Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-09, 22:11   #126
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Med meg er det sånn at buksene henger og slenger litt mer enn før, så jeg går ned i legger og lår. Merker også at armene har fått bedre plass inne i klærne. Rundt midjen og i ansiktet er det stillstand, og det er jo akkurat de stedene jeg har lyst til å gå ned da!

Det begynner nesten å se litt pussig ut, tynne armer og ben med stor mage og et rundt ansikt…

Håper det går seg til etterhvert..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 11:14   #127
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Åh, skulle ønske det kunne vises på meg også. Men nei, ikke noe vises her.
Men det er vel ikke annet å vente, så enormt svær jeg er, så må det nok mer enn 6 kg til før det vises.

Men, jeg er no iallefall i gang da.

Kjip tur på vekta i dag......bare ned noen få hundre gram denne uka, men venter mens en av dagene, og liker å skylde på det....
Ned fra 111,8 til 111,4 på en uke.... Vel, det er NED vaffal.

Hvordan er resultatene hos dere andre?

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 11:35   #128
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei

Kan jeg også være med her?

Jeg begynte den 14. september og har til nå gått ned 5,5 kg

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:28   #129
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillebille, her.

Med meg er det sånn at buksene henger og slenger litt mer enn før, så jeg går ned i legger og lår. Merker også at armene har fått bedre plass inne i klærne. Rundt midjen og i ansiktet er det stillstand, og det er jo akkurat de stedene jeg har lyst til å gå ned da!

Det begynner nesten å se litt pussig ut, tynne armer og ben med stor mage og et rundt ansikt…

Håper det går seg til etterhvert..

Her er det helt motsatt. Blitt smalere i ansikt, midje og bryst, men er breiest rundt armer, rumpe og lår, og der er det ingen endring.

Ellers bestod dagens innkjøp av kjøttdeig, buffalo wings, spanske kjøttboller, aioli, iste og spekeskinke.

Har et spørsmål angående sjokolademelk. Hvis jeg kombinerer soyamelk (muligens med en dasj fløte) og nesquick sjokoladepulver (78,8 karbohydrater hvorav 40,2 er sukkerarter) blir karboinnholdet per glass ca 4-5 karbo eller ca 8-9?

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:33   #130
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Har et spørsmål angående sjokolademelk. Hvis jeg kombinerer soyamelk (muligens med en dasj fløte) og nesquick sjokoladepulver (78,8 karbohydrater hvorav 40,2 er sukkerarter) blir karboinnholdet per glass ca 4-5 karbo eller ca 8-9?

Det kommer an på hvor mye nesquick du har oppi og hva den veier. Hvis 2 spiseskjeer veier ca 20g blir det 15g karbohydrater bare av nesquik! Jeg ville brukt bakekakao i stedet, evt med søtning i tillegg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 08:32   #131
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Da har det gått 6 uker og vekta har gått ned 7,3 kg. Mer enn 1 kg i uka er jeg veldig fornøyd med, selv om jeg kunne nok gjort en litt bedre innsats med trening innimellom. Problemet nå er at det begynner å bli lite klær i klesskapet som passer....

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:08   #132
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Vekta mi har variert 1 kg frem og tilbake de siste tre ukene, så jeg stoler ikke helt på hva som er reelt akkurat nå. Begynner så smått å bli frustrert. Er det for lite fett? (vi spiser mindre fett nå enn til å begynne med) Er det for mye meieriprodukter? (Men spiser mindre fløte/rømme/ost nå enn de første fire ukene) Er det kroppen som henter seg inn?

Er på -6 kg siden start nå hvis jeg teller den laveste vekten jeg måler i løpet av uka. Mannen er faktisk ned 10,3kg og er selvsagt veldig fornøyd med det.

Opplever det dog ikke som demotiverende, da vi trives så godt med maten og effektene nå.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:07   #133
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kommer an på hvor mye nesquick du har oppi og hva den veier. Hvis 2 spiseskjeer veier ca 20g blir det 15g karbohydrater bare av nesquik! Jeg ville brukt bakekakao i stedet, evt med søtning i tillegg.

Beregna mengde til et glass er 11 gram. Men lurer fælt på dette med "hvorav sukkerarter". Virker som om noen kun bruker denne for å måle karbo. Vet det er visse typer karbo som ikke påvirker blodsukkeret og disse kan man trekke fra.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:40   #134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Vet det er visse typer karbo som ikke påvirker blodsukkeret og disse kan man trekke fra.

Det er sukkeralkoholer. Karbohydratene i nesquick er nok av slaget som påvirker blodsukkeret.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 09:27   #135
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Får nok gå for Da vinci sukkerfri sjokoladesirup da kanskje (0 karbo)

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:48   #136
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Bare minus 400 gr siste uke.
Kjenner skuffelsen svir.......
Har ikke tid til dette tullet, MÅ ned 1 kg pr uke jeg............
Pga prøverøring............


Og hvordan går det med dere andre da?

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:48   #137
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Av en eller annen grunn så løsna det plutselig hos meg denne uka. Ned en god del, så nå er jeg faktisk kun en kilo fra første delmål.
Ikke at jeg klager, er fint etter tre ukers tilnærmet stillstand.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 07:35   #138
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Har vært en ganske stillestående uke for meg også, ned 0,6 kg den siste uka. Har vært småforkjølet og sliten og ikke klart å spise helt riktig... Håper på en oppsving til neste uke.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:42   #139
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei. Jeg stod helt stille sist uke jeg; det er svært lite motiverende kjenner jeg. Men jeg har gått ned 200g igjen nå så håper det sklir av litt innen fredagen kommer

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:42   #140
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Her går det veldig opp og ned, men sammenligner jeg med for en uke siden er det ned 400 gr for meg, mens for mannen min er det litt opp..
Han har bare gått ned totalt litt over 2 kg på nesten 6 uker, fra litt over 117 til 115 idag...selvom han har vært flink og spist det han skal. Fett, protein og karbefordelingen ser grei ut også, jeg legger inn alt han spiser på "Mat på data". Han klarer simpelthen ikke å spise mer enn det han gjør. Hmmm....

Skjønner ikke dette, jeg. Jeg har faktisk gått ned mer enn ham, enda han har uendelig mye mer å ta av, og han er den som VIRKELIG trenger å gå ned i vekt...

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 09:30   #141
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

WHOo HOO!

Vekta viste endelig tosifret igjen! HURRA!

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 15:37   #142
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

WHOo HOO!

Vekta viste endelig tosifret igjen! HURRA!

Kjempebra!

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 15:40   #143
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Jeg har totalt gått ned 3 kilo og er fornøyd med det, skal bare litt mer ned.

Men mannen min derimot, han står dønn fast på 115 kg (ned 2,7 kg totalt), vekten rikker seg ikke hverken opp eller ned.. Vi startet 10. sept.

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:53   #144
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Jeg har sannelig gått ned over 11 kg siden 1.september.... fryktelig gøy Spes med tanke på at jeg har slitt så mye med magen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:18   #145
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

wooow, 11 kg.... Fy flate så bra!!!!!!!!!!

Her hos meg er det ikke så bra som 11, men det er minus 8,2.

Det er jo litt det.......er egentlig fornøydf jeg

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:59   #146
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Synes dere har ALL grunn til å være fornøyde, begge to!!

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 06:38   #147
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Har endelig gått ned 9,2 kg. Hadde trodd at denne uka ikke skulle bli bra pga familiemiddag på søndag, men det gikk greit. Begynner nå å nærme meg første delmål på 10 kg. Jippi! Kjempebra for dere som har klart mer!

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 18:16   #148
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Jeg begynte på dietten 27. september. Datoen ble valgt fordi jeg jobber turnus og da hadde jeg fri en uke, jobbet nattevakter i helga og så fri en uke til. Da hadde jeg to uker "fri" til å komme inn i dietten. Begynnelsen på dietten gikk veldig fint. Hadde helt utrolig vondt i hodet i to dager, og ble så dehydrert at leppene nesten sprakk. Men så var det ketose og fryd og gammen.

Startet med 60 kg overvekt fra BMI 25, men BMI blir feil på meg. Har alltid hatt mye muskler - til og med da jeg var normal. Hadde en BMI på 30 da jeg var 18 år, og jeg synes ikke jeg ser overvektig ut en gang på de bildene. La oss si 50 kg overvekt da.

Har vært på dietten litt over en måned nå og har gått ned 5 kg. Og da har jeg vært slapp med treningen... Det har blitt litt for mye jobb i det siste, så sliter med å finne overskudd til det. Gamle vaner som ligger igjen... Trening har aldri blitt høyt prioritert... Min plan er å kjøpe meg tredemølle og sette den foran TV'en. Tror det er veien å gå (no pun intended) for meg.

Jeg telte karbohydrater den første uka, men føler at jeg har kontroll på det uten å veie alt. Men det er meg da. Jeg tror jeg ligger på mellom 15 og 25g karbo til dagen. Prøver å få i meg 100g naturell cultura hver dag siden jeg har blitt litt forstoppet etter at jeg begynte på kuren. Ikke flink til å drikke vann heller, så prøver hardt å drikke nok vann også.

Jeg har ikke gått ut av ketose enda, til tross for at jeg har spist på restaurant, vært i utdrikningslag og en heldags shoppingtur. Jeg har mer energi og søtsuget er borte. Jeg lager god mat og spiser meg mett. Dette er ett kosthold jeg kan leve med! Vil tro at vennene mine er ganske leie av å snakke om mat... Det er jo nesten alt jeg tenker på nå. :P

Og det er forresten genialt med Wii Fit. Ikke bare er det gøy trening, men balance board fungerer også som vekt og den er nøyaktig på hektogrammet. Og så lagrer den vekta og BMI hver gang og lager graf.

Stikker og tar meg en økt på wii'en nå.

Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 02:28   #149
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Og det er forresten genialt med Wii Fit. Ikke bare er det gøy trening, men balance board fungerer også som vekt og den er nøyaktig på hektogrammet. Og så lagrer den vekta og BMI hver gang og lager graf.

Stikker og tar meg en økt på wii'en nå.

Bruker den som vekt jeg og, men ikke så mye trening. Begynner bare å le hver gang jeg prøver meg på rokkeringen... Null balanse har jeg visst og. Prøvd EA sports active? Vurderte den.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 05:42   #150
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Bruker den som vekt jeg og, men ikke så mye trening. Begynner bare å le hver gang jeg prøver meg på rokkeringen... Null balanse har jeg visst og. Prøvd EA sports active? Vurderte den.

Jeg har også veldig dårlig balanse... Men den har blitt bedre av å trene med Wii Fit.

Jeg har Wii Fit og My Fitness Coach: Cardio Workout. Liker begge to. Har sett på EA Sports Active. Den ser grei ut. Jeg har lyst på dansetrening... Finnes det til Wii? Vent litt, jeg tror forresten at jeg har ett! All Star Cheerleader. Har faktisk ikke prøvd det enda... Må slutte å kjøpe så mange wii-spill... Men 140 kr inkludert frakt liksom... Men da vet jeg hva jeg skal gjøre senere i dag i alle fall.

Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Gå/joggeutfordring SEPTEMBER 2009 Areola Trening 111 05-10-09 10:25
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no