Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-09, 22:51   #151
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har også veldig dårlig balanse... Men den har blitt bedre av å trene med Wii Fit.

Jeg har Wii Fit og My Fitness Coach: Cardio Workout. Liker begge to. Har sett på EA Sports Active. Den ser grei ut. Jeg har lyst på dansetrening... Finnes det til Wii? Vent litt, jeg tror forresten at jeg har ett! All Star Cheerleader. Har faktisk ikke prøvd det enda... Må slutte å kjøpe så mange wii-spill... Men 140 kr inkludert frakt liksom... Men da vet jeg hva jeg skal gjøre senere i dag i alle fall.

Har ikke sett noen dansespill. Muligens det finnes sånne med dansematter. Veit ps2 hadde noen dansegreier til eyetoy.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:02   #152
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Da er jeg over på delmål 2 gitt
Moro!

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:23   #153
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei alle septembervenner............

Hvordag går det med dere?
Her i heimen er det "offesiell" veiedag i dag.
Ja jeg greier jo ikke å la være å veie meg HVER dag, men mandager er lissom den dagen "vekta teller"...........det er det som gjelder.....

Og dagens tall er: 108,0
Juhuuuuu.......

Det betyr faktisk at jeg har gått fra 117,6 den 1 september, til 108,0 den 2 november.

Det er bra det.
Veldig bra!!

Hurra for meg!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 13:16   #154
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Kjempebra Jannicke!
Hvordan går det med klærne dine nå? Jeg har INGENTING som sitter pent lenger. Alt er bare slaskete...
(psst.. har fire nesten nye bukser i str. 48-ish hvis noen er interessert... lurt å storhandle nye klær før påbegynt ketolysekur ja...)

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:05   #155
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Lillevoff: Heldige du da......som merker det på klærne.

Midjemålet mitt har bare krympet fra 128 til 122, så det er ikke lye slarke her nei....

Føler at bare tallet på vekta går ned. Alle kler er like dan.

Alle klærne sitter like stramt og stygt som før kuren

Men det MÅ da begynne å vises på meg også snart??

Men, når man er SÅÅÅ feit, som jeg, så skal det vel mer enn 9,6 kg til før det vises............

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:33   #156
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Men, når man er SÅÅÅ feit, som jeg, så skal det vel mer enn 9,6 kg til før det vises............

Psst, kan du ikke se det positive i å ha gått ned nesten 10 kg på kort tid framfor å klage over at det ikke er mer?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:49   #157
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Tror nok andre ser det bedre enn deg selv, Jannicke. Jeg begynner å få en del kommentarer fra familie og sånt, men jeg ser det ikke helt selv. Merker at magen har krympa, men that's it.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:33   #158
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Bra jobbet, Lillevoff og Jannicke!!

Her kryper vekten sakte, men sikkert nedover, både på mannen min og meg.

Mannen min har gått ned 4,5 kilo siden 10. september. Utgangspunktet var 117,7 og han så såvidt 112-tallet her om dagen før det gikk litt opp igjen….Inntak av Gerds ostekake i helgen har skylden, tror jeg…

Jeg er rimelig sikker på at han er insulinresistent. Han ble testet for to uker siden, men møter veldig liten forståelse for problemet på legekontoret. Vi får bare vite at alt er normalt, kun litt forhøyet kolestrol. Jeg føler nesten at de boikotter forsøkene på å finne ut av dette, skulle nesten tro de ønsker å holde det hemmelig?! Men når alt kommer til alt er det kanskje bedre å klare vektnedgangen uten drahjelp fra medisiner, selvom det går rimelig tregt? Tålmodighet, tålmodighet…


Selv har jeg bare et par-tre kilo før jeg er i mål, og har gått ned 5 kilo på samme tid. 68,4 kg veide jeg imorges! Hadde aldri trodd dette ville funke så bra da vi startet opp.

He, he…vi skulle bare ”prøve” dette et par uker og nå har det gått over 7 uker. Vi har INGEN planer om å slutte nå!


Sist redigert av Lillebille : 02-11-09 kl 16:38.
Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:03   #159
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Psst, kan du ikke se det positive i å ha gått ned nesten 10 kg på kort tid framfor å klage over at det ikke er mer?

Les innlegget mitt litt leger opp her da, inlegg nr 153 eller hva det var...og ta en titt i dagens innlegg i dagboka mi........

Jeg JUBLER jo over 10 kg ned...................
Jeg bare påengterte at det er bare et faktum når man veier så mye som 117 kilo, at 10 kg i minus ikke vises så godt som om noen som feks gikk fra 80 til 70 ol......

For det merkes iallefall ikke på klær her hos meg, og magemålet har bare gått fra 128 til 122, og det er ikke myemed 6 cm inn når utgangspungtet er så stort.
Det var på ingen måte mens som en klage på at jeg ikke hadde gått ned mer, snarere en fastslåelse av faktum.

Beklager dersom det fremstod slik.

Men missforstå meg rett..........JEG ER KJEMPEGLAAAAD, superhappy......

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:38   #160
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Les innlegget mitt litt leger opp her da, inlegg nr 153 eller hva det var...og ta en titt i dagens innlegg i dagboka mi........

Jeg JUBLER jo over 10 kg ned...................

