Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Opp i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-09, 12:52   #1
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Opp i vekt?

Hmmmmmm,
Etter å ha nærmet meg 14 dager på Skaldeman så tok jeg frem vekta for å se om pilen hadde rørt på seg. Det hadde den men slettes ikke i rett retning. + 2 Kg er resultatet av de første ukene, og det syes jeg jo er veldig merkelig. Spesielt med tanke på at jeg følger opplegget til punkt og prikke. Jeg vet jeg er karbohydrat sensetiv, så jeg har droppet meg ned til det laveste jeg kan klare. Spiser med andrer ord kjøtt og fett. Fettet kommer fra Kremfløte, rømme, ost, fisk mm. Følger oppskriftene i Skaldemann kokeboken. Inneimellom slenger jeg i meg en grønnsakssmothie, men den innholder maks 1-2 karber. Drikker ikke brus, men masse vann. En og annen Kaffe i ny og ne blir det jo. Er det noen som har opplevd det samme, og hva har dere gjort for å starte opp fettforbrenninga for fullt?

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 13:02   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Jeg ville prøvd å kutte ut melkeprodukter for en periode, mange som ikke kan spise det uten å gå opp i vekt eller stå stille. Smør tåler de fleste, så det ville jeg ikke kuttet ut, men ost, rømme og fløte kan være skikkelig partystoppere. Det samme med nøtter, men det spiser du kanskje ikke?

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 17:12   #3
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Spiser ikke nøtter nei, men melkeprodukter går det jo en del med av. Kommer til å prøve å fjerne det etterhvert, men i første omgang skal jeg kutte ned litt på matmengden. Tror jeg kom inn i fettforbrenningsmodus ganske kjapt, og har nok kanskje spist mer enn jeg trenger den siste uka. Merket ihvertfall i dag at jeg ble sånn godvarm i kroppen i igjen i dag når jeg ikke spiste på en 4-5 timer. Det blir jeg ikke alltid hvis jeg spiser etter mitt gamle Karbohfrat skjema. Fettbålet slokner virker det som. Har nok hatt en tendens til å spise hver 3-4 time, og da blir det jo ikke tid til å brenne mer fett enn det som kommer igjennom maten vil jeg tro.
Prøver først det en uke jeg, og hvis ikke det gir resultater så stryper jeg på melkeproduktene.
Takk for tipset

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 18:18   #4
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Spiser ikke nøtter nei, men melkeprodukter går det jo en del med av. Kommer til å prøve å fjerne det etterhvert, men i første omgang skal jeg kutte ned litt på matmengden. Tror jeg kom inn i fettforbrenningsmodus ganske kjapt, og har nok kanskje spist mer enn jeg trenger den siste uka. Merket ihvertfall i dag at jeg ble sånn godvarm i kroppen i igjen i dag når jeg ikke spiste på en 4-5 timer. Det blir jeg ikke alltid hvis jeg spiser etter mitt gamle Karbohfrat skjema. Fettbålet slokner virker det som. Har nok hatt en tendens til å spise hver 3-4 time, og da blir det jo ikke tid til å brenne mer fett enn det som kommer igjennom maten vil jeg tro.
Prøver først det en uke jeg, og hvis ikke det gir resultater så stryper jeg på melkeproduktene.
Takk for tipset

Ikkke spis mindre. Det er bare feil fakta som du har blitt matet med Det er mye salt i smør og ost , det kan binde vann. Du bør foresten ikke spise ofte, men når du er sulten. Det er absålutt ikke noe ved det, etter egen erfaring.. Prøv melkeproduktene først.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 20:01   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Jeg ville kutta ned på mjølkeprodukter( smør kan de fleste spise for det er nesten rent mjølkefett) pga mjølkesukkeret. Noe mye salt er det vel ikke i fløte og rømme, og for meg blir det faktisk for lite salt på denne dietten( = veeeldig tørst og tisser hele natta, litt mere salt hjelper på dette uten at kroppen lagrer for mye vann, spiser jeg for mye salt ser jeg det på fingrene).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 07:47   #6
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Det blir ikke mye igjen å spise hvis man skal kutte ut melkeproduktene også. Bare spise kjøtt? Det ville ikke jeg greid.
For meg har det gått tregt, først ned nesten 4 kg på tre uker, og så gikk jeg opp 2 kilo uka etter (uten at jeg forstår det) men nå har det begynt å gå riktig veien igjen. Veide meg i dag, og har gått ned 1 kg. fra sist fredag. Hurra.
For meg er det veldig viktig å ha tro på dietten, og det har jeg. Så får det gå opp og ned, men i lengden vil det nok gi gevinst.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:45   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Opp i vekt?

