Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er så redd for å få i meg for mye karber?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-08, 14:44   #1
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Er så redd for å få i meg for mye karber?

Prøver etter beste evne å telle karber.Synes ikke jeg tenker på annet enn karber,å er jeg i det minste usikker på hvor mye karber mat inneholder lar jeg vær å spise det..uannsett!!!Mange ganger ender det opp med at jeg er skikkelig usikker,så ender jeg på egg å bacon for det er så safe...Tørr nesten ikke experimentere med oppskrifter for jeg er så redd for å overskride dagens karbe inntak!!!
Jeg spiser mest egg å kylling salater med ost...Veier så godt jeg kan,men det blir jo innmari kjedelige retter tilslutt!!!
Er dette sånn ny begynner frykt??Noen gode tips der ute
Er i ketose,men har lav vekt nedgang synes jeg..Trimmer hver dag å tar pillene mine når jeg skal....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:12   #2
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

Hvor mye går du sånn ca ned i løpet av en uke?? Spiser du for lite kan det også hindre nedgang..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:16   #3
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

4 dager på kur har jeg gådd ned 1.5 kg...Er dette "nok" eller "vanlig" nedgang???Vet ikke hva jeg skal forvente meg...
Synes det er så vanskelig å telle..ER elendig i matte i tillegg,vanlig deling er et særiøst problem for meg *rødmer*

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:23   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

1,5 kg på 4 dager er jo kjempebra!! Det beste er å gå ned 0,5-1 kg i uka, for da rekker huden og hodet og følge med også. I begynnelsen går man ofte ned litt mer, fordi man mister vann i tillegg..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:23   #5
Salt
Medlem
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 134
Salt er en juvelSalt er en juvelSalt er en juvel

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

1,5 kg er jo kjempeflott!!

__________________
Nytt og bedre liv i emming
Velkommen til min journal!
Salt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:27   #6
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

1,5 kg på fire dager er jo knallbra!

Vil anbefale deg å ta det litt mer med ro, stress fører ikke noe godt med seg, og skal du fortsette å leve kun på egg og bacon blir du nok så lei at du sprekker. Les på oppskriftssidene her inne, her finner du masse godt, og mange har allerede regnet ut karboinnholdet for deg. Har du ketolyseboka? Der står det jo mange oppskrifter som er sikre. Dessuten, etter noen dager eller et par uker, begynner "tellingen" å sitte i fingerspissene, og jeg trenger i alle fall ikke veie maten. Jeg har fått et visst øyemål for hvor mye jeg kan spise av ting. Men klart, jeg sjekker ALLTID bakpå nye matvarer hvor mye karbohydrater det er i noe. Er det over 5 gram pr.100 gram vare, vurderer jeg det nøye oppmot hva annet jeg skal spise, og hvor mye som er vanlig å spise av nettopp den varen. Er det noe jeg spiser veldig, veldig lite av har jeg plukket ut varer med ganske mye mer karbohydrat i... Men det er meg, vet ikke hvordan andre gjør det her inne. Men bruk oppskriftssidene mye, du vil garantert finne god og variert mat du vil like.

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:29   #7
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

Fikk en sønn for litt over en mnd siden (ammer ikke) Så jeg har liksom ikke fått oppleve at kiloene "renner av" når man ammer,så derfor tenkte jeg at dette er litt lite,så for meg en skikkelig nedgang..Jeg har nå 12 kilo til sammen igjen (begynte på ketolyse FØR pakken min kom ved hjelp av all info jeg kunne lese meg til på nette,var derfor i ketose da pakken kom)
Håper bare jeg får dreisen på denne tellinga...Har så elendige matte kunnskaper,det er nesten flaut..Bare å kunne regne hvor mye 20g inneholder av 100g karbo er jo helt utrolig vanskelig... Fatter ikke at det dette skal være så innvikla for meg...Huff...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:49   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

Hei!
Om du har matvekt, matvaretabell og kalkis så er mye gjort!
Som et eksempel; En vare inneholder 3 gr kh pr 100 gr
Om vi skal bruke 20 gr av den varen, så ser regnestykket sånn ut:
3 (gram karbohydrater) delt på 100 (prosent/gram) ganger 20 (prosent av hundre gram, altså 20 gram) =0,6 gram karbohydrater.
Jeg skjønner frustrasjonen din, jeg har selv dyskalkuli, og syntes det var et helvete, men det går seg til, og i og med at jeg nå er mer rolig og konsentrert i hodet enn jeg var før, så synes jeg regning er mye enklere, faktisk! Og dette regnestykket er det jo bare å lære seg utenat

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:52   #9
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

Tusen takk!! Var akkurat et slikt regnestykke jeg trengte..Skal skrive det på en lapp å klistre det på skap døra på kjøkkene,så kan jeg alltid ha det der!!
Det er ikke lett når alle talla bare blir rot i hode,man vil men får ikke til!!!Men dette skal jeg få til...Takk igjen...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:53   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

Bare hyggelig Det er enkelt når man lærer det utenat, og plutselig skjønner man logikken også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:01   #11
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber??

Alt virker litt vanskelig i begynnelsen,men så kommer det seg vell når man har holdt på en stund...Gleder meg til å bli mer dreven!!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 17:53   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber?

Sitat:

3 (gram karbohydrater) ganger 100 (prosent/gram) delt på 20 (prosent av hundre gram, altså 20 gram) =0,6 gram karbohydrater.

Dette blir vel feil: 3*100/2o=15 g

Skal det ikke være: 3/100*20=0,6 ?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 18:00   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber?

Ja, åh, sorry, det skulle være sånn, herreguuud. Ikke helt med, nei. Jeg skal rette det opp i innlegget mitt nå med en gang. Takk fungirl. Regner ikke karber lenger, så huska feil, selv om jeg regna det riktig på kalkulatoren først

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 18:03   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber?

Sånn Nå er det ingen grunn til forvirring (håper jeg!!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 18:59   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er så redd for å få i meg for mye karber?

Flott, begynte å lure om eg hadde regnet feil no i 6 uker....haha

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no