Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Farge på konfirmasjons-pynt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-13, 12:26   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Farge på konfirmasjons-pynt?

I år har vi guttekonfirmant og han gir i grunnen beng og lar bonusmor og meg styre på og kose oss med bordpynt og kakepynt og alt sånt og det går i blått og turkis (passer til lokalene ellers). Men om to år har vi jentekonfirmant og hennes favorittfarger er grønt og blått... Hun sier hun også vil ha blå og/eller grønn pynt, men da sier hennes mor (altså meg) at da blir det jo seende ut som en guttekonfirmasjon! Jada, jeg er så lite politisk korrekt at... Jeg hinter om lilla og hun sier at hun i alle fall IKKE vil ha rosa og det er jeg enig i da.

Hvilke(n) farge(r) hadde andre jentekonfirmanter som pynt?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:43   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Vesla mi hadde burgunder, sort og hvitt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:45   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vesla mi hadde burgunder, sort og hvitt

Originalt. Jentungen liker også oransje, men da steilet mor igjen - "Da blir det jo seende ut som et Halloweenparty!" Har en mistanke om at hun kommer til å blande seg adskillig mer i forberedelsene enn det broren gjør gitt...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:47   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Grønt passer jo sammen med mye fint. Eplegrønt og lilla?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:52   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jeg er nå av den oppfatning at hun skal få velge selv - det er jo hennes konfirmasjon. Og så er det jo 2 år til og det er stor sannsynlighet for at hun forandrer smak flere ganger innen da...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:14   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Hadde Snuppa vært konfirmant i år, hadde det vel kun vært One Direction- pynt som hadde holdt mål!

Tenker hun skal få være med å velge når tiden er inne neste år, men at jeg som faktisk betaler kalaset skal ha siste ordet!

Velger hun feks blått som farge, må hun finne seg i litt femi blonder eller sånt for å veie opp.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:32   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Når jentungen her hadde konfirmasjon for noen år siden så var hun inne i en litt fargerik periode. Så da gikk dekoren i svart og rødt. Synes det ble bra jeg, svarte duker og mye rød pynt. Husk det er konfirmantens dag, og at det er hennes smak og ønsker som skal stå i sendtrum. Ikke hva foreldrene synes og ikke synes...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:37   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Grønt passer jo sammen med mye fint. Eplegrønt og lilla?

Er det fint sammen? Hm... Joda, det kan bli veldig fint med grønt i de rette tonene.

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg er nå av den oppfatning at hun skal få velge selv - det er jo hennes konfirmasjon. Og så er det jo 2 år til og det er stor sannsynlighet for at hun forandrer smak flere ganger innen da...

Nja. Mor vil gjerne ha et ord med i laget. Når hun evt. gifter seg skal hun få bestemme selv.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hadde Snuppa vært konfirmant i år, hadde det vel kun vært One Direction- pynt som hadde holdt mål!

Tenker hun skal få være med å velge når tiden er inne neste år, men at jeg som faktisk betaler kalaset skal ha siste ordet!

Velger hun feks blått som farge, må hun finne seg i litt femi blonder eller sånt for å veie opp.

Akkurat som her det! One Direction-stæsj hadde nok blitt mottatt med stooor takk!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Når jentungen her hadde konfirmasjon for noen år siden så var hun inne i en litt fargerik periode. Så da gikk dekoren i svart og rødt. Synes det ble bra jeg, svarte duker og mye rød pynt. Husk det er konfirmantens dag, og at det er hennes smak og ønsker som skal stå i sendtrum. Ikke hva foreldrene synes og ikke synes...

Svarte duker er ikke aktuelt her i huset, sånn er det bare. Vi skal selvfølgelig ta hensyn til konfirmantens ønsker, men innenfor visse grenser. Hun er vanligvis ei veldig grei jente så vi blir nok enige tenker jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 14:35   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Svarte duker er ikke aktuelt her i huset, sånn er det bare.

Javel? Får håpe konfirmanten er enig med deg da. Jeg for min del synes det er veldig dumt om ikke hovedpersonen selv føler at hun har noe hun skulle ha sagt om en så viktig milepæl i hennes liv...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 14:46   #10
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

For å si det sånn, da jeg ble konfirmert ville jeg ha karamellpudding til dessert. mamma trumfet igjennom sitronfromasj. Jeg liker ikke sitronfromasj. Dette er nå 15 år siden og jeg er like bitter ennå, det har IKKE gått i glemmeboka som mye annet. Så å høre på konfirmanten kan jo være greit sånn innimellom...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 14:53   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Javel? Får håpe konfirmanten er enig med deg da. Jeg for min del synes det er veldig dumt om ikke hovedpersonen selv føler at hun har noe hun skulle ha sagt om en så viktig milepæl i hennes liv...