Særlig insulinresistente kan ha litt problemer med melkeprotein. DVS at melkeprotein kan gi ganske høyt insulin. Jeg ville derfor først kuttet ned på de proteintunge melkeproduktene, altså ost.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 12:55   #8
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Takk for mange gode svar.
Nå som jeg er godt inn i uke 3 tok jeg meg en tur til på vekta og så at jeg har gått opp 3 kilo. Noe er sikkert vann, men noe er også sikkert ikke vann.

Da er det vel bare å justere ned mengde melkeprodukter, men det blir jo ikke lett Noe som har vært fint med denne maten er jo at den er god, og kokeboken til Skaldemann er jo full av deilig mat med melkeprodukter. Men må man så må man. Er jo ikke så særlig klar for å gå opp i vekt.

Kutter ut osten først, så ryker vel fløten i neste runde.
Hva erstatter dere fettet med da? Smør, Virgin olivenolje og Virgin Kokosa?

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:43   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Skal du ned mange kilo?

Og hvor mye fløte el.l. bruker du? Det blir veldig fort mange karber! 1dl fløte blir 3 g karber og jeg tror ikke det er lurt å bruke hele kvota på et måltid feks.
Lag deg bearnaisesaus, med en skvett fløte( 1-2ss)2 eggeplommer og 30-50g smør, det blir MYE fett og lite karber og kjempegodt!
Eller spis kjøttet med smør på. Det er kjempegodt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 22:43   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Jeg ville nok kutta fløten før osten. Melkesukkeret som det er mer av i fløte virker mer direkte enn melkeprotein.
Når du tidligere nevnte at du ville kutte ned på matmengden så blir jeg litt interessert i hvor mett du spiser deg! For selv om Heltny er inne på noe, så er det jo heller ikke meningen at man skal spise seg stappmett, eller spise når man ikke er sulten. Hver tredje/fjerde time synes jeg høres ofte ut når du er på dette lave nivået. Da jeg spiste nullkarbo (omtrent) og 80 prosent fett (og null meieriprodukter foruten om smør, da) så holdt det med å spise to ganger om dagen, gjerne med fem seks timers mellomrom. Nå er ikke jeg en sånn veldig tungvekter, men spiste relativt store måltider (synes jeg selv i alle fall). Det viktigste var å spise seg behagelig mett og spise igjen når sulten meldte seg, å følge naturen altså .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 07:47   #11
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Hva spiser dere da? Når dere skal kutte ut melkeproduktene? Jeg har nok brukt for mye fløte, tenker jeg.
Var en tur innom vekta i sted og så at den var en kilo opp, det betyr at siden midten av oktober har jeg gått ned 2!!!kg. Rett og slett litt deprimerende.
Ikke har jeg skeiet ut, (kun en gang hvor det var planlagt, og kun et måltid) men holdt meg til den fete filosofien.
Jeg starter dagen med eggeomelett av 4 egg, ca 4 ss fløte. Inni omeletten legger jeg bacon eller salami, fet ost og av og til litt sopp. Denne omeletten holder til to måltid, så jeg spiser det samme til lunsj. Middag er gjerne kotelett, kyllingfilet, laksefilet e.l. som kuttes i biter og stekes sammen med smør, litt løk, hvitløk fløte creme fraishe og av og til litt ost som smelter sammen med det andre. Av og til putter jeg i brokkoli eller noe annen grønnsak (som vokser over jorda Som regel blir det tre måltid, av og til fire. Kommer an på hvor tidlig jeg starter om morgenen. Det fjerde måltidet blir da gjerne et par tynne skiver av et brød jeg har funnet her inne, med smør og ost.
I løpet av dagen drikker jeg kanskje 5 kopper kaffe med litt fløte oppi.

Hva gjør jeg galt? Hvis noen vet svaret, så hadde jeg blitt glad.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:44   #12
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Vræl...jeg har jo også spist 4 egg og 4 ss fløte, samt bacon fordelt på 2 måltid hver dag nå.....fløten er vel de eneste karboene jeg har fått i meg, da jeg ennå ikke har funnet ut åssen grønnsaker jeg kan spise....og så har jeg spist rent kjøtt med saus til middag.

Og i går ble det 6 egg og 6 ss fløte + bacon på hele dagen.

Risikerer jeg å gå opp da????

PS I dag laga jeg en omelett av 2 egg og 2 ts fløte, og bacon....turde ittno annet!

