   #108
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Planke 8 februar

1 min x 3 mage og sider, med beina på bosuball for å utfordre balanse, aktivt stempel. Dirra lett

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:43   #109
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Planke 9 februar:

30 sek x 2 twisting plank
30 sek x 2 strak planke med side step ( 2 til hver side)
30 sek x 2 Plank row

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:01   #110
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

I går: pilates gjennomført inkludert 3 x 30 sek sideplanke på hver side og 3 x 60 sek planke på albuene.

I dag: pilates gjennomført inkludert 3 x 30 sek sideplanke på hver side og 4 x 60 sek planke på albuene.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:47   #111
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

9.feb

Planke 3x60sek
Sideplanke 3x60sek
Rygghev 3x15 reps
Ete godteri: 2xsnickers (50 grams)

  Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 23:09   #112
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

10.feb:
3x60sek alle planker!


Så et hjertesukk om treningssenter og saltimer. Har jo alltid vært sterk motstander av saltimer, men når jeg først er på reise så kan jeg jo alltids forsøke.
Oh my oh my.
Jeg har vært med på tidenes aller dårligste saltreningsøkt på Spenst.
Det var en time som de kalte for Basis Mage/Ryggtrening. Trodde oppriktig det var meningen man skulle trene mage og rygg jeg?
Et makkverk av en time med en instruktør som var mer interessert i å snakke i den ultrakule mikrofonen, skru på musikken enn å faktisk gi tid til å gjøre øvelsene ordentlig. Omtrent samtlige berter (ja kun damer på den timen der) gjorde alle øvelsene feil, for fort, for tregt og uten å presse. Jeg anser meg selv som rimelig sterk i mage/rygg, men det der var bare tull. Skal man trene mage rygg så må det gis tid til å utføre øvelsene skikkelig, ikke i rykk og napp, bøy og tøy-la oss haste videre til neste øvelse bullshit.

I tillegg var en god del av øvelsene som å be om skader på ryggen. Ila den halve timen jeg var der så var det 2-TO!!!-øvelser for ryggen og kun den ene kan egentlig anbefales for de med ryggproblemer.

Nei fytti katta, og dette gidder folk betale penger for? Samtidig som de blir lurt til å tro de får trening???? Sjanseløst er min mening om denne saltimen.

Jeg var jo selvsagt ikke rausere enn at jeg sa ifra jeg da. Konstruktivt selvsagt, men at dette i bunn og grunn var et makkverk av en time som kanskje 10 av de som var der fikk nytte av. Resterende lå der nå og kavet mer opptatt av å sjekke speilet enn å faktisk gjøre øvelsene riktig.

Sorry Spenst, velg ut noen få øvelser og enkel musikk, gjør øvelsene skikkelig istedetfor. Da skal dere se at de stakkarane som betaler penger for å bli trent faktisk blir trent også!

Moralen er: Hold dere til få, men gode øvelser som gjøres ordentlig. Så som eksempelvis planke, sideplanke, sidehev opptrekk etc . Standard kjedelige øvelser som faktisk gir resultater og ikke bare genererer en masse varme til omgivelsene....

I neste uke skal jeg teste body pump.

  Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 00:38   #113
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

@Hypah: det er grunnen til at jeg sluttet på Bodypump, fordi alt var hastverk og jeg nekter å slenge vekter opp, ned, til høyre og venstre. Men ja, jeg ble støl, men mener fortsatt at styrke er noe som man trener rolig og kontrollert. Men morsomt som en forandring, ja.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:05   #114
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Kan ikke hende de så i speilet for og se om de gjorde øvelsene riktig da..? Siden ingen instruktør tok runden for og sjekke nettop dette. Som de absolutt burde gjøre!!!!! Man ser utrolig mange stygge ryggøvelser.. Verste er jo at mange av disse instruktørene faktisk er fysioterapeuter.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:12   #115
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Kan ikke hende de så i speilet for og se om de gjorde øvelsene riktig da..? Siden ingen instruktør tok runden for og sjekke nettop dette. Som de absolutt burde gjøre!!!!! Man ser utrolig mange stygge ryggøvelser.. Verste er jo at mange av disse instruktørene faktisk er fysioterapeuter.