Nå tror jeg at jeg kjenner Snuppa såpass godt at hun er enig i at svarte duker ikke er aktuelt. Hun vil få mye hun skulle ha sagt, men ikke 110%.

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

For å si det sånn, da jeg ble konfirmert ville jeg ha karamellpudding til dessert. mamma trumfet igjennom sitronfromasj. Jeg liker ikke sitronfromasj. Dette er nå 15 år siden og jeg er like bitter ennå, det har IKKE gått i glemmeboka som mye annet. Så å høre på konfirmanten kan jo være greit sånn innimellom...

Vi kjører ikke noen dessert, men et enormt kakebord etter middagen og der får hun selvfølgelig bestemme noen av sortene om hun vil. Hun er uhyre kresen (foreløbig) så om hun skal bestemme alt i matveien blir det ikke mange sortene å velge i for å si det sånn...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 15:11   #12
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jeg mente det mer sånn at enkelte ting er kanskje viktig får henne å være med å bestemme. hadde det blitt sitronfromasj i tillegg til det jeg ville ha hadde jeg jo ikke blitt sur for å si det sånn.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 15:22   #13
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jeg syntes konfirmanten skal bestemme stort sett alt selv.

Det gjorde begge her, å i den første komfen hadde vi taco bufe
og fargene gikk i offhvite/lys besj. Veldig fint

Å når nr to ble konfirmert så ville hu ha samme fargene, å maten der ble biffgryte

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 17:54   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jeg ser ikke helt hvorfor konfirmanten skal få bestemme så mye, egentlig. Det er tross alt jeg som betaler og gjør all jobben!
Men at h*n skal bli hørt, det er jeg med på!

Sønnen brydde seg svært lite, men sånn ble altså resultatet av bordpyntingen, godkjent av poden i siste liten:

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 17:55   #15
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

I år har vi guttekonfirmant og han gir i grunnen beng og lar bonusmor og meg styre på og kose oss med bordpynt og kakepynt og alt sånt og det går i blått og turkis (passer til lokalene ellers). Men om to år har vi jentekonfirmant og hennes favorittfarger er grønt og blått... Hun sier hun også vil ha blå og/eller grønn pynt, men da sier hennes mor (altså meg) at da blir det jo seende ut som en guttekonfirmasjon! Jada, jeg er så lite politisk korrekt at... Jeg hinter om lilla og hun sier at hun i alle fall IKKE vil ha rosa og det er jeg enig i da.

Hvilke(n) farge(r) hadde andre jentekonfirmanter som pynt?

Man må jo ikke ha typiske gutte og jentefarger da. Når min yngste sønn konfirmerte seg for noen år siden så nektet han plent å ha blått, så vi valgte limegrønn sammen med han.
Tema ble da rett og slett vår

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 19:59   #16
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jo jeg syns at de må få være med å bestemme pga at det er deres dag og en veldig viktig dag.
Min eldste hadde mørkeblått, hvitt og svart, nr to hadde orange, svart og hvitt.
Maten de ville ha var Big one pizza men da tok vi oss en prat.

En som jeg er tante til hadde i fjor, og der var kun lilla...
Men sant skal sies så fikk han ikke lov til å bestemme noe og moren er veldig spesiell. Så når vi kom inn virket det som det var jentekonfirmasjon.
Og ikke nok med det, konfirmanten satt ikke sammen med moren sin, der hadde de plutselig plassert min sønn. Ehhh....så hovedpersonen satt trykt i et hjørne. Var mange som stusset litt på akkurat det gitt.

Men de skifter mening ganske mange ganger på to år så du kan til og med risikere hun finner ut at hun ikke vil konfirmere seg hihihi...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 20:21   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jentungen liker også oransje, men da steilet mor igjen - "Da blir det jo seende ut som et Halloweenparty!"

I 30-årsdagen mitt hadde jeg oransje og dyp cerise pynt, på hvite duker. Ikke spor av halloween der. Oransje går jo også veldig godt sammen med lime/avocadogrønt, men kan være litt vanskelig å få tak i på våren så kjøp inn høsten før evt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 20:34   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jeg hadde latt min jente velge jeg, så lenge utgiftene havnet på det samme som det jeg hadde tenkt. Den kamelen hadde jeg nok glatt svelget gitt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:44   #19
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg hadde latt min jente velge jeg, så lenge utgiftene havnet på det samme som det jeg hadde tenkt. Den kamelen hadde jeg nok glatt svelget gitt.

Her må jeg si meg enig. Så lenge ikke utgiftene blir mye større så skal selvfølgelig konfirmanten få bestemme mye.
Sønnen min bestemte både mat, dessert, kaker og farger han. Skulle bare mangle det var da hans dag.
Jeg ville gjerne ha tradisjonell mat, men han ville ikke ha det da han heller ville ha mat som han er mest glad i så da ble det faktisk kyllinglår, ris, salat og fløtesaus.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 14:25   #20
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Hadde det vært min konfirmasjon og min mor hadde tvunget på meg noe lilla blonder istedet for fargene jeg liker, så hadde jeg nok avlyst hele kalaset og latt henne sitte der med festen sin.
Jeg nektet å konfirmere meg, til tross for press fra alle mulige kanter hele året. Og jeg er i dag veldig glad for min aller første voksne avgjørelse, og at ingen prøvde å dolle den opp i jentefarger og dilldall Hvorfor ikke vise konfirmanten såpass respekt at hun får bestemme selv hvordan hennes dag skal være? Gjestene er forhåpentligvis allerede godt informert om at hun er jente, hvis ikke går det sikkert an å sette opp et skilt med "Jentekonfirmasjon!" et eller annet sted. Da får du fokuset bort fra fargene i det minste..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 14:31   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Hadde det vært min konfirmasjon og min mor hadde tvunget på meg noe lilla blonder istedet for fargene jeg liker, så hadde jeg nok avlyst hele kalaset og latt henne sitte der med festen sin.
Jeg nektet å konfirmere meg, til tross for press fra alle mulige kanter hele året. Og jeg er i dag veldig glad for min aller første voksne avgjørelse, og at ingen prøvde å dolle den opp i jentefarger og dilldall Hvorfor ikke vise konfirmanten såpass respekt at hun får bestemme selv hvordan hennes dag skal være? Gjestene er forhåpentligvis allerede godt informert om at hun er jente, hvis ikke går det sikkert an å sette opp et skilt med "Jentekonfirmasjon!" et eller annet sted. Da får du fokuset bort fra fargene i det minste..

Det blir neppe lilla blonder for å si det sånn, men om hun nå insisterer på blått så håper jeg at jeg får lov til å lage en feminin tøtsj på det hele. Om hun vil konfirmere seg borgerlig eller kirkelig velger hun helt selv og foreløbig sier hun kirkelig i alle fall. Hun får selvfølgelig slippe det hele om hun vil det, men jeg synes godt hun kan velge en av de to, det er jo hyggelig å feire at hun er i ferd med å tre inn i de voksnes rekker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 18:00   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Jeg liker ikke blått, jeg.... men siden jeg er sterkt imot at det MÅ være "blå prinser" og "råååsa prinsesser" (og ikke en rosa prins eller en blå prinsesse - det er jo egentlig ren idioti å fargekode barn på kjønn) så synes vel jeg at konfirmanten - som du sier holder på å bli voksen, og det betyr vel både medbestemmelse og ansvar - bør få bestemme det. Jeg er sikker på at hun ikke vil at det skal bli for "guttete" heller. ( Og at du heller bør spare vetoretten til de mer viktige tingene ...? )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 19:01   #23
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

det som er morsomt er jo at i veeeeeldig gamle dager så var rosa guttefarge og blått jentefarge.. lurer på hvorfor det plutselig snudde

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 21:59   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg liker ikke blått, jeg.... men siden jeg er sterkt imot at det MÅ være "blå prinser" og "råååsa prinsesser" (og ikke en rosa prins eller en blå prinsesse - det er jo egentlig ren idioti å fargekode barn på kjønn) så synes vel jeg at konfirmanten - som du sier holder på å bli voksen, og det betyr vel både medbestemmelse og ansvar - bør få bestemme det. Jeg er sikker på at hun ikke vil at det skal bli for "guttete" heller. ( Og at du heller bør spare vetoretten til de mer viktige tingene ...? )

Snuppa og jeg blir nok enige tenker jeg. Hun er også veldig glad i turkis - hva passer til turkis tro, i tillegg til hvitt? Unntatt blått og grønt tenker jeg, bare for å prøve å finne noe annet enn de to, men turkis og limegrønt kan jo bli lekkert!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 22:43   #25
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Snuppa og jeg blir nok enige tenker jeg. Hun er også veldig glad i turkis - hva passer til turkis tro, i tillegg til hvitt? Unntatt blått og grønt tenker jeg, bare for å prøve å finne noe annet enn de to, men turkis og limegrønt kan jo bli lekkert!

Jeg synes turkis og oransje kler hverandre. Men til limegrønt kan det bli litt vel... kanskje? Kommer kanskje an på hvor intense fargene er.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål om farge på eh avf ... kamp Lavkarbo generelt 13 19-01-11 15:56
Farge på ketostrips G-bo Ketolysekuren 2 28-09-08 12:25
Johannesbrødkjernemel - farge Mayella Ketolysekuren 12 23-11-07 14:34
Noen kreative ideer til pynt på veggene i stua Nooria Generell diskusjon 16 14-09-05 07:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no