Og boka uteblir...står fremdeles bare som registrert på bokkilden

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 16:48   #13
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg ville nok kutta fløten før osten. Melkesukkeret som det er mer av i fløte virker mer direkte enn melkeprotein.
Når du tidligere nevnte at du ville kutte ned på matmengden så blir jeg litt interessert i hvor mett du spiser deg! For selv om Heltny er inne på noe, så er det jo heller ikke meningen at man skal spise seg stappmett, eller spise når man ikke er sulten. Hver tredje/fjerde time synes jeg høres ofte ut når du er på dette lave nivået. Da jeg spiste nullkarbo (omtrent) og 80 prosent fett (og null meieriprodukter foruten om smør, da) så holdt det med å spise to ganger om dagen, gjerne med fem seks timers mellomrom. Nå er ikke jeg en sånn veldig tungvekter, men spiste relativt store måltider (synes jeg selv i alle fall). Det viktigste var å spise seg behagelig mett og spise igjen når sulten meldte seg, å følge naturen altså .

Jeg spiser meg nok ikke stappmett, men akkurat passe tror jeg. Men er veldig sulten hele tida da. Har de siste dagene prøvd å spise kun 3 ganger per dag, men da er jeg så sulten når jeg legger meg at jeg nesten kollapser. Bedre blir det ikke om morgenen da jeg er i svime til jeg har spist frokost.
Merker også at jeg blir sulten på en helt annen måte nå som jeg ikke spiser fløte og ost. Får mye sterkere Cravings.

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 16:56   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Merker også at jeg blir sulten på en helt annen måte nå som jeg ikke spiser fløte og ost. Får mye sterkere Cravings.

Det kan være at fløten og/eller osten har påvirket blodsukkeret ditt, eller lagd kvalm på andre måter. At du kjenner et sug etter å ha fjernet dem fra kostholdet støtter det.

Hold deg til kjøtt og grønnsaker en stund og se hvor det bærer.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 16:57   #15
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Opp 3,5 kilo på 3 uker er foreløpig resultat nå, men jeg har jo innsett at man må finne sin egen oppskrift her.
Har foreløpig kuttet ned/ut melkeprodukter, men skal kutte det helt ut nå i helgen. I tillegg skal jeg ha en kaffefri uke, og se hva som skjer. Merker jo at kaffe slår inn på blodsukkeret, og da kan det jo tulle til denne dietten noe vil jeg tro. Så planen for neste uke blir da:
Kjøtt, fett i form av smør og smørbaserte sauser(bernais++), Sukkerfri Majones, Litt egg og INGEN Kaffe...Da får vi se om fettbålet får fart på deg igjen.
Jeg skal også kjenne godt etter om jeg er egentlig sulten, eller om jeg spiser av gammel vane. Har litt tro på at det er sistnevnte som er tilfellet.

Da er det bare å kjøre på!!!

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 17:03   #16
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Skal du ned mange kilo?

Og hvor mye fløte el.l. bruker du? Det blir veldig fort mange karber! 1dl fløte blir 3 g karber og jeg tror ikke det er lurt å bruke hele kvota på et måltid feks.
Lag deg bearnaisesaus, med en skvett fløte( 1-2ss)2 eggeplommer og 30-50g smør, det blir MYE fett og lite karber og kjempegodt!
Eller spis kjøttet med smør på. Det er kjempegodt!

Teller Karber, og ligger ikke på mer enn 3-4 per måltid. Skal ned ca 25 kilo, men vet jo fra før at jeg er sensetiv til sukker.
Fra nå av så dropper jeg hele melkegreia, og henter meg fett fra smør, oljer og avokado.
Typisk måltid blir nå stekt kylling med en avokado, en dæsj smør og en dæsj majones. ca 1 karb og 1:2 forhold.
Strengt og kjedelig, men høyst nødvendig ser det ut til.