Var det jeg mente også, instr var jo opptatt med å se kul ut til å kunne hjelpe folk.
Men hele greia var at det programmet hadde alt for mange slike "kukerundt-treningsøvelser" i seg til å være effektivt.

  Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:21   #116
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Aah.. Jeg som misforsto da. Trodde du snakka om deltagerne.

Jaja, mine planker for dagen:

1 min x2 strak m vridning til hver side over på en arm.
1 min x2 dolphin plank

2x30 sek running man
2x30 sek strak planke steppe et og et ben ut til side
2x 30 sek planke på vekt m roing
2x30 sek twisting plank
2x30 sek opp og ned fra strak arm til albue

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:09   #117
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Lite trening denne helga, men fikk litt snømåking og følgende planke på lørdag:

2 x 1 min på albu1
1 min på hver side.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:54   #118
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Lite trening denne helga, men fikk litt snømåking og følgende planke på lørdag:

2 x 1 min på albu1
1 min på hver side.

Bra Victory. Dette er fremgang og kanskje du kjenner at det blir pittelitt lettere for hver gang?

  Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 09:57   #119
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Bra Victory. Dette er fremgang og kanskje du kjenner at det blir pittelitt lettere for hver gang?

Absolutt! Merker det på det meste egentlig. Og det kan man like.
Tenkte på det i dag faktisk, men denne ligge og senke strake bein ned mot gulv.. gjør jeg det feil? Dette var jo voldsomt lett! Hehe..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 14:56   #120
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Tja, med Jillian blir det jo en del planke øvelser da...
- Walking plank
- mountain climbers
- plank with sidebend (tror det er hva hun kaller det, motsatt kne mot motsatt armhule)

I tillegg sideplanke med bevegelse opp og ned.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:15   #121
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Hmmm.... Lurer på om kroppen min kan klare planke övelser jeg??
Har lyst til å pröve, men veit ikke om jeg tör....
Skjelett skader, nerveskader og reservedeler i både armer og bein.
Vil liksom ikke gjöre vondt värre, men trenger desperat noen nye treningsövelser. Slyngetrening i div varianter er jeg vant til fra fysio, men blir jo noe helt annet?

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:27   #122
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Neida. Plankeøvelser i slynge er faktisk optimalt. Da får du bedre effekt av selve plankeøvelsene.
Hør med din fysio om dette.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:31   #123
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Neida. Plankeøvelser i slynge er faktisk optimalt. Da får du bedre effekt av selve plankeøvelsene.
Hør med din fysio om dette.

Det skal jeg absolutt gjöre

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:00   #124
Sincity
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 53
Sincity er på en erverdig vei

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Må bare si dette.

I dag begynte vi med Plankekonkurranse på jobb. Hang opp et stort ark med navnet til alle på rekke og rad også skrev vi ned hvor lenge vi klarte å holde planken. Så skal vi gjøre dette hver dag og se forbedringene .. Etter en mnd kårer vi en vinner som får en liten gave.


Han ene stod i SYV MINUTTER! Og åtte sekunder vel og merke....

Sincity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 20:36   #125
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Sincity, her.

Må bare si dette.

I dag begynte vi med Plankekonkurranse på jobb. Hang opp et stort ark med navnet til alle på rekke og rad også skrev vi ned hvor lenge vi klarte å holde planken. Så skal vi gjøre dette hver dag og se forbedringene .. Etter en mnd kårer vi en vinner som får en liten gave.


Han ene stod i SYV MINUTTER! Og åtte sekunder vel og merke....

Hmmm, det var jammen lenge. Topp konkurranse. Dette må jeg teste. Vi snakker vanlig planke beina på bakken, albuer i bakken? Eller beina høyt hevet?

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 21:45
Hvem går ned mest? Fedonistene eller Atkinsene?? elian Lavkarbo generelt 15 26-08-04 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no