Ja, jeg leste det, bare vet av egen erfaring at det er lett å glemme det når man begynner å se framover igjen... Og i stedet for å la den positive følelsen sitte i så graver man seg ned i stress og negative tankter igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 08:10   #161
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Jippi! Da er første delmål på 10 kg nådd! Jeg er også så "heldig" at ingen av buksene mine sitter ordentlig på lengre... Mannen min sendte meg ut for å kjøpe en ny bukse forrige uke, var lei av å se meg sagge her hjemme.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 19:13   #162
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av vannmann, her.

jippi! Da er første delmål på 10 kg nådd! Jeg er også så "heldig" at ingen av buksene mine sitter ordentlig på lengre... Mannen min sendte meg ut for å kjøpe en ny bukse forrige uke, var lei av å se meg sagge her hjemme.

Hurra!

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 08:35   #163
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Nok en uke har gått og i helgen hadde jeg min første planlagte sprekk, men vekta har likevel gått ned, heldigvis.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:07   #164
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Ja, da er det opdateringstid igjen da.....
Veietid her i går.

Vel, da viste vekta 107,6.
Totalen er topp, minus 10 kilo på 10 uker...........

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:34   #165
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Gratulerer! Det er jo kjempebra! Lykke til videre.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:21   #166
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Jeg hadde også total nedgang på 10kg i dag

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:46   #167
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei jenter og gutter!!!!!!!!

Ja, hvordan går det med dere?

Her har siste uke gitt minus 800 gr.

Så totalen er nå minus 10,8 kg.......... siden 1 september

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:59   #168
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Da var det veiedag igjen og det var en gledlig overraskelse! Nå har jeg gått ned 12,9 kg, det er ned 2,1 kg siden forrige uke! Jeg er snart i mål med delmål 2, nemlig å komme under 30 BMI.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:01   #169
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Wooow...........så utrolig bra.

Noe spesielt som utløste over 2 kg ned foregående uke, eller er den lik andre uker mtp mat og trening?
Nyskjerrig.

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 21:55   #170
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Må si at jeg og lurer veldig på hva som skjedde, hadde migrene i tre dager og fikk ikke gått tur en gang. Kan heller ikke huske at jeg spiste noe anderledes heller, men husker ikke så mye fra de tre dagene...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:32   #171
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Vel, da var det vel bare ett slik lite rykk da...... Merkelig....Men så bra!!

Vel her hos meg er det veie dag i dag, nok 1 kg ned siste uke.

Totalt ned 11,8 kg nå.

Min BMI har gått fra 41,7 til 37,5

Fortsatt smellfeit, fortsatt sykelig overvektig, men dog.................

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 14:53   #172
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Bråstopp etter sist uke, ned 0,3 kg denne uken. Men, det er vel mer normalt, kan og ha sammenheng med at jeg "måtte" smake på en kransekakebit på mandag, jobber i bakeri og skulle ha inn en ny leverandør...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 14:31   #173
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Halla gutter og jenter som startet i september............

Henger dere med enda, eller er det bare jeg , vannmann og lillevoff??

Hvordan går det med dere?
Går dere ned i vekt?
Trimmer dere masse?
Hvordan går det med mat og variasjon av denne?
Hvordan er det med søtt-godtteri behov?
Hvorfan fungerer livet på ketolyse??

Maser jeg nå, men jeg er bare nyskjerrig da....

Kan jo svare for min egen del da:
Det går veldig bra for min del, gjevnt og trutt nedover.
Trimmer skammelig lite, det må innrømmes....
Mat, og variasjon, tja, er nok ikke flink nok til å variere, blir lite fisk, mye pizzarull, himmelsk gryte, ostelasagne, kyllingvinger, osv til middag, omelett, laks og eggerøre kyllingsalat osv til lunch....
Og omelett til frokost.
SÅ jeg er nok veldig kjedelig, og ikke flink nok å variere....
Søtbehovet er der, jeg er sykelig glad i sjokolade.....
Men livet generelt på ketolyse fungerer greit. Men jeg gruer meg til jula...synes det er fælt med alle de deilige tingen jeg lissom ikke kan spise...... det står jo i tonnevis men deilige ting i butikkene nå, julemarsipan, jlesjokolade, julekaker, julebakst....sikle sikle sikle.........

Nåvel, I`m hanging in there......

Hva med dere?
Veiedag i dag:
Ned 1 kg denne uken
-Enda jeg cvar på julebord på fredag, og spiste pinnekjøtt, svineribbe, rødkål, kålrotstappe, dampetmorr, medisterkake, OG riskrem med rød saus.....
Å herlighet så godt det var!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:03   #174
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Joda, både mannen og jeg er fortsatt på ketolyse, og det går helt greit. Den store utfordringen denne helgen var å ha tre barnebarn på besøk og motstå pølser og potetmos. Jeg tok et par-tre spiseskjeer potetmos, MÅTTE bare ha , men var heldigvis fortsatt i ketose i etterkant…

Jeg er nå nede i 68,3 kg (i dag morges), og det er ned rundt 5 kilo, mens mannen min sliter med at han IKKE går ned. Hans startvekt 10. september var 117,7 kg og imorges veide han 113,8 kg. 4 kilo ned er ikke mye, men som jeg har sagt i en annen tråd er jeg overbevist om at han er insulinresistent, og da går det visstnok erfaringsmessig tregt…men sååå tregt da…

Kanskje han bør kutte alt av karber for en periode? Vi har forsøkt det motsatte, å skeie skikkelig ut én kveld. Det hjalp ikke’no, han gikk opp 2 kilo som han nå har brukt 3 uker på å gå ned igjen…så disse kiloene sitter hardt!!

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:25   #175
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillebille, her.

han gikk opp 2 kilo som han nå har brukt 3 uker på å gå ned igjen…så disse kiloene sitter hardt!!

Det høres absolutt insulinresistent ut ja...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Gå/joggeutfordring SEPTEMBER 2009 Areola Trening 111 05-10-09 10:25
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no