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 17:34   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Ja, det kan være litt kjedelig, men du har jo alskens krydder som kan gjøre ting litt bedre. F.eks synes jeg det er fantastisk godt å ovnssteke nakkekoteletter med chillipulver og drysse over krøsta hvitløk sammen med salt og pepper, og så lager jeg smørsaus til. Fet fisk med eggesmør er også veldig smakfullt! Om man prøver å være litt fantasifull, så går det meste.
Jeg brukte kokosmelk til gryter og sånn, som en erstatning til melkeprodukter. Kokos har mye mettet fett!
Når man craver noe, så kan det vitne om en grad av intoleranse for nettopp det som man craver på. Jeg spiser meieriprodukter svært sjelden så lenge jeg fortsatt har litt igjen å gå ned i vekt, men om jeg gjør det, så kjenner jeg suget etter det i flere dager etterpå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 17:04   #18
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Da er alle melkeproduktene kuttet helt og kaffen forsvinner i morgen...Merker dog at jeg allerede etter kun 2 dager uten melkeprodukter føler meg helt annerledes. Spiser en pakke bacon og en avocado til frokost. Bakonet stekes i en ss smør, og jg får i meg alt fettet fra stekepanna. Smaker utrolig godt, og holder meg mett i 5-6 timer merker jeg. Så har jeg spist en biff med masse smør, og det har holdt resten av dagen. Lurer også på om jeg er allergisk mot oster og fløte og slikt. Når jeg spiste det merket jeg at jeg var veldig seig om morningen og veldig slimete. Nå er jeg ikke seig og ikke slimete, og har heller ikke det samme suget etter mat som jeg hadde når jeg spiste melkeproduktene. Blir jo spennende å teste ut på langen, men med kun 2 gode måltider om dagen føler jeg meg nå mye piggere enn jeg gjorde med 3-4 for et par dager siden
I går og i dag har jeg til og med hatt energi til å gå meg 2 lange turer, gått på besøk hos venner + trent en time om dagen hjemme. Merker jo at den eksplosive energireserven ikke er der, men det virker på samme tid som om energilageret heller ikke blir tømt. At det er en jevn energipool som man går på over lengre tid liksom.
En spennende uke foran meg nå ja. Takker for alle tipsene som jeg håper vil funke

LJ

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 08:25   #19
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Da er alle melkeproduktene kuttet helt og kaffen forsvinner i morgen...Merker dog at jeg allerede etter kun 2 dager uten melkeprodukter føler meg helt annerledes. Spiser en pakke bacon og en avocado til frokost. Bakonet stekes i en ss smør, og jg får i meg alt fettet fra stekepanna. Smaker utrolig godt, og holder meg mett i 5-6 timer merker jeg. Så har jeg spist en biff med masse smør, og det har holdt resten av dagen. Lurer også på om jeg er allergisk mot oster og fløte og slikt. Når jeg spiste det merket jeg at jeg var veldig seig om morningen og veldig slimete. Nå er jeg ikke seig og ikke slimete, og har heller ikke det samme suget etter mat som jeg hadde når jeg spiste melkeproduktene. Blir jo spennende å teste ut på langen, men med kun 2 gode måltider om dagen føler jeg meg nå mye piggere enn jeg gjorde med 3-4 for et par dager siden
I går og i dag har jeg til og med hatt energi til å gå meg 2 lange turer, gått på besøk hos venner + trent en time om dagen hjemme. Merker jo at den eksplosive energireserven ikke er der, men det virker på samme tid som om energilageret heller ikke blir tømt. At det er en jevn energipool som man går på over lengre tid liksom.
En spennende uke foran meg nå ja. Takker for alle tipsene som jeg håper vil funke

LJ

Dette vil jeg følge med Er redd det er noen slike grep jeg også må gjøre, men vet ikke om jeg er motivert til å kutte ut alt av ost og fløte nå før jul. Men vil gjerne høre hvordan det går med vekta di, om den går riktige veien. Da vil jeg iallefall sette igang for fullt over jul. (for min del må jeg tenke på den sosiale delen i forhold til barn og familie i jula, og da blir enda færre ingredienser enn jeg allerede har kuttet ut litt for sært) Lykke til, jeg har tro på dette

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 15:54   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Meieriprodukter, og da særlig melk, er slimdannende.
Hvor ille det blir, er veldig individuelt! Min astmatisk gubbe kan ikke spise melkesjokolade engang uten å bli utrolig slimete!
Av samme grunn fikk ikke mine barn melk da de var små!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 09:52   #21
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt?

Jeg er blitt anbefalt å kutte ut melkeprodukter for å bli kvitt astma. Kvitt altså, ikke bedret. Jeg skal prøve meg etter jul, men jeg gruer meg litt. Jeg er veldig melkebasert nå...
Men med lars'erns erfaring lysnet det litt

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 17:35   #22
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Opp i vekt?

God nytt år Lars'ern. Hvordan har det gått siden du droppet meieri produkter og kaffe? Var det dette som skulle til for å få forbrenningen igang?
Jeg står nå på startstreken for å komme meg i gang i gjen etter en karbo jul. Føler meg elendig! Skal bli deilig med litt lavkarbo igjen.
Men lurer på hvor streng jeg skal være for å få av de siste kiloene litt kjappt. Ble nok litt for slapp med meidriproduktene på slutten sist, og da stoppet alt opp.
Hadde vært fint med input fra deg nå etter noen uker. Erfaringer med hva som fuker eller ikke.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Opp i vekt? tula73 Ketolysekuren 5 27-04-09 11:05
Ned i vekt Sesti PCOS og karbohydratkontroll 16 10-04-09 12:01